Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران) به عنوان یک طرح ملی نیازمند حمایت و پشتیبانی همه مسئولان عالی کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی مس در نشست با جمعی از نمایندگان مجلس: «کیمیا» به عنوان یک طرح ملی نیازمند حمایت همه مسئولان است/موفقیت چشمگیر ملی مس در 6 ماهه سال 1403

بورس24 : مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران) به عنوان یک طرح ملی نیازمند حمایت و پشتیبانی همه مسئولان عالی کشور است.

حسین مدرس خیابانی در نشست با رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمعی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تحقق طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران) به عنوان یک طرح ملی که مورد تاکید مدیران عالی نظام است، نیاز به همراهی و کمک همه مسئولان از جمله نمایندگان محترم مجلس دارد که خوشبختانه این رویکرد را ما در بین نمایندگان استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی که محل استقرار مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس است، می‌بینیم و این شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر تلاش همه‌جانبه شرکت ملی صنایع مس ایران برای تحقق طرح کیمیا اظهار کرد: مجموعه شرکت ملی مس در 6 ماهه نخست سال جاری به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است که این موفقیت‌ها حاصل تلاش و پشتکار کارگران، کارکنان و همه مدیران این مجموعه است و گزارش آن به وزیر محترم صمت هم ارائه شده است.

مدرس خیابانی با اشاره به برخی از این موفقیت‌ها اظهار کرد: شرکت ملی مس در 6 ماهه نخست امسال موفق به ثبت رکورد تاریخی 149 میلیون تن عملیات استخراج شده که این عدد در شرکت یک رکورد محسوب می‌شود و رشد 11 درصدی را نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. ضمن اینکه در همین بازه زمانی میزان تولید کاتد مس هم در شرکت علیرغم قطعی مکرر برق با رشد 12 درصدی مواجه و به میزان حدود 145 هزار تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران رشد 75 درصدی تولید مفتول مسی را یکی دیگر از دستاوردهای 6 ماهه نخست سال جاری برشمرد و تصریح کرد: ملی مس در این مدت با رشد حدود 28 درصدی انجام عملیات حفاری اکتشافی و همچنین رشد 21 برابری ارز حاصل از صادرات همراه بوده است که خوشبختانه این میزان ارز سهم قابل توجهی در رفع نیاز ارزی طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه تامین انرژی و همچنین تامین آب مجتمع‌های تولیدی و پروژه‌های توسعه‌ای گام‌های بسیار بزرگی در 6 ماهه نخست امسال برداشته است، افزود: ملی مس در این بازه زمانی قرارداد خرید 122 دستگاه ماشین‌آلات معدنی بزرگ مقیاس با شرکت‌های مختلف منعقد کرده است. ضمن اینکه قرارداد ساخت اولین دامپتراک برقی 136 تنی با عمق ساخت داخل 65 درصدی نیز با شرکت مپنا وارد فاز اجرایی شده است.

مدرس خیابانی در ادامه ضمن بیان سایر دستاوردهای 6 ماهه شرکت ملی مس تاکید کرد: در جریان نمایشگاه ماینکس بازدیدی از غرفه شرکت هپکو داشتیم و به این شرکت هم اعلام کردیم در صورتی که هپکو امکان ساخت دامپتراک 136 تنی با عمق ساخت داخل بیش از 65 درصد را داشته باشد، شرکت ملی صنایع مس ایران آماده عقد قرارداد با این شرکت خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست، دکتر رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و رئیس کمیسیون صنایع و معدن مجلس، دکتر احمد انارکی نماینده رفسنجان، دکتر غلامرضا نویدی نماینده شهربابک، دکتر محمد معتمدی‌زاده نماینده سیرجان، دکتر یاسر سلیمانی نماینده بافت، رابر و ارزئویه و همچنین جمعی از معاونین و مشاوران شرکت ملی صنایع مس ایران هم حضور داشتند.

شکل‌گیری روند مطلوب در شرکت ملی مس

نماینده مردم بافت، رابر و ارزئویه در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: مجتمع مس دره‌آلو در حوزه تولید مشکلاتی دارد که امیدواریم با تدبیر مدیران عالی شرکت ملی صنایع مس این مشکلات در آینده نزدیک حل و فصل شود و این مجتمع بتواند به حداکثر تولید برسد.

سلیمانی با اشاره به اینکه روند بسیار خوبی در شرکت ملی صنایع مس ایران شکل گرفته است، تاکید کرد که همه نمایندگان حاضر در این نشست، در کنار مدیران این شرکت نسبت به اعتلای جایگاه شرکت ملی مس همدل و یکصدا هستند.

تقدیر از آمار امیدبخش

نویدی، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از آمار امیدبخشی که در این نشست اعلام شد، اظهار کرد: بخش زیادی از موضوعات و مشکلات اجتماعی در حوزه‌های انتخابی ما مربوط به مس است و امیدواریم اقدامات شرکت ملی صنایع مس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی قدری پررنگ‌تر شود.

نگاه حمایتی نمایندگان کرمان به شرکت ملی مس

معتمدی‌زاده نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه تعامل و همدلی بسیار خوبی در استان کرمان وجود دارد، تاکید کرد: خوشبختانه درباره ملی مس امروز نگاه حمایتی کاملی در استان کرمان وجود دارد و هر کمکی در مسیر شکوفایی صنعت مس کشور نیاز باشد، قطعا ما دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام می‌کنم که یکی از مشکلات بزرگ امروز در بخش صنعت، عدم شفافیت مالی است و انتظار می‌رود شرکت ملی مس در دوره جدید قدم‌های موثری بردارد.

معتمدی زاده گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی درخواست‌های بسیاری در حوزه انتخابیه ما وجود دارد. لذا انتظار داریم که شرکت ملی صنایع مس ایران در کنار همه زحمات گذشته، در این حوزه نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

منبع خبر: مس پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24