Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر صنعت، معدن و تجارت كه مدتی است به دور از جنجال های رسانه ای به دنبال لغو مصوبه واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی تهران بوده اینك در نامه ای به رییس جمهوری با یادآوری مخالفتش در جلسه هیات دولت خواهان تجدید نظر در واگذاری نمایشگاه به صداوسیما شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مهدی غضنفری در این نامه آورده است: با توجه به مباحث اخیر در خصوص موافقت هیات دولت با واگذاری شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی و اراضی آن به صدا و سیما ، همان گونه كه در جلسه هیات دولت علل مخالفت این وزارتخانه مطرح گردید، بررسی بیشتر و تجدید نظر در این تصمیم مورد انتظار می باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری خواسته است تا به دلیل اهمیت موضوع مواردی چون ماهیت ضد تحریمی فعالیت نمایشگاه در شرایط كنونی و خاص كشور، وجود سایت نمایشگاهی در پایتخت اكثر كشورهای جهان، توفیق نه چندان رضایت بخش در ساخت و تجهیز سایت نمایشگاهی پرند به دلیل عدم تامین مالی و نبود حمایت های لازم به دلیل عدم تمایل فعالان اقتصادی، شركت كنندگان در نمایشگاه و بازدید كنندگان برای حضور در آن منطقه مد نظر قرار گیرد.

غضنفری در ادامه می افزاید: موقعیت مكانی، وسعت مناسب نمایشگاه و احتمال تملك از سوی دستگاه ها و نهادهای عمومی و خصوصی، نگرانی از تغییر كاربری (ساخت و ساز و خروج از هدف اصلی آن كه وظایف نمایشگاهی و تجاری در راستای توسعه صادرات است)، وضعیت مالكیت اراضی نمایشگاه كه متعلق به آستان قدس رضوی است، از جمله مواردی است كه باید به آن ها توجه گردد.

وی با بیان اینكه برخورداری از نمایشگاهی تجاری و زیبنده پایتخت جمهوری اسلامی ایران ، ضرورتی مهم است كه قابل چشم پوشی نیست، آورده است: تداوم فعالیت شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران صرف نظر از مالكیت سهام آن، با عنایت به تاثیر فعالیت شركت در تشكیل نمایشگاه های بین المللی در داخل و خارج از كشور در توسعه صادرات غیرنفتی كه مورد تایید و تاكید كلیه مراجع ذیصلاح به خصوص دولت می باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

به گزارش شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، غضنفری می افزاید: با توجه به موارد ذكر شده به نظر می رسد واگذاری دارایی شركت مذكور كه اراضی مورد تقاضا می باشد، در عمل تداوم فعالیت آن را منتفی، از موضوعیت خارج می كند و همان گونه كه در نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی آمده، شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی در اصطلاح به یك شركت كاغذی تبدیل خواهد شد. وی یادآوری نموده است كه موضوع واگذاری نمایشگاه به صدا و سیما تاكنون سه بار در كمیسیون لوایح مطرح و با آن مخالفت شده است.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این نامه آورده است: از جنابعالی استدعا دارد كارگروهی را مسئول فرمایید تا ضمن بررسی موضوعات مطرح شده فوق با كار دقیق، ‌كارشناسی و اعلام نتیجه به تصمیم گیری نهایی بهتری كمك كنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24