Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در گزارش‌های اخیر عنوان شد که با افزایش دامنه نوسان بازار می‌تواند به شرایط عادی بازگردد اما بسیار مهم است که نقدینگی خوبی برای این موضوع تجهیز شده باشد و سیاستگذار آمادگی کافی برای کمک گسترده به بازار را داشته باشد. در غیر اینصورت، ممکن است در مسیر بحران و رکود عمیق‌تری قرار بگیریم. حتی راه‌هایی برای کمک به بازار را مطرح کردیم که مجددا به این راهکارها اشاره می‌کنیم:

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : از تحرکات نیمه دوم بازار یکشنبه مشخص بود که فضای معاملات دوشنبه دست‌کم در نیمه نخست نمی‌تواند جالب و جذاب باشد. لذا با کشیدن سوت آغاز معاملات، گلادیاتورهای فروشنده با کلاه‌خود و نیزه و تبر وارد گود شدند و با عبور از روی تقاضاهای ثبت شده در سامانه معاملات، بازار را به زیر کشیده و یک روز تلخ دیگر را رقم زدند و جالب اینکه در نیمه دوم معاملات هم خبری از تقاضا و کمک به بازار نبود ! در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با افت جدی 24 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 90 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات مجددا کاهشی شد و با افت 36 درصدی به 2.4 همت رسید و رقمی بالغ بر 520 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.  

در گزارش‌های اخیر عنوان شد که "با افزایش دامنه نوسان بازار می‌تواند به شرایط عادی بازگردد اما بسیار مهم است که نقدینگی خوبی برای این موضوع تجهیز شده باشد و سیاستگذار آمادگی کافی برای کمک گسترده به بازار را داشته باشد." در غیر اینصورت، ممکن است در مسیر بحران و رکود عمیق‌تری قرار بگیریم. حتی راه‌هایی برای کمک به بازار را مطرح کردیم که مجددا به این راهکارها اشاره می‌کنیم:

1- ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های با درآمد ثابت نزدیک به 180 همت برآورد می‌شود. چنانچه این صندوق‌ها مجاب به خرید سهام تا 2 الی 3 درصد ارزش دارایی‌ خود (با انتشار اوراق تبعی با نرخ سود تضمین شده 25 درصدی) شوند، رقمی بالغ بر 5 همت راهی بازار خواهد شد. به نظر اگر واقعا قرار به اصلاح ساختار بودجه، افزایش دلار نیما و کاهش نرخ بهره باشد، این استراتژی، بازدهی خوبی را برای این صندوق‌ها به همراه خواهد داشت.

2- رایزنی با هلدینگ‌هایی نظیر غدیر، امید، تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری ملی و برخی شرکت‌های بزرگ و کوچک سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه‌ها و سایر نهادهای مالی و ایجاد اتحاد بین آنها برای فعال شدن در بازار با ارائه این تضمین که بواسطه برخی تحولات (که در بند یک هم به آنها اشاره شد) فضای سودسازی شرکتها رو به بهبود خواهد رفت. اگر این موضوع عملیاتی شود، بیش از 3 همت پول از سوی این نهادها و حقوقی‌ها راهی بازار خواهد شد.

3- پیگیری موضوع تزریق 5 الی 10 همت نقدینگی توسط بانکها و افزایش لاین اعتباری کارگزاران (مطابق با وعده‌ای که رئیس بانک مرکزی داده بود و عملیاتی نشد.)

4- و مورد آخر که بیشتر جنبه روانی ماجرا را دارد، تزریق اخبار مثبت به بازار است. اخبار مهمی از 3 گروه موثر در بازار (خودرویی، بانکی و پالایشی). اگرچه بازار در نقاط ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاری قرار دارد اما به‌هر جهت از آنجا که اعتمادی به سیاستگذار نیست، رسیدن خوراک خبری می‌تواند در فعال کردن انگیزه معامله‌گران برای ورود پول به بازار موثر باشد.

اما ظاهر قضیه نشان می‌دهد که خبری از بسته نجات نیست و تصور نهاد ناظر این بوده که با یکی دو همت پول و باز کردن دامنه نوسان می‌توان از بحران ایجاد شده عبور کرد و بازار را به تعادل رساند ! انصافا دلسوزان بازار این آلارم را داده بودند که با سیاست‌های اینچنینی بازار نمی‌تواند روی پای خود بایستد. بنابراین کار حتی سخت‌تر از هفته قبل شده است؛ چراکه دامنه نوسان به شرایط عادی بازگشته اما تعادل برقرار نشده و این یعنی راهکار روزهای اخیر را باید شکست‌خورده تلقی کنیم !

البته این بسته نجات هم که مطرح می‌کنیم به این دلیل است که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24