Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

خبرنگار بورس 24 گزارش داد : جلسه روزگذشته شورای عالی بورس با حضور عبدالناصر همتی برگزار شد... وزیر اقتصاد : می خواستند نرخ مالیات شرکت های بورسی را به 25 درصد افزایش دهند ، من نگذاشتم روی مالیات افزایش سرمایه از محل انباشته هم نظر داشتند با وزیر صمت و سایر نهادها درباره ورود دوباره خودرو به بورس در حال مذاکره هستم؟

در جلسه شورای بورس چه گذشت؟

جلسه شورای عالی بورس با دستور جلسه بررسی آخرین وضعیت بازار سهام و سهام عدالت عصر روزگذشته در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه عبدالناصر همتی در اظهاراتی به چالش‌های پیش روی بازار سرمایه اشاره کرده است.

وی تاکید کرد : فشارهایی از سوی سازمان امور مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر عملکرد شرکت‌ها از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد وجود داشته است.

با این حال همتی با این پیشنهاد مخالفت کرده و بر ضرورت حفظ نرخ مالیات فعلی برای شرکت‌های بورسی تاکید کرده است.

همچنین درخواست‌هایی برای حذف معافیت افزایش سرمایه از محل سود انباشته مطرح شده بود که عبدالناصرهمتی بر لزوم حفظ این معافیت برای حمایت از شرکت‌ها تاکید کرده است.

در ادامه وی ، به موضوعات کلانی که بر سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار هستند اشاره کرده است. مواردی مانند اختلاف نرخ ارز نیمایی و آزاد و محدودیت‌های انرژی و صادراتی از جمله چالش‌هایی است که عملکرد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همتی پیشنهاد کرد که این مسائل در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود تا با اتخاذ تصمیمات مناسب، از بازار سرمایه حمایت شود.

در ادامه جلسه، موضوع عرضه خودرو در بورس کالا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این خصوص، اختلاف نظرهایی بین نهادهای مختلف وجود دارد. در حالی که شورا بر این باور است که عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به شفافیت و بهبود عملکرد بازار کمک کند، برخی از مقامات دولتی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت با این موضوع مخالفت کرده‌اند. تصمیم نهایی در این خصوص به سیاست‌های کلی دولت و نظر وزیر اقتصاد و صمت بستگی دارد و قرار است مذاکراتی جدی در این خصوص بین دو وزیر انجام شود.

همچنین یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه، نرخ سود بانکی بود. شورا به شدت بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی تاکید کرد و از معاون بانک مرکزی خواست تا برخورد جدی با بانک‌هایی که به این مصوبه عمل نمی‌کنند ، داشته باشد. معاون بانک مرکزی نیز در پاسخ ، از برگزاری جلسه هیئت انتظامی بانک مرکزی در روز بعد خبر داد و اعلام کرد که چهار بانک متخلف در این جلسه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. با این حال، به نظر می‌رسد که نرخ سود بانکی همچنان بالاتر از نرخ مصوب 23 درصد است.

در بخش دیگری از جلسه، موضوع سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24