دوشنبه (۶ اسفند) مجمع عمومی عادی سالیانه شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران عشصفا برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بورس24 : دوشنبه (۶ اسفند) مجمع عمومی عادی سالیانه شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران عشصفا برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند به طوری که طی مجمع امروز شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و با تاکید بر صورت های مالی غشصفا مطرح شد:
سود خالص دو درصد کاهش داشت
این شرکت ۲۲۷ میلیارد تومان سود کسب کرد.
سهم فروش شیر خام رشد داشته و تاثیر بر سود آوری داشت.
فروش این شرکت ۴ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود که ۸۹ درصد از بودجه مورد نظر را کسب کرد.
افزایش قیمت چربی اعلام نشد ولی در بازار. ۴,۳۰۰ تومان افزایش است و بعد از مدتی از سوی دولت ۳ هزار تومان اعلام شد.
سود ناخالص اخذ شده معادل ۱۰۱ درصد بودجه را پوشش داد.
میزان سود ناخالص ۴۹۲ میلیارد تومان است.
تغییر سبد پنیر
طی مجمع امروز شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و در سوال سهامداران غشصفا به منظور کاهش سودآوری محصولات پنیری پاسخ داده شد:
آوردن خط جدید برای پنیر خامهای سخت بوده و تنها دو شرکت مانند پگاه اصفهان این خط مدرن را دارد.
بازار پنیر یو اف، نمی تواند برای این شرکت سود آوری کند.
به جهت سودآوری برخی شرکتها از چربی گیاهی استفاده میکنند.
باید سبد پنیر تغییر کند.
پگاه اصفهان ، شرکت پنیری نبوده و نمیتواند با شرکتهای تولید کننده پنیر رقابت داشته باشد.
این شرکت خواهان بوده تا به تولید پنیر از نوع پیتزا و خمیری حرکت کند.
سبد پودری نیز باید تغییر کند.
این شرکت به سمت تولید شیر طعمدار حرکت خواهد کرد.
تولید شیر بطر ESL که بهمنظور حفظ ظرفیت بازار و توسعه بازار صادراتی شیر تازه با ماندگاری بالا در دستور کار قرار دارد.
با توجه به اهداف و استراتژیهای تعیین شده، توسعه سهم بازار از اولویتهای شرکت به شمار می رود.
محصولات نازل در بازار جهانی
از سویی دیگر و با تاکید بر میزان درآمدزایی، فروش و سیاست های توسعه ای شیر پاستوریزه پگاه اصفهان مطرح شد:
چهار محصول این شرکت را دولت نرخ گذاری می کند.
میزان تولید برخی از محصولات نیز دستوری است.
شیرخشک ایران در بازارهای جهانی بسیار نازل بوده و پایین ترین نرخ ها را دارد.
قیمت ابتدا باید بر سامانه ۱۳۴ بارگذاری و پس از بررسی ، مجوز آن صادر می شود.
اصلاح ساختار سبد محصولات در مجمع مذکور، مصوب شد.
نصب غبارگیر پودر آب پنیر با استفاده از سیکلون با راندمان بالا که در جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهرهوری، اجرای این طرح ضرورت دارد.
آخرین قیمت هر سهم غشصفا معادل ۶۹۸ تومان بود.
آخرین ارزش بازار این سهم نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
دامداران صنعتی ۸۱درصد تامین کننده شیر خام بودند.
با افزایش قیمت مواد اولیه بهخصوص شیر خام، قیمتهای محصولات فوق با تأخیر و پس از چانهزنیهای فراوان اضافه میشود که این بازه زمانی، زیان غیرقابل جبران برای شرکتهای تولیدی را به بار میآورد.
این شرکت توانست به 95درصد ظرفیت عملیاتی تولید دست یابد.
85 درصد ظرفیت عملیاتی غشصفا محقق شد.
شرکت برای تأمین نیازهای صادراتی از منابع بیرون از شرکت، خامه خریداری کرد.
گروه شیر، پرفروشترین سبد محصولاتی این شرکت به شمار می رود.
معادل 59 درصد از فروش این شرکت سراسر کشوری است.
نوسازی ساختمان آزمایشگاه در دستور کار بوده و 50 درصد آن پیشرفت داشته است.
بازچرخانی پساب در اولویت بوده و پروژه آن تعریف شده است.
طرح آب پنیر تکمیل می شود.
مالکیت اسناد آپارتمان های زعفرانیه شامل ماده 100 بوده و این مورد برای آنها مطرح شده است.
در پایان این مجمع و با رای سهامداران شیر پاستوریزه پگاه اصفهان نیز 85 درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم 47 تومان تعلق گرفت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.