بورس 24 : نخستین ماه پاییز را با فروش تقریبا 617 هزار تن محصول و کسب تقریبا 21 هزار میلیارد تومان درآمد به پایان رسانده است. در اسکیل تجمیعی، ارزش درآمد های 7 ماهه این غول فولادی به بیش از 165 هزار میلیارد تومان رسیده؛ تقریبا 20 هزار میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه. در دوره 12 ماهه 1402 مجموعا 241 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود؛ بنابراین با کسب 165 هزار میلیارد تومان در دوره 7 ماهه توانسته تقریبا 70% از درآمد دوره قبل را کاور کند.
بورس24 : نخستین ماه پاییز را با فروش تقریبا 617 هزار تن محصول و کسب تقریبا 21 هزار میلیارد تومان درآمد به پایان رسانده است.
در اسکیل تجمیعی، ارزش درآمد های 7 ماهه این غول فولادی به بیش از 165 هزار میلیارد تومان رسیده؛ تقریبا 20 هزار میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه.
در دوره 12 ماهه 1402 مجموعا 241 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود؛ بنابراین با کسب 165 هزار میلیارد تومان در دوره 7 ماهه توانسته تقریبا 70% از درآمد دوره قبل را کاور کند.
در مهر 1403، نرخ فروش داخلی محصولات استراتژیک بیزینس به شرح زیر گزارش شده است:
- نرخ فروش محصولات گرم: 32.1 میلیون تومان در هر تن
- نرخ فروش محصولات سرد: 38.9 میلیون تومان در هر تن
- نرخ فروش محصولات پوشش دار: 50.6 میلیون تومان در هر تن
هر یک از نرخ های فروش بالا، در قیاس با مهر 1402 به ترتیب 15%، 10% و 6% افزایش نرخ را نشان می دهد.
البته در بودجه عملیاتی دوره 6 ماهه دوم 1403 نرخ فروش داخلی این محصولات به صورت زیر برآورد شده است:
- نرخ فروش بودجه شده محصولات گرم: 31.1 میلیون تومان در هر تن
- نرخ فروش بوده شده محصولات سرد: 37.5 میلیون تومان در هر تن
- نرخ فروش بودجه شده محصولات پوشش دار: 50.7 میلیون تومان در هر تن
مقایسه نرخ های بودجه شده با نرخ واقعی در مهر ماه گویای آن است که شرکت از نخستین ماه پاییز توانسته به انحراف مثبت در نرخ های فروش برسد! (البته به جز محصولات پوشش دار که نرخ فروش واقعی با نرخ فروش بودجه شده تقریبا برابر است). ثبت چنین رویدادی، سیگنال تعدیل مثبت بودجه را به بازار مخابره می کند!
برای دوره 6 ماهه منتهی به اسفند 1403، رقم 127 الی 128 هزار میلیارد تومان تارگت شده است. با کسب تقریبا 21 هزار میلیارد تومان درآمد در مهر ماه، 16% از بودجه برآوردی کاور شده است.
مهم ترین مجرای درآمدی بیزینس، فروش محصولات گرم بوده که در بودجه 6 ماهه دوم 1403، فروش 2.1 میلیون تن از این محصولات در بازار داخل پیش بینی شده است. خبر خوب برای سهامداران آن است که در مهر ماه، 458 هزار تن از این محصول در بازار داخل فروخته شده؛ بنابراین تا به اینجای کار، 22% از بودجه فروش داخلی این محصول استراتژیک کاور شده است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.