Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ خلیج فارس امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

۵۴۰ ریال سود نقدی برای سهامداران «فارس»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ خلیج فارس امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 540 ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد.

علی عسگری مدیر عامل فارس در این مجمع گفت: در نظر داریم  تا افزایش سرمایه از مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته انجام و از ظرفیت معافیت مالیاتی مربوط برای صیانت از حقوق سهامداران استفاده کنیم.

وی گفت: طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون با سرمایه‌گذاری ۱۱۰۹ میلیون دلار، خطوط انتقال گازهای فلر میدان دارخوین و غرب کارون با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلار، میدان گازی مارون خامی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ میلیون دلار و نگهداشت و افزایش تولیدات نفت و فشارافزایی در میدان نفتی اهواز در دست اقدام است.

علی عسگری گفت: مذاکره برای میدان‌های نفتی و گازی جدید با هدف برنامه‌های توسعه زنجیره ارزش و راهبرد از خوراک تا محصول است. در شرایط تحریم کشتی‌ها، تحریم مالی و تحریم کالاها، فروش ارزی بسیار دشوار شده است؛ اما با وجود این شرایط، یک دلار هم سوخت ندادیم.

در این مجمع اعلام شد؛ در خصوص صادرات،  در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶.۸ میلیون تن و ۵ میلیارد دلار رسید و در سال ۱۴۰۱ به ۷.۴ میلیون تن و ۵.۵ میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال در سال ۱۴۰۲ صادرات به ۷.۶ میلیون تن و ۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این کاهش ارزش علیرغم افزایش حجم صادرات در سال ۱۴۰۲ به عواملی نظیر کاهش قیمت‌های جهانی و تغییر در سبد صادراتی گروه مانند کاهش سهم محصولات پلیمری و آروماتیکی در صادرات به ویژه در طی سیاست‌های نهاد بالا دستی برای تنظیم بازار داخلی و تخصیص ریفرمت و هوی اند و پالایش جهت رفع ناترازی در بنزین و تامین سوخت نیروگاه‌ها مربوط می‌باشد.

مجموع درآمد ارزی در چهار سال گذشته به رقم قابل توجه ۱۷.۶ میلیارد دلار می‌رسد. سود شرکت اصلی و تلفیقی نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته است، سود شرکت اصلی از ۳۸.۷ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به ۷۷.۲۴ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ رسیده است که معادل رشد ۹۹.۶ درصدی است.

نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: تمام فرآیند های تعریف شده برای واگذاری های صدف، اروند و ... رعایت شده است.‌

پناهیان، معاون اقتصادی  فارس در پاسخ اینکه چرا استقلال را خریدید؟ گفت: سهامداران شرکت که مالک ۸۰ درصد شرکت بودند به هیات مدیره تکلیف کردند که سهام استقلال را بخریم. خرید سهام باشگاه استقلال  در  حیطه فعالیت های فرعی هلدینگ است.

علی عسگری در این خصوص گفت: ما خودمان  ذره ذره به استقلال پول می‌دهیم. به دنبال گرفتن حق پخش هستیم که باشگاه استقلال خودش سودآور شود.

این خبر تکمیل می شود...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24