تحلیلگران مؤسسه جیپی مورگان (JPMorgan) اعلام کردند که تأثیر فعالیتهای رسانه اجتماعی دونالد ترامپ در حوزه اقتصاد و تجارت، نسبت به دوران نخست ریاستجمهوری او کاهش قابل توجهی داشته است. طبق بررسیهای این مؤسسه، از 126 پست ترامپ در مورد تجارت و اقتصاد، تنها 10 درصد از آنها باعث ایجاد نوسانات چشمگیر در بازار ارز شدهاند. این در حالی است که در طول جنگهای تجاری 2018-2019، بهطور متوسط هفتهای 60 توییت ترامپ تأثیر مستقیم بر بازارها داشت.

بورس24 : تحلیلگران مؤسسه جیپی مورگان (JPMorgan) اعلام کردند که تأثیر فعالیتهای رسانه اجتماعی دونالد ترامپ در حوزه اقتصاد و تجارت، نسبت به دوران نخست ریاستجمهوری او کاهش قابل توجهی داشته است. طبق بررسیهای این مؤسسه، از 126 پست ترامپ در مورد تجارت و اقتصاد، تنها 10 درصد از آنها باعث ایجاد نوسانات چشمگیر در بازار ارز شدهاند. این در حالی است که در طول جنگهای تجاری 2018-2019، بهطور متوسط هفتهای 60 توییت ترامپ تأثیر مستقیم بر بازارها داشت.
با این حال، جیپی مورگان تأکید کرد که توییتهای مرتبط با تعرفههای تجاری ترامپ همچنان قابلیت تحریک بازارها را دارند. بهعنوان مثال، اعلام تعرفه 25 درصدی بر واردات از مکزیک و کانادا، منجر به کاهش 2 درصدی ارزش پزو مکزیک و 1 درصدی دلار کانادا در اواخر ژانویه شد.
همچنین، یوان چین نیز تحت تأثیر اظهارات تجاری ترامپ قرار گرفت. این ارز پس از تهدیدات ترامپ در مورد فنتانیل کاهش یافت، اما پس از اظهارات مثبت او درباره مذاکرات تجاری با رئیسجمهور شی جینپینگ، بهبود پیدا کرد.
علاوه بر این، تحلیلگران بر این باورند که در صورت تشدید جنگهای تجاری یا بازگشت ترامپ به سیاستهای سختگیرانه اقتصادی، تأثیرات بالقوه او بر بازارها همچنان میتواند محسوس باشد. اما در شرایط فعلی، تأثیر او دیگر به اندازه گذشته نیست.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.