Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

روزهای پایانی مهر را در حالی پشت سر می‌گذاریم که قرار است در این 2 روز بیش از 500 شرکت گزارش میان‌دوره‌ای خود را به شکل فشرده منتشر کنند. همین ترافیک گزارش‌ها باعث می‌شود که بازار در سرگیجه‌ای از اطلاعات گرفتار شود و خیلی انگیزه برای تغییر مسیر نداشته باشد. البته در این بین شرکتهای با شرایط بنیادی قوی‌تر احتمالا خریداران بهتری خواهند داشت. بنابراین در هفته پیش رو تحولات کدال نقش اساسی خواهد داشت و پس از آن برای گزارش‌های ماهانه آماده می‌شویم

پیش‌بینی وضعیت بورس 29 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه دلیلی برای آغاز به شکلی متفاوت از هفته گذشته نداشت. از یکسو تحولات جنگی خاورمیانه برقرار بود و از سوی دیگر هنوز گزارش 6 ماهه خاصی راهی بازار نشده بود که منجر به تحریک سهامداران شود. البته اظهارات خاص همتی امیدبخش بود اما تا مادامی که بازار عملیاتی شدن وعده‌ها و اجرایی شدن بسته نجات را نبیند، تغییر موضع نخواهد داد. به‌ هر جهت شنبه خوبی را پشت سر نگذاشتیم و با گذر از دقایق ابتدایی موج عرضه‌ها شدت بیشتری گرفت و تا پایان ساعت معاملات هم خبری از حمایت نبود. در نتیجه این رویداد، 92 درصد بازار سرخ‌پوش شد، بیش از 500 نماد به صف فروش نشستند و شاخص کل هم با افت 24 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 41 هزار واحدی سقوط کرد. ارزش معاملات بواسطه کاهش فعالیت معامله‌گران به 2.2 همت رسید و رقمی بالغ بر 490 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

روزها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند اما بازار سهام همچنان در باتلاق خون‌آلود، غلتان و سرگردان است. کار به جایی رسیده که سقوط بازار به تیتر یکنواخت روزها و ماه‌های گذشته رسانه‌ها بدل شده و این جمله سوالی که "آینده بازار چه خواهد شد ؟" نقل محافل شده است. طی ماه‌های گذشته، هر خبر، تنش و رویدادی، بیشترین تاثیر خود را بر بازار سهام گذاشته و این روزها شاهد تداوم این بلاتکلیفی هستیم. گویا سخن‌تراپی، اُمید و کت درآوردن، دوای درد این بازار نبوده و نخواهد بود.

در حدود 6 روز کاری از زمان تغییر دامنه نوسان به 3 درصد می‌گذرد و تقریبا اکثر نمادها بیش از 10 - 12 درصد پائین‌تر از قیمت‌های 18 مهر ماه (آخرین روز دامنه 1 درصدی) قرار دارند و ظاهر امر نشان می‌دهد، تصمیم نهاد ناظر به سود بازار نبوده ! قبلا هم به این نکته اشاره شد که تغییر دامنه نوسان به تنهایی اثر مثبتی نخواهد گذاشت. اگرچه سازمان در پی تکمیل کردن بسته نجات خود می‌باشد اما واقعیت این است که بسته نجات زمانی کارکرد و اثرگذاری دارد که ما به یکباره شاهد پکیجی از تصمیمات به شکل ضربتی و تزریق منابع باشیم. اینکه دامنه نوسان را تغییر دهیم و یک هفته بعد خبر از کاهش حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت در بخش سپرده بانکی بدهیم و اقدام عملی تاثیرگذاری نداشته باشیم، نتیجه این می‌شود که این روزها در بازار می‌بینیم ... ! به شکل واضحی روشن است که بحران به گوش و پوست و استخوان بازار نفوذ کرده و برای عبور از این شرایط نیاز به تصمیمات اساسی و عملیاتی داریم.

مشکلات بازار در 4 سال اخیر را آنقدر تکرار کرده‌ایم که کل کشور می‌دانند. این مشکلات در بعد کلان و ساختار سیاسی کشور است و اصلاح آنها ساده نیست. لذا باید واقع‌گرا باشیم اما در کوتاه‌مدت روی کف‌های تاریخی و حمایت‌های بنیادی هستیم، تصویب قوانینی مانند نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند به بازار کمک کند؛ لذا با هر روشی قرار است کمکی به بازار شود در همین هفته انتهایی مهر و هفته ابتدایی آبان وقت آن است چون بازار اگر از پاسخ احتمالی اسرائیل خیالش راحت شود، به‌ دنبال بهانه‌ای برای برگشت خواهد بود.

روزهای پایانی مهر را در حالی پشت سر می‌گذاریم که قرار است در این 2 روز بیش از 500 شرکت گزارش میان‌دوره‌ای خود را به شکل فشرده منتشر کنند. همین ترافیک گزارش‌ها باعث می‌شود که بازار در سرگیجه‌ای از اطلاعات گرفتار شود و خیلی انگیزه برای تغییر مسیر نداشته باشد. البته در این بین شرکتهای با شرایط بنیادی قوی‌تر احتمالا خریداران بهتری خواهند داشت. بنابراین در هفته پیش رو تحولات کدال نقش اساسی خواهد داشت و پس از آن برای گزارش‌های ماهانه آماده می‌شویم که اتفاقا با توجه به گذر از فصل گرما و ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24