Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار هفته گذشته را در حالی پشت‌سر گذاشتیم که ریسک تحولات سیاسی و رویارویی نظامی از یکسو و سوی دیگر سایه نرخ بهره، اصلاح سفت و سختی را به بازار دیکته کرد. البته کمی اغراق و بزرگنمایی طبق معمول در آن وجود داشت. اما به نظر می‌رسد، ریسک جنگ و تحولات منفی سیاسی، کمی (فقط اندکی) کاهش یافته؛ هر چند که به نظر اسرائیل زهر خود را خواهد ریخت اما به‌هر جهت اینکه پاسخ خیلی قوی و پیچیده و در حد حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی نباشد بسیار مهم است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز کاری هفته را به کمک اخباری که از شامگاه سه‌شنبه دریافت کرد و برخی خبرهای مثبت صبحگاهی درخصوص احتمال بازگشت خودرو به بورس کالا، متعادل اما با فشار عرضه در نمادهایی که طی روزهای قبل به تعادل نرسیده بودند، آغاز کرد و برای دقایقی شاهد تلاش‌هایی برای بهبود روند معاملات بودیم اما از آنجا که بازار در روزهای پایانی هفته قرار داشت و از طرف دیگر انگیزه کافی برای خرید نداشت، رفته‌رفته عرضه‌ها بیشتر شد و طبق روال عادی برنامه شاهد سرخ‌پوش شدن طیف وسیعی از نمادها بودیم. در نتیجه این رویداد، شاخص کل با افت حدود 3 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 65 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با کمی رشد به 2.6 همت رسید و رقمی بالغ بر 200 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج و به ‌سبد حقوقی‌ها منتقل شد.

بازار هفته گذشته را در حالی پشت‌سر گذاشتیم که ریسک تحولات سیاسی و رویارویی نظامی از یکسو و سوی دیگر سایه نرخ بهره، اصلاح سفت و سختی را به بازار دیکته کرد. البته کمی اغراق و بزرگنمایی طبق معمول در آن وجود داشت. اما به نظر می‌رسد، ریسک جنگ و تحولات منفی سیاسی، کمی (فقط اندکی) کاهش یافته؛ هر چند که به نظر اسرائیل زهر خود را خواهد ریخت اما به‌هر جهت اینکه پاسخ خیلی قوی و پیچیده و در حد حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی نباشد بسیار مهم است. به نظر کاهش جزئی قیمت نفت و طلا هم در همین راستا بود اما بازار سرمایه به دلایلی که مفصلا در گزارش روز سه‌شنبه اشاره شد، واکنش درخور توجهی به این موضوع نداشت. برخی معتقدند هر گاه چین وارد ماجرا شده، ریسک‌های سیاسی کاهش یافته. درست شبیه موضوع عربستان ! امیدواریم اینبار هم تماس چینی‌ها با اسرائیلی‌ها سبب کنترل ریسک‌ها شود.

اما گزارش امروز را با 3 موضوع مهم و خاص یعنی "مصوبه جدید سازمان بورس درخصوص حد نصاب صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام و اوراق" ، "تمرکز جدی دولت بر مالیات‌ستانی بر مبنای اطلاعات تراکنش‌های بانکی" و "بحث عرضه خودرو در بورس کالا" پیش می‌بریم. سه‌گانه خبری که در روند بازار چهارشنبه اندکی موثر بود. از مصوبه جدید سازمان بورس آغاز می‌کنیم. سه‌شنبه شب بود که بر طبق مصوبه جدید سازمان خبر رسید، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی از 40 درصد کل دارایی‌های صندوق به 35 درصد از کل دارایی‌های صندوق کاهش خواهد یافت. همچنین سقف سرمایه‌گذاری صندوق در «سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران، فرابورس ایران و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری» از حداکثر 10 درصد از کل دارایی‌های صندوق به حداکثر 15 درصد از دارایی‌های صندوق افزایش یافت.

درخصوص این مصوبه به چند نکته کلیدی باید توجه کرد. اول اینکه، 5 درصد از سقف خرید صندوق‌ها در اوراق بهادار با درآمد ثابت کاهش خواهد یافت. طبق برخی محاسبات، با این مصوبه حدود ۵۵ همت از منابع صندوق‌های درآمد ثابت نزد بانکها آزاد خواهد شد. در واقع این 55 همت دیگر نمی‌تواند در بانکها پارک‌شده و سود بدون دردسر دریافت کند. نکته دوم اینکه، اگرچه سقف ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24