یک منبع آگاه به فارس گفت: حکم نهایی تتلو هنوز صادر نشده است. او بهتازگی مشمول ارفاق قانونی شده است.
انتخاب به نقل از جام جم نوشت : قضات دادگاه کیفری یک استان تهران پس از محاکمه تتلو به اتهام سبالنبی او را به اعدام محکوم کردند.
امیرحسین مقصودلو، ملقب به تتلو، خوانندهای است که ۱۵آذرماه سال گذشته توسط پلیس ترکیه دستگیر و از طریق مرز زمینی به مراجع قضایی در ایران تحویل شد.
تتلو در دفاعیاتش در دادگاه اظهار داشت: «قطعا اشتباهاتی داشتم و خیلی از رفتارهای من اشتباه بوده است. بهدلیل اشتباهاتی که داشتم معذرتخواهی میکنم.»
اتهام سبالنبی تتلو در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد و قضات به تتلو پنج سال حبس دادند و عملش را سبالنبی تشخیص ندادند. با اعتراض دادستانی به این حکم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و حکم نقض و پرونده به شعبه همعرض ارسال شد.
پس از رسیدگی دوباره به این پرونده در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران، قضات دادگاه با اکثریت آرا او را در برابر اتهام سبالنبی مجرم شناخته و به اعدام محکوم کردند. این رأی قطعی نیست و قابلیت اعتراض در دیوان عالی کشور را دارد که با توجه به روند پرونده تاکنون با اعتراض وکلای تتلو روبهرو خواهد شد.
فارس: حکم نهایی او هنوز صادر نشده؛ بهتازگی مشمول ارفاقات قانونی هم شده
پس از این خبر خبرگزاری فارس صدور حکم اعدام برای تتلو را تکذیب کرد. این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه گفت: حکم نهایی تتلو هنوز صادر نشده است. او بهتازگی مشمول ارفاقات قانونی شده است.
سبّ النبی چیست؟
سبّ النبی، اصطلاحی فقهی و حقوقی، به معنای هرگونه توهین، اهانت، نسبت دادن صفات ناپسند، یا انکار مقام و منزلت پیامبر اسلام، حضرت محمد است. این عمل در اسلام از گناهان بزرگ شمرده شده و در قوانین برخی کشورهای اسلامی، از جمله ایران، مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.
بسیاری از فقها در فقه اسلامی بر این باورند که مجازات سبّ النبی، اعدام است. ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی ایران، دامنه جرم سبّ النبی را گسترش داده و علاوه بر اهانت به پیامبر، شامل مواردی مثل اهانت به مقدسات اسلام، اهانت به سایر پیامبران الهی، اهانت به ائمه اطهار (ع)، اهانت به حضرت فاطمه زهرا (س) میداند. بر اساس این ماده، اگر اهانت به این موارد به گونهای باشد که مشمول حکم سبّ النبی شود، مجازات آن اعدام است. در غیر این صورت، مجازات آن حبس از یک تا پنج سال خواهد بود.
تشخیص اینکه آیا یک گفته یا رفتار، مصداق سبّ النبی است یا خیر، بر عهده قاضی است و به شرایط و قرائن مختلف بستگی دارد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.