Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (نماد بورسی وکغدیر)، به نقد حکمرانی صنعتی کشور پرداخت و تأکید کرد که با توجه به حساسیت سرمایه و بازارهای صادراتی باید از سیاست‌گذاری ناپایدار در صنعت فولاد جلوگیری کرد.

در گفت‌وگو با مدیرعامل توسعه صنایع و معادن غدیر تشریح شد: حکمرانی مطلوب در صنعت فولاد؛ تنظیم‌گری یا دخالت‌گری؟ / اجتناب از سیاست‌گذاری ناپایدار در فولاد و صنایع معدنی

بورس24 : ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (نماد بورسی وکغدیر)، به نقد حکمرانی صنعتی کشور پرداخت و تأکید کرد که با توجه به حساسیت سرمایه و بازارهای صادراتی باید از سیاست‌گذاری ناپایدار در صنعت فولاد جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در پاسخ به این سؤال که مهمترین انتظار شما از مسئولین دولت جدید برای حوزه معدن، فولاد و صنایع معدنی چه می‌باشد؟ بیان کرد: مشخص است که تغییری در حکمرانی و سیاست‌گذاری صورت گرفته است و شاهد تغییرات و تحولات فراوانی در سیاست‌گذاری‌های کشور هستیم.

وی خاطرنشان ساخت وقتی می‌گوییم تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، تنها به ظرفیت تولید اشاره نمی‌کنیم، بلکه می‌گوییم که منابع انرژی، لجستیک و … باید پایدار باشند. اما هیچ‌گاه پیش‌بینی نمی‌شد که روزی به چالش کمبود انرژی برسیم.

فاضل خاطرنشان ساخت: امیدواریم در دولت جدید با یک پارادایم جدید و مثبت در حوزه حکمرانی صنعت فولاد مواجه شویم. در دو سه سال اخیر، عدم ثبات در سیاست‌گذاری‌ها ضربات زیادی به اقتصاد و صنایع وارد کرده است؛ از جمله در بحث قیمت‌گذاری دستوری، عوارض صادراتی و چالش‌هایی که در حقوق دولتی معادن پیش آمده است هر روز با بخشنامه‌ای جدید مواجه بوده‌ایم که می‌توانست ساختار یک صنعت را از هم بپاشد.

ابوتراب فاضل عنوان داشت: تنظیم‌گری نیز با دخالت‌گری متفاوت است.آن‌هایی که از نزدیک در صنعت حضور دارند و به‌اصطلاح «پای کوره» ایستاده‌اند، این تفاوت‌ها را حس کرده‌اند. افرادی آمدند و حقوق مدنی ۵ درصد را تعیین کردند؛ اما آیا می‌دانند که در برخی صنایع این ۵ درصد در سه ماه به ۲۰ یا حتی ۳۰ درصد سود تبدیل می‌شود؟ این یعنی دست بردن در جیب صنعتگران! وقتی شرکتی ناتوان است و تاب‌آوری ندارد، چگونه می‌توان از آن انتظار پرداخت مالیات داشت؟ همین دخالت‌ها باعث بحران‌های موجود در شرکت‌ها شده است.

منبع خبر: چیلان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24