Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز 22 مهر است و یک ‌ماه خاص و پر حادثه پیش روی بازار است. در دو هفته نخست تحولات کدال شامل صورت‌های مالی 6 ماهه و گزارش‌های ماهانه را خواهیم داشت و در دو هفته دوم به مصاف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌رویم. درخصوص اتفاقات دو هفته نخست باید گفت، همانقدر که گزارش‌های تابستان و فضای سودسازی شرکتها بااهمیت است، عملکرد مهر ماه نیز با توجه به عبور از فصل گرما و قطعی برق و اثرات رشد دلار نیما، مهم خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه با برخی اخبار مثبت سیاسی و اطلاعیه برگشت دامنه نوسان به محدوده 3 درصد آغاز کرد و لذا از همان دقایق ابتدایی مشخص بود که قرار است به سمت تعادل بیشتر و حجم گرفتن بازار حرکت کنیم. با این حال نگرانی‌هایی درخصوص این تصمیم و نحوه مواجهه بازار با صفوف فروش وجود داشت اما به هر جهت نهاد ناظر ریسک این موضوع را پذیرفت و به امید برقراری تعادل از مواضع دفاعی خود خارج شد. انصافا فضای معاملات هم بهتر از انتظارات بود و از همان دقایق ابتدایی شاهد تلاش‌ها برای متعادل‌سازی نمادهایی که طی مدت اخیر در صف فروش قفل شده بودند، بودیم و از طرف دیگر آن دسته از سهم‌هایی که در هفته‌های پیش به تعادل رسیده بودند، نوسانات بهتری را به نمایش گذاشتند.

هر چند که به نقطه بهینه و تعادل کلی نرسیدیم اما به هر جهت برچیده شدن بخش خوبی از صفوف فروش و حجم گرفتن بازار را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که برای روزهای آتی نقدینگی خوبی برای فرار از این بحران تجهیز شده باشد. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد 14 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 114 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات تحت تاثیر افزایش دامنه نوسان با رشد جدی به بیش از 3.8 همت رسید و خبری از ورود و یا خروج نقدینگی در بازار نبود. (برآیند حقیقی به حقوقی 2 میلیارد تومان !)

دیروز یک هفته تعلیق‌گونه و لنگ در هوای دیگر را به لحاظ تحولات سیاسی آغاز کردیم. البته شجاعت سازمان در اصلاح دامنه نوسان و اتخاذ تصمیمات حمایتی کمی امیدها را بیشتر کرده است اما بطور کل بازار در منگنه بدی گرفتار شده و کوچکترین تحرکی با خبرهای سیاسی ‌می‌شکند. بسیاری بر این عقیده‌اند که با افزایش دامنه نوسان بازار می‌تواند به شرایط عادی بازگردد اما بسیار مهم است که نقدینگی خوبی برای این موضوع تجهیز شده باشد و سیاستگذار آمادگی کامل برای کمک گسترده به بازار را داشته باشد. البته در همین مدت تعلیق و لنگ در هوا بودن، اتفاقات مهمی رخ داده است؛ به عنوان مثال در بازارهای جهانی نوسانات جالبی رقم خورده و قیمت برخی کالاها رشد خوبی داشته. در بازار ارز، دلار نیمایی سرعت خوبی در رشد گرفته و از برخی صنایع هم اخبار مثبتی به گوش می‌رسد. جالب است بدانید که از ابتدای مهرماه تاکنون یعنی طی 21 روز، 1,600 تومان معادل 3.5 درصد رشد در دلار نیمایی محقق شده است. ولی همه چیز زیر سایه اخبار سیاسی و پابرجا بودن تحولات جنگی خنثی و بلااثر شده است.

اما امروز 22 مهر است و یک ‌ماه خاص و پر حادثه پیش روی بازار است. در دو هفته نخست تحولات کدال شامل صورت‌های مالی 6 ماهه و گزارش‌های ماهانه را خواهیم داشت و در دو هفته دوم به مصاف ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24