به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت نساجی هدیه البرز به سوالات مربوط به ارزشیابی پاسخ داد.
به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکن نساجی هدیه البرز در راستای سوالات ارزشیابی شرکت اعلام کرد
سوال ۱) با توجه به حجم بالای فروش اعتباری به مشتریان (حدود ۱ همت دریافتنی های کوتاه مدت شرکت بر اساس صورتهای مالی
منتهی به 1403.06.31) نرخ نکول مطالبات شرکت چند درصد بوده است ؟
پاسخ: ترکیب حسابهای دریافتنی شرکت به شرح ذیل می باشد :
-اسناد دریافتنی ۵۹ درصد
-سازمانهای دولتی و سپرده ها ۵ درصد
-مشتریان صادراتی ۲۱
-درصد سایر مشتریان داخلی ۱۵ درصد
با توجه به اینکه بالغ ۸۵ درصد مطالبات قابلیت نقدشوندگی بالایی دارند و ۱۵ درصد باقی مانده که عمدتاً مربوط به صاحبان برند و هایپرهای می باشد لازم به ذکر است در زمان فروش به مشتریان، اعتبار سنجی کامل صورت گرفته و از مشتریان تضامین کافی پیرامون مبلغ معامله اخذ شده و سپس نسبت به فروش اقدام میگردد با توجه به این موضوع در ادوار گذشته تا کنون هیچ مطالبات سوخت شده ای مجموعه نداشته است.
سوال (۲) آیا فروش اعتباری بعنوان فروش قطعی تلقی خواهد شد یا خریدار میتواند به هر دلیلی کالا را تعویض یا مرجوع نماید ؟
پاسخ : فروش اعتباری بعنوان فروش تلقی شده اگر به هر دلیلی کالای ارسالی مشکل کیفی داشته باشد کالای مربوطه تعویض می گردد تا خللی در فروش ایجاد نگردد.
در صورت مرجوعی کالا . صورتحساب برگشت از فروش صادر می می گردد.
سوال (۳) نرخ جدید ارز در بازار توافقی چه تاثیری بر نرخ مواد اولیه و متعاقباً بر سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت ؟
پاسخ : عمده مصرف مواد اولیه نخ میباشد که با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کرده و متناسب با آن قیمت محصول نیز افزایش پیدا می کند.
با توجه به اینکه کلیه فروشندگان این رویه را دارند تاثیر منفی در سود شرکت نخواهد داشت.
سوال (۴) با توجه به پیش بینی درآمد عملیاتی شرکت برای سال ۱۴۰۳ به مبلغ 2466 میلیارد تومان و تحقق درآمد عملیاتی شرکت در شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۳ به میزان ۲۶.۷ درصد ، انحراف از پیش بینی مذکور در شش ماهه اول سال مالی مذکور چیست ؟
کند.
سوال5) این انحراف پیش بینی چه مقدار بر ارزش گذاری تاثیر خواهد گذاشت برنامه شرکت برای تحقق درآمد عملیاتی مطابق با پیش بینی در سال ۱۴۰۳ چیست ؟
پاسخ: در صنعت فرش ماشینی عمده فروش محصولات در سه ماهه چهارم سال تحقق پیدا می روند فروش محصولات در ادوار گذشته حاکی از فروش ۲۰ تا ۲۵ درصدی جهت شش ماهه اول سال ۰ ۲۵ تا ۳۰ درصدی جهت سه ماهه سوم ، ۴۵ تا ۵۵ درصدی جهت سه ماهه زمستان می پیش بینی شرکت نسبت به سود عملیاتی و خالص با توجه به تحقق ۶۰ درصدی در نه ماهه کاری به تحقق کامل باشد
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.