Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آنچه امروز پیش روی بازار قرار گرفته، رشد اخیر دلار آزاد و نیما، رسیدن یک بودجه مثبت و اثرگذار بر بازار، تنزل جدی قیمت‌ها، انتشار گزارش‌های میان‌دوره‌ای نرمال و متعادل و رسیدن گزارش‌های قوی ماهانه است. در واقع طی یک ماه اخیر تمامی پارامترها به ‌‌سود بازار رقم خورده و در همین ‌مدت قیمت‌ها رفتار معکوس داشته و نتیجتا با بازاری مواجهیم که ارزش آن به کمتر از 120 میلیارد دلار (برگشت به سالهای سال 97 و 98) رسیده ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 آبان 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : از آنجا که پس از واکنش بامداد شنبه اسرائیل به حملات اخیر ایران، بسیاری از معامله‌گران تردید در تغییر روند بازار داشتند و فضای معاملات بسیار متفاوت از انتظارات رقم‌ خورده بود، در بازار دیروز خریداران با قدرت و جسارت بیشتری پا به میدان گذاشتند و از همان دقایق ابتدایی شاهد تشکیل صفوف خرید و برتری تقاضا نسبت به عرضه بودیم. جالب است که تا هفته گذشته بازار بر طبل جنگ می‌کوبید و بدترین نوع واکنش را پیشخور می‌کرد و حالا همه چیز معکوس شده و از صف فروش به صف خرید رفته‌ایم ! البته آنچه از چهره بازار برداشت می‌شود این است که برای امروز و یا نهایتا فردا، فشار عرضه طیفی از نمادها را در مسیر تعادل قرار خواهد داد. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد ویژه 30 هزار واحدی اَبَرکانال دو میلیونی را پس گرفت و تا ارتفاع 2,026 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات بواسطه عدم تمایل معامله‌گران به عرضه سهام خود کاهشی بود و به کمتر از 3 همت رسید و رقمی بالغ بر 920 میلیارد تومان وارد چرخه بازار شد. ارزش صفوف خرید در پایان جلسه معاملاتی روز گذشته بیش از 2.5 همت برآورد شد.

درخصوص تحولات سیاسی روایت‌های مختلفی مطرح می‌شود. برخی معتقدند ایران بواسطه به شهادت رسیدن برخی عزیزان ارتشی مجددا پاسخ خواهد داد و این بازی پینگ‌پنگی ادامه دارد و ممکن است در گام‌های بعدی رفتارهای غیر کنترل‌شده‌تری صورت بگیرد و برخی دیگر معتقدند حمله به‌ شکلی نبوده که نیاز به پاسخ قوی و قاطع داشته باشد و موقتا همه‌چیز به پایان رسیده. به‌خصوص که ظاهرا پیش از حملات اخیر، همه چیز اطلاع‌رسانی شده و فضا مدیریت‌شده پیش‌‌رفته است. آنچه از اظهارات مقامات داخلی برداشت می‌شود، حرکت در مسیر گزینه دوم است و این یعنی خسارت روانی و اقتصادی که دشمن طی این مدت وارد کرد، به مراتب بیشتر از خسارات واقعی بوده است.

اما آنچه امروز پیش روی بازار قرار گرفته، رشد اخیر دلار آزاد و نیما، رسیدن یک بودجه مثبت و اثرگذار بر بازار، تنزل جدی قیمت‌ها، انتشار گزارش‌های میان‌دوره‌ای نرمال و متعادل و رسیدن گزارش‌های قوی ماهانه است. در واقع طی یک ماه اخیر تمامی پارامترها به ‌‌سود بازار رقم خورده و در همین ‌مدت قیمت‌ها رفتار معکوس داشته و نتیجتا با بازاری مواجهیم که ارزش آن به کمتر از 120 میلیارد دلار (برگشت به سالهای سال 97 و 98) رسیده ... و بیش از 100 نماد P/E زیر 5 و بعضا 4 واحد و حدود 200 نماد P/E حدود 6 و کمتر از 6 واحدی دارند. در واقع اتفاقات و تحولات مثبت اخیر زیر آوار اخبار سیاسی و جنگ دفن شد و حالا شاهد نبش قبر و تحرکات مثبت در بازار هستیم. البته هنوز هم برخی اطمینان از برگشت بازار ندارند و اولین موج عرضه را فرصت فروش تلقی می‌کنند.

اگر ریسک جنگ را خاتمه‌یافته تلقی کنیم، می‌توان برگشت بخشی از جریان نقدینگی و نتیجتا حرکت مناسبی را برای بازار متصور بود. چندین بار به این نکته اشاره شد که با کاهش ریسک‌های سیاسی، بازار قابلیت برگشت و منعکس کردن اثرات مثبت بنیادی نظیر گزارش‌های مناسب، رشد دلار نیما و اخبار مثبت از ناحیه بودجه را دارد. البته طول موج این برگشت با ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ... 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 252
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24