بورس 24: پلیر اصلی صنعت لوازم خانگی در کشور بوده که به طور کلی، 6 مجرای درآمدی دارد. در ادامه، هر یک از این مجاری درآمدی از منظر رقم درآمد، نرخ فروش و تعداد فروش بررسی شده است: (از آنجایی که عمده درآمد گروه در بازر داخل حاصل می شود، از ارقام صادراتی در این تحلیل صرف نظر شده است.)
بورس24 : گروه صنعتی انتخاب پلیر اصلی صنعت لوازم خانگی در کشور بوده که به طور کلی، 6 مجرای درآمدی دارد. در ادامه، هر یک از این مجاری درآمدی از منظر رقم درآمد، نرخ فروش و تعداد فروش بررسی شده است: (از آنجایی که عمده درآمد گروه در بازر داخل حاصل می شود، از ارقام صادراتی در این تحلیل صرف نظر شده است.)
1. تولید و فروش محصولات برودتی در شرکت اصلی که به عنوان جریان درآمدی استراتژیک شناخته می شود و در اسکیل 11 ماهه بالغ بر 18.8 هزار میلیارد تومان درآمد برای گروه به همراه داشته است؛ تقریبا 41% درآمد داخلی گروه و 43% از کل درآمدها.
نکته قابل ملاحظه در خصوص این محصولات آن است که در دوره 11 ماهه 1403 هر دستگاه از این محصولات به نرخ تقریبا 37 میلیون تومان معامله شده است. این عدد در دوره مشابه برابر با 25 میلیون تومان بوده و این یعنی شاهد رشد 48% در یکی از مهمترین درایور های سود سازی گروه انتخاب هستیم.
در سایه این افزایش نرخ، درآمد حاصل از این محصولات در قیاس با دوره مشابه رشد 2.56 همتی را ثبت کرده؛ از 16.2 به 18.8 همت!
2. تولید و فروش محصولات شوینده در شرکت های زیرمجموعه گروه انتخاب؛ رقم درآمد در 11 ماهه گذشته تقریبا 11.4 همت بوده که گویای رشد 35% نسبت به دوره مشابه است.
تقریبا 25% از درآمد داخلی و 26% از کل درآمدهای گروه از محل این فروش محصولات حاصل شده است.
3. تولید و فروش محصولات صوتی تصویری در شرکت های فرعی گروه انتخاب؛ تقریبا 9.7 هزار میلیارد تومان درآمد به همراه داشته که مبین رشد 1.87 همتی نسبت به دوره مشابه است.
این محصولات تقریبا 21% از درآمد داخل و 22% از درآمدهای کل گروه را تشکیل می دهند. گفتنی است که نرخ فروش این محصولات نسبت به دوره مشابه 43% افزایش یافته است.
4. تولید و فروش محصولات لوازم خانگی در ابعاد کوچک! بیشترین رشد مقدار فروش متعلق به این گروه است! تعداد دستگاه های فروخته شده با رشد 54 هزار عددی از 266 به 320 هزار رسیده.
در ضمن، نرخ فروش این محصولات نیز با رشد 31% همراه بوده و در کنار رشد تعداد فروش، جهش 676 میلیاردی در عدد درآمد را رقم زده است.
5. محصولات گازسوز و سرمایشی تولید شده در شرکت های فرعی در این مدت 11 ماهه درآمدی به ارزش 1.25 هزار میلیارد تومان برای گروه به همراه داشته؛ افزایش 271 میلیاردی نسبت به دوره مشابه.
تناژ تولید این محصولات از 80 هزار به بیش از 111 هزار رسیده؛ تقریبا 31.560 عدد رشد تولید.
6. آخرین مجرای درآمدی نیز، تحت عنوان "سایر مواد و قطعات و کالای بازرگانی در شرکت اصلی و فرعی" گزارش شده است. از این محل در این مدت 11 ماهه تقریبا 2.85 هزار میلیارد تومان درآمد در بازار داخل کسب کرده است.
در گزارش بعدی، به بررسی عملکرد این غول لوازم خانگی در آبان ماه، وضعیت بودجه و سناریو های پیش روی شرکت خواهیم پرداخت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.