Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24: هر برگ سهام این غول سرمایه گذاری در این روز ها در قیمت 288 تومان دست به دست می شود، حال آنکه ارزش ذاتی هر سهم آن در سطح 556 تومان محاسبه شده و این یعنی مهم ترین نسبت بنیادی این شرکت یعنی P/NAV برابر با 51.8% محاسبه شده است!

نکاتی که باید درباره دو پروژه مهم «ومعادن» بدانید

بورس24 : هر برگ سهام این غول سرمایه گذاری در این روز ها در قیمت 288 تومان دست به دست می شود، حال آنکه ارزش ذاتی هر سهم آن در سطح 556 تومان محاسبه شده و این یعنی مهم ترین نسبت بنیادی این شرکت یعنی P/NAV برابر با 51.8% محاسبه شده است!یعنی اگر در این قیمت های فعلی، سهم «ومعادن» را به پرتفوی خود اضافه کنید، عملا 48% زیر قیمت ذاتی (Under value) خرید کرده اید.

نقل قول معروفی از پیر دانای دنیای سرمایه گذاری، وارن بافت، وجود دارد که در آن می گوید: "سود اصلی هر سرمایه گذاری در هنگام خرید مشخص می شود، اگر بتوانید در قیمت های خوب (پایین تر ارزش ذاتی) خرید کنید، بلافاصله پس از خرید شما در سود هستید". مصداق بازر این نقل قول، وضعیت این روز های «ومعادن» است که 48% زیر ارزش ذاتی در بورس دست به دست می شود.

یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرای این شرکت سرمایه گذاری، فولاد کردستان است. دو طرح مهم و کلیدی در این شرکت در حال تکمیل است: یکی پروژه تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم و دیگری تولید پروژه فولاد سازی.

نکته قابل ملاحظه در خصوص این پروژه آن است که طرح تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 1.6 میلیون تن در سال یک طرح کاملا خاص بوده و برای نخستین بار در سطح کشور و جهان! در حال اجرا است. خاص بودن این پروژه به دلیل احداث کارخانه احیا مستقیم به روش Pered است که تا به امروز تقریبا 40% پیشرفت داشته و برآورد شده که تا انتهای 1404 به بهره برداری برسد.
قرار است که گندله مورد نیاز برای تولید آهن اسفنجی در این پروژه از طرف یکی سهامداران عمده یعنی «معدنی صنعتی صبانور» تامین شود. همچنین امور اداری مربوط به تملک 6 معدن نیز انجام شده و عملا ریسکی از بابت تامین مواد اولیه در این پروژه حس نمی شود.

همچنین تکنولوژی مورد استفاده در پروژه فولاد سازی نیز جز سه فناوری برتر دنیا بوده و برآورد شده که مراحل بهره برداری و تجاری سازی این پروژه تقریبا 4 سال دیگر پایان یابد.

دیگر پروژه مهم هلدینگ «ومعادن» که در بین اهالی صنعت معدنی به نام نگین غرب خاورمیانه مشهور است، پروژه گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه است. این طرح پتانسیل تولید 920 هزار تن گندله در سال را دارد و بر همین اساس، به عنوان بزرگترین گندله ساز غرب کشور شناخته می شود.

تا انتهای خرداد 1403 این طرح بیش از 50% پیشرفت داشته و برآورد شده که تا پایان شهریور 1404 وارد مرحله تجاری سازی خواهد شد!

نگرانی از بابت افزایش ظرفیت این پروژه برای سهامداران وجود ندارد؛ چرا که از همین ابتدای کار، ظرفیت های توسعه و گسترش عملیات در طراحی و ساخت کارخانه لحاظ شده است.
پوینت مثبت این طرح آن است که کارخانه تولید گندله در 40 کیلومتری معادن سنگ آهن شرکت مادر یعنی «کنور» احداث شده است! و این یعنی کاهش هزینه حمل و نقل که جز لاینفک بهای تمام شده تولید بوده و در نتیجه، بهبود مارجین های سودآوری را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر پروژه های مذکور، طرح های ارزشمندی نظیر فولاد سرمد ابرکوه، مس جانجا، آهن اسفنجی آرتاویل، اسکله بارگیری هیمکو، به همراه طرح های فعال در بازوی سرمایه گذاری شرکت یعنی «تجلی» و ... در دل «ومعادن» در حال تکمیل بوده و همین امر این شرکت را به یکی از پرپتانسیل ترین های بورس تهران تبدیل کرده است!

تصور کنید که در چند سال آینده، شرکت هایی که پروژه های آن ها تکمیل شده، وارد بورس شوند! مارکت کپ «ومعادن» در آن زمان دیدنی است!!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24