Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به‌ نظر گزارش‌های 6 ماهه در بسیاری از صنایع نرمال و شبیه به 3 ماه نخست سال باشد. اما در این بین برخی از صنایع و شرکتها احتمالا کمی بهتر و برخی دیگر ضعیف‌تر خواهند بود. ولی به این موضوع ایمان داریم که کف حاشیه سود شرکتها اگر در دوره بهار نبوده، قطعا در دوره تابستان است و اگر به سمت جنگ تمام عیار نرویم، به کمک رشد دلار نیما و اتمام قطعی برق، فضای فروش و سودسازی شرکتها در پائیز قوی‌تر و بهتر از نیمه نخست سال خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه یک چشم به دنیای سیاست و چشم دیگر به تابلوی معاملات و صف فروش‌ها داشت. از آنجا که روز دوشنبه فرآیند متعادل‌سازی در طیف محدودی از نمادها آغاز شده بود، انتظار بود که در بازار دیروز این جریان ادامه یابد. این انتظار هم تا حدودی محقق شد و تعداد نمادهای متعادل از 25 درصد به بیش از 40 درصد رسید اما کماکان بیش از 50 درصد نمادها وضعیت قفلی یا غیرقفلی صف فروش را تجربه می‌کنند و اکثر معامله‌گران به‌ استراتژی تماشاچی بودن خود ادامه می‌دهند. با توجه به پابرجا بودن ریسک‌ها، ضعف نقدینگی و محدودیت‌ دامنه نوسان طبیعی است که فرآیند متعادل‌سازی بازار کمی طولانی باشد. اما روند معاملات 2 روز اخیر به شکل واضحی نشان داد که اگر کمی موج خبرهای منفی و تنش‌ها فروکش کند، می‌توان از هفته پیش‌رو وضعیت بهتری را انتظار داشت. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد اندک 3 هزار واحدی در سطوح دو میلیون و 97 هزار واحدی قرار گرفت. (البته شاخص هم‌وزن و فرابورس منفی بودند.) ارزش معاملات شبیه به بازار دوشنبه و حوالی 2.7 – 2.8 همت بود و رقمی بالغ بر 110 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

در حوزه سیاسی، تحلیل‌ها متفاوت است. بدبین‌ها معتقدند کار به این سادگی‌ها نخواهد بود و درگیری‌های اخیر با پاسخ دادن اسرائیل، شدت بیشتری خواهد گرفت. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و معتقدند یک جنگ تمام‌عیار در پیش خواهد بود که ممکن است منجر به اتفاقات و تحولات عجیب‌تری در خاورمیانه شود. اما خوشبین‌ها تصویر دیگری از شرایط موجود دارند و معتقدند تحولات و رویدادهای اخیر به مراحل پایانی خود نزدیک شده و خبرهای مربوط به تعریف بسته جبرانی آمریکا برای اسرائیل در راستای فروکش جنگ و خاتمه یافتن غائله است. انصافا سیاست دنیای پیچیده‌ای دارد و کماکان فکر می‌کنیم اوج درگیری‌ها احتمالا تا انتخابات پیش روی آمریکا باشد. یعنی ممکن است 25 - 26 روز باقی مانده هم خبری از آرامش نباشد و موج درگیری دیگری داشته باشیم اما احتمالا با روشن شدن نتیجه انتخابات و از بین رفتن خلاء ایجاد شده در سیاست خارجه آمریکا به مرور از شدت تنش‌ها کاسته خواهد شد. به نظر این انتخابات، برای اقتصاد و سرنوشت کشور اتفاق و رویداد مهمی است. لذا بسیاری از آنهایی که وجه نقد دارند، ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به بعد از روشن شدن رئیس جدید کاخ سفید موکول کنند.

بنابراین در این 20 روز کاری مانده تا انتخابات، یک چشم بازار به تحولات سیاسی و چشم دیگر به‌ تحولات کدال است. و البته در این بین تصمیمات دولت و رفتار نهاد ناظر هم روند حرکتی بازار موثر خواهد بود. به‌ نظر گزارش‌های 6 ماهه در بسیاری از صنایع نرمال و شبیه به 3 ماه نخست سال باشد. اما در این بین برخی از صنایع و شرکتها احتمالا کمی بهتر و برخی دیگر ضعیف‌تر خواهند بود. ولی به این موضوع ایمان داریم که کف حاشیه سود شرکتها اگر در دوره بهار نبوده، قطعا در دوره تابستان است و اگر به سمت جنگ تمام عیار نرویم، به کمک رشد دلار نیما و اتمام قطعی برق، فضای فروش و سودسازی شرکتها در پائیز قوی‌تر و بهتر از نیمه نخست سال خواهد بود. البته تحولات کدال صرفا به صورت‌های مالی 6 ماهه ختم نمی‌شود و با شروع آبان گزارش‌های ماهانه می‌رسد. گزارش‌‌هایی که می‌توانند چراغ سبز ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24