Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل خنور در گفت و گو با بورس 24 : برای تقویت و ارزشمندی خنور در بازار سرمایه به افزایش شناوری این نماد اقدام و قرارداد طرح های توسعه ای متعددی نیز منعقد شده است.

افزایش شناوری «خنور» در تابلوی معاملاتی

بورس24 :مدیرعامل نور ایستا پلاستیک افزایش شناوری نماد خنور در بازار سرمایه را یکی از مهمترین اهداف این مجموعه تولیدی دانست و به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: سیاست و برنامه های متعدد برای حمایت از یک نماد و سهم وجود دارد که برای پایداری و تقویت این حمایت باید بر طرح های توسعه ای تمرکز داشت.

حسین اخوان ادامه داد: هرچند  خنور برای درآمدزایی  و ایجاد سود، طرح های توسعه ای متعددی دارد؛ ولی برای حمایت از خنور در بازار سرمایه به یک مسیر اکتفا نکرده و جهات دیگری را نیز مد نظر قرار داده است.

اخوان شناوری سهم خنور در بازار سرمایه را 6 درصد عنوان کرد و گفت: افزایش شناوری و استفاده از سود انباشته در افزایش سرنایهاین نماد می تواند معافیت مالیاتی را به همراه اورد که مبلغ قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: حمایت سهامدار عمده نیز در این مسیر، تاثیر گذار بوده به طوری که با داشتن مطالبات، میزان سهم خود را در بازار سرمایه حفظ کرده تا بنیه شرکت قوی تر شود.

اخوان ظرفیت و پتانسل ایران و سطح بین الملل را از منظر مصرف محصولات کامپوزیت مطلوب و پیشرو دانست و گفت: هر چند نماد این شرکت در گروه خودرویی  قرار گرفته و معامله می شود؛ اما خنور در صنعت کامپوزیت فعالیت داشته که عمری چندانی را سپری نکرده و محصولات ان عمدتا بر پایه نوآوری، فناورانه و دانش بنیان قرار دارد.

مدیرعامل نور ایستا پلاستیک ظرفیت این شرکت را محدود به گروه خودرویی ندانست و یادآور شد: بر همین اساس، طرح های توسعه ای خنور به صنایع گوناگون مرتبط است و به عنوان مثال در حوزه ریلی قرارداد ساخت صندلی مترو و واگن های ریل سوم قطار شهری تهران منعقد شد.

وی محصولات کامپوزیتی این شرکت را مورد استفاده در صنایع  آب و برق عنوان کرد و گفت: مخازن آب و تابلوهای برق دریچه های فاضلاب از جنس کامپوزیت بوده درب های کامپوزیتی نیز در صنعت ساختمان مورد مصرف بسیاری قرار می گیرد.

اخوان آینده صنعت کامپوزیت را نیاز صنایع متعددی دانست و افزود: این محصولات از لحاظ قیمت، استقامت، سازگاری با محیط زیست و... روزآمد و نوآور بوده و صنعت خودرو سازی  مشتریان تنها بخش کوچکی از تولیدات به شمار می روند.

وی در خصوص برخی قراردادهای منعقد شده با خودرو سازان گفت: قرارداد تامین مواد اولیه با ماموت منعقد شده و مذاکراتی با  گروه بهمن به جهت ساخت برخی تجهیزات انجام شده است.

اخوان درآمد زایی و ارزشمندی قرارداد خنور با ایران خودرو دیزل را  سودآور تر از همکاری با ایران خودرو سایپا عنوان کرد ادامه داد: همکاری با ایران خودرو و سایپا به صورت تک سورس(محصول) بوده و میزان قرارداد با این شرکت ها طی هفته جاری در کدال افشاء می شود.

وی تولید محصولات کامپوزیت در ایران را همراه با ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: چند سال گذشته و با فرصت ایجاد از برجام، خنور توانست صندلی متروی مالزی را ساخته و صادر کند. با ذکر این مثال می توان دریافت؛  صادرات این محصول به لحاظ قیمتی، قابل رقابت بوده و کیفیت مواد اولیه ایرانی در سطح کشورهای پیشرفته دنیاست.

مدیرعامل نور ایستا پلاستیک در پایان با اشاره به سیاست و برنامه افزایش سرمایه گفت: میزان سود انباشته خنور معادل 130 میلیارد تومان است و گزارش افزایش سرمایه از محل سود انباشته در نزد حسابرس بوده  که با اخذ تاییدیه به سازمان ارایه و مجمع آن به منظور تصویب سهامداران برگزار خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24