Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در تحولات اقتصادی، کماکان تمرکز بازار روی سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی است. البته انصافا دلار نیمایی سرعت رشد خوبی گرفته و اگر با همین فرمان پیش برویم، احتمالا زمستان را با نیمای بیش از 50 هزار تومان آغاز کنیم و این یعنی رشد دلار نیما در پائیز می‌تواند حدود 5,500 تا 6 هزار تومان باشد. بنابراین از آنجا که رشد نیما در بهار و تابستان به ترتیب 2,200 و 3,300 تومان بود، از همین امروز می‌توان به تقویت حاشیه سود شرکتها در نیمه دوم سال امیدوار بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار یکشنبه آغاز بدی نداشت و با توجه به تحرکات روز شنبه و 3 مشخصه "افزایش دامنه نوسان، رشد ارزش معاملات و جمع‌آوری بخش خوبی از صفوف فروش"، انتظار این بود که به سمت تعادل بیشتر و معاملات روان‌تر حرکت کنیم اما پابرجا بودن نگرانی‌ها نسبت به تحولات جنگی و حفظ وضعیت آماده‌باش نظامی به عنوان یک عامل بازدارنده و البته خبر حراج 60 همت اوراق دولتی، مانعی برای تحرکات قوی‌تر و برگشت قطعی بازار شد. بنابراین شاخص کل که در دقایق ابتدایی 7 هزار واحد رشد کرده بود، مجددا زیر فشار عرضه رفت و با از دست دادن 6 هزار واحد از رشد روزانه خود، در ارتفاع دو میلیون و 115 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات شبیه به روز شنبه و حوالی 3.7 همت بود و رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد. تنها نکته مثبت این روزهای بازار این است که با وجود فشار عرضه اما نقدینگی سنگینی خارج نمی‌شود و گویا برخی از کدهای حقیقی بصورت نامحسوس در حال فعالیت در بازارند.

از آنجا که همچنان سایه ترس و جنگ روی سر بازار است، پول‌های بزرگ کماکان ناظر و تماشاچی ماجرا بوده و خیلی تمایل به پذیرش ریسک و حضور در بازار ندارند. نکته مهم اینکه، آن بخش از نقدینگی فعال در بازار هم عموما در نمادهای بزرگتر و پرتراکنش‌تر چرخ می‌زند تا در صورت وقوع اتفاقات منفی جدید، بتواند بواسطه شرایط نقدشوندگی بهتر، به سرعت در مسیر فروش و خروج قرار گیرد. در یک جمله می‌توان گفت که جو منفی بطور کامل فروکش نکرده و هنوز فعالین بازار و خیلی‌ از معامله‌گران دست به عصا عمل می‌کنند. نهاد ناظر هم بین دوراهی تداوم قفل‌شدگی و افزایش دامنه نوسان، گزینه دوم را انتخاب کرد که تا اینجا تصمیم بدی نبوده اما بسیار مهم است که برای عادی‌سازی شرایط، تحرکات بیشتری را جهت جمع‌آوری سایر نمادهایی که کماکان صف فروش را تجربه می‌کنند، داشته باشیم.

بی‌شک آرامش نیم‌بند دو روز اخیر بازار را مدیون کاهش اخبار نظامی و جنگی هستیم. هر چند که نمی‌دانیم این آرامش تا چه زمانی برقرار است. بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند که با توجه به تحرکات منطقه و آرایش نظامی اسرائیل، موضوع پاسخ به حملات اخیر ایران، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود اما برخی خبرها نشان می‌دهد که این حملات به تعویق افتاده و "ظاهراً" شامل حمله به تأسیسات هسته‌ای و نفتی ایران نمی‌شود. ضمن اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در سفرهایی که طی روزهای اخیر داشته، تلاش کرده تا فضا را به سمت آرامش ببرد اما به‌هر جهت نمی‌توان تصمیمات احمقانه نتانیاهو و پشتیبانی آمریکا را نادیده گرفت. بنابراین این بار بر خلاف گذشته، گذر زمان خیلی به سود بازار نیست؛ چراکه با توجه به انتخابات پیش روی آمریکا، این حس تعلیق مانعی برای تحرکات قوی‌تر بازار می‌شود.

اما در تحولات اقتصادی، کماکان تمرکز بازار روی سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی است. البته انصافا دلار نیمایی سرعت رشد خوبی گرفته و اگر با همین فرمان پیش برویم، احتمالا زمستان را با نیمای بیش از 50 هزار تومان آغاز کنیم و این یعنی رشد دلار نیما در پائیز می‌تواند حدود 5,500 تا 6 هزار تومان باشد. بنابراین از آنجا که رشد نیما در بهار و تابستان به ترتیب 2,200 و 3,300 تومان بود، از همین امروز می‌توان به تقویت حاشیه سود شرکتها در نیمه دوم سال امیدوار بود. حتی اگر کمی جلوتر را ببینیم، نرخ نیما در پایان سال می‌تواند به ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24