Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

روز گذشته سازمان بورس اعلام کرد سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی به حداکثر ۳۵ درصد از کل دارایی صندوق کاهش یافت.

خرید سهام توسط صندوق های با درآمد ثابت اختیاری است

بورس24 : روز گذشته سازمان بورس اعلام کرد سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی به حداکثر ۳۵ درصد از کل دارایی صندوق کاهش یافت.

قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این تصمیم سازمان بورس گفت: کاهش سپرده‌ها در این صندوق‌ها به معنای افزایش منابع قابل سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار است. البته با توجه به تصمیم سازمان مبنی بر افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام توسط این نوع صندوق‌ها از ۱۰ به ۱۵ درصد، به صورت تلویحی خرید سهام اولویت اصلی و هدف اول مدنظر سیاست‌گذار از اعمال این تغییرات در نصاب‌ها بوده است.

این مقام نظارتی معتقد است این تصمیم می‌تواند به دو صورت بر بازار سرمایه تأثیرگذار باشد. او در این مورد گفت: افزایش تقاضا برای سهام منجر به رونق بازار سهام می‌شود و افزایش تقاضا برای اوراق بادرآمد ثابت منجر به کاهش نرخ این نوع از اوراق شده و این موضوع نیز به نوبه خود منجر به تغییر در بازده مورد انتظار و تعدیل انتظارات سرمایه‌گذاران می‌شود. 

وی گفت: اینکه صدور چنین مصوبه‌ای بر خلاف ماهیت این نوع صندوق‌ها تلقی می‌شود، درست نیست، چون برای خرید سهام حداقلی در نظر گرفته نشده و مدیران صندوق‌ها مختار به استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای خرید سهام هستند.

معصومی خانقاه اضافه کرد: آخرین اطلاعات نشان از این دارد که در حال حاضر کل دارایی تحت مدیریت این نوع صندوق‌ها در حدود ۷۲۰ همت است که از این مبلغ به صورت میانگین حدود ۴۳ درصد سپرده بانکی و به صورت میانگین حدود ۸ درصد سهام در پرتفوی این صندوق‌ها وجود دارد. لذا رعایت نصاب جدید سپرده بانکی منجر به آزادسازی تقریبا ۵۵ همت منابع می‌شود که انتظار می‌رود ورود این منابع به بازار سهام یا سایر اوراق آثار مثبتی برای بازار داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24