شركت ایران خودرو به سطحی از توانمندی در طراحی و تولید خودرو دست یافته است كه شركت های بزرگ خودرو سازی برای تولید محصول مشترك با این شركت با هم رقابت می كنند.
به گزارش ایكوپرس، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در كیفیت و محصول با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو با اشراف بر تحولات صنعت و فناوری به عنوان یكی از جنبه های رشد اقتصادی، خرید و انتقال فناوری را با هدف تضمین كیفیت محصولات محقق كرده است. وی ادامه داد: ایران خودرو برای حضور موثر در عرصه جهانی با شركای تجاری توسعه یافته همكاری می كند.
سلیمانی داشتن مدیریت علمی و نوین برای حضور در بازارهای جهانی را یك ضرورت خواند و گفت: نمی توان در صنعت و اقتصاد جهانی فكر كرد ولی منطقه ای یا داخلی عمل كرد.
وی لازمه رقابت پذیر شدن صنعت خودرو را كیفیت بالا، قیمت مناسب، تنوع تولید و خدمات پس از فروش برتر و گسترده عنوان كرد و اظهار داشت: بیش از 60 درصد تولید خودرو خارج از شركت های مادر و در مجموعه های وابسته صورت می گیرد و خودروسازان باید نسبت به افزایش این میزان و واگذاری امور پیش مونتاژ به شركت های پیمانكار اقدام كنند.
وی گفت: این اقدام در تخصصی شدن امور و افزایش كیفیت محصول نهایی موثر خواهد بود. سلیمانی تصریح كرد: یكی از عوامل افزایش كیفیت خودرو، ارتقا دانش قطعه سازی است و ایران خودرو در صدد است برای حضور پررنگ تر در بازارهای جهانی و دستیابی به تكنولوژی برتر و تامین نیاز روز مشتری طرح های توسعه ای را به اجرا درآورد.
وی مشاركت با قطعه سازان خارجی را یكی از این طرح ها عنوان كرد و افزود: مشاركت و همكاری با قطعه سازان معتبر خارجی منجربه انتقال دانش فنی به قطعه سازان داخلی می شود.
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو، مهمترین برنامه استراتژی ایران خودرو را تولید مشترك و یا سرمایه گذاری مشترك با خودروسازان بزرگ جهان، ارایه محصولات جدید و طراحی پلت فرم دانست و تاكید كرد: این شركت به عنوان بزرگ ترین خودروساز منطقه خاور میانه، تکنولوژی ساخت خودرو را در اختیار کشورهای اسلامی قرار خواهد داد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.