بورس 24 - چهارشنبه (۲۰ آذر) جلسه پرسش و پاسخ ایران خودرو دیزل با حضور سهامداران خاور برگزار شد. مدیر عامل این مجتمع تولیدی...
بورس24 - چهارشنبه (۲۰ آذر) جلسه پرسش و پاسخ ایران خودرو دیزل با حضور سهامداران خاور برگزار شد. مدیر عامل این مجتمع تولیدی سوالات سهامداران خاور را پاسخ داد. بر همین اساس اعلام شد:
تولیدات کامیون این شرکت تحت لیسانس مرسدس بنز قرار دارد.
از ابتدای امسال محدودیت شماره گذاری مانند استانداردهای زیست محیطی و یا ۸۵ گانه ایجاد شده است.
اکنون مشکلات حل شده و موتور یورو فایو از دی ماه تولید می شود.
سخترین محصول یعنی واگن هود توانست استاندار ۸۵ گانه را اخذ کند.
تهدیدات رفع شده است.
تنها پیکاپ بنزینی و اتوبوس اتروسیک شماره گذاری می شد.
برای تغییرات نرخ ارز و استاندارهای جدید باید سیاست های جدید اخذ کرد.
برای واگن هود، جایگزینی که پلتفرم ایرانی است، تعریف شده و در سال ۱۴۰۵ به تولید می رسد.
تشریح سیاست های تولیدی و فروش
از سویی دیگر طی جلسه پرسش و پاسخ خاور نیاز ارز بر اساس میزان تولید اعلام شد.
به دلایل مختلف برنامه تولید تغییر مییابد و در نتیجه میزان ارز برای هر محصول علاوه بر متغیر بودن با نوسان نیز روبرو خواهد بود.
تا به امروز ۳۵۰ میلیون یورو تحویل داده شده و ۱۵۰ میلیون یورو نیز استفاده شده است.
شرکتهای تجاری به سراغ تولید برخی محصولات مانند اتوبوس نمیروند زیرا مصرف کننده خاص دارد.
مصرف کننده و مشتری این محصولات نیز با شرایط ویژه پرداخت پول میکنند.
بنابراین نمیتوان برای محصولات شهری و مسافری برنامه مدون داشت زیرا بر اساس خواسته وزارت کشور و شهرداری تولید میشود.
از سفارش این محصولات ۱۰۰ دستگاه تولید شده و ۵۰ دستگاه دیگر تولید خواهد شد. بر همین اساس خاور از مشتریان دولتی خود طلبکار است.
تولید محصولات دولتی
طی جلسه پرسش و پاسخ خاور در خصوص فروش محصولات از طریق بورس کالا تاکید شد:
فروش این محصولات در دستور کار است.
اگر تا به اکنون محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا عرضه نشده از مسائل مرتبط با شماره گذاری نشات می گیرد.
از سوی دیگر تمامی محصولات برای عرضه در بورس کالا ثبت نام شده و منتظر نتیجه جلسه هیئت پذیرش است.
شرکت برای جایگزینی محصول واگن هود در سال 1405 برنامه ریزی دارد.
واگن هود و اچ فایو به زودی در بورس عرضه می شود.
خاور طی چند روز اخیر صف خرید سنگین را شاهد شده و نشان میدهد با همان سرعتی که کاهش یافت با همان شدت نیز رشد کرد زیرا مشکلات ایران خودرو دیزل حل شده است.
این شرکت تا به اکنون ۴ همت تسهیلات اخذ کرده و تا پایان سال نیز دو همت دیگر خواهد گرفت. حاشیه سود محصولات ایران خودرو دیزل کاملاً متغیر و متفاوت است.
حداکثر سودی که زمان حمایت اجازه میدهد در نرخ محصولات لحاظ میشود.
منع واردات آمبولانس هم تهدید و فرصت به شمار میرود اما در این زمینه قراردادهایی با بیمارستانها منعقد شده است.
چشم انداز محصولات تجاری به آمار و ارقام مختص نمیشود.
بازار ایران محصولاتی مانند کمپرسی باری کشنده مسافری را بسیار نیاز داشته و خلا دارد.
طبق سیاستهای دولت متوجه شد که چه میزان از این بازار میتوان بهره برد.
طی جلسه پرسش و پاسخ خاور نیاز ارز بر اساس میزان تولید اعلام شد.
به دلایل مختلف برنامه تولید تغییر می یابد و در نتیجه میزان ارز برای هر محصول علاوه بر متغیر بودن با نوسان نیز روبرو است.
تا به امروز ۳۵۰ میلیون یورو تحویل داده شده و ۱۵۰ میلیون یورو از آن استفاده شده است.
شرکتهای تجاری به سراغ تولید برخی محصولات مانند اتوبوس نمیروند زیرا مصرف کننده خاص دارد.
مصرف کننده و مشتری این محصولات نیز با شرایط ویژه پرداخت پول میکنند.
بنابراین نمیتوان برای محصولات شهری و مسافری برنامه مدون داشت زیرا بر اساس خواسته وزارت کشور و شهرداری تولید میشود.
از سفارش این محصولات ۱۰۰ دستگاه تولید شده و ۵۰ دستگاه دیگر تولید خواهد شد خاور از مشتریان دولتی خود طلبکار است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.