Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر صندوق «زر» از دلایل پیشی گرفتن این نهادمالی در میان سایر صندوق های مشابه سخن می گوید... سید محسن موسوی : ما قبول ریسک کردیم و 70 درصد دارایی های صندوق را سکه خریدیم

معرفی پربازده ترین صندوق طلا

بورس24 : تامین سرمایه امید با عملکرد درخشان صندوق‌های خود، جایگاه خود را در بازار سرمایه تقویت کرده است. صندوق زرافشان امید به عنوان یکی از موفق‌ترین صندوق‌های این شرکت، با کسب بازدهی بالا، توانسته است اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند.

سید محسن موسوی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امید در خصوص عملکرد مثبت صندوق های طلای این شرکت در چند ماه گذشته به خبرنگار بورس24 گفت: صندوق زرافشان امید، به عنوان یک استثنا در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا، تمام دارایی‌های خود را به صورت سکه و شمش طلا اختصاص داده است. کمیته سرمایه‌گذاری ما ، با پیش‌بینی دقیق روند بازار، تصمیم گرفت تا سهم قابل توجهی از پرتفوی صندوق را به سکه طلا اختصاص دهد. در نتیجه، نسبت سکه به شمش در صندوق ما به حدود ۷۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است. این تصمیم، اگرچه ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش داده، اما بازدهی قابل توجهی را نیز برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. در واقع، صندوق زرافشان امید هم‌اکنون بالاترین بازدهی را در مقایسه با سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا و حتی نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در سکه و شمش طلا داراست.در حال حاضر، تقریباً تمام منابع مالی صندوق به دارایی‌های فیزیکی تبدیل شده و وجه نقد قابل توجهی در اختیار نداریم.

زر افشان بدون رقیب می‌تازد 

وی گفت:بازدهی صندوق ما تا پیش از اوج‌گیری حباب سکه، نسبت به سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا، شمش طلا و حتی سرمایه‌گذاری مستقیم در سکه و ربع سکه بالاتر بود. این موفقیت قابل توجه، نتیجه پذیرش ریسک بالاتر و اختصاص ۷۰ درصد پرتفوی به سکه‌های یک‌روزه بود. 

موسوی افزود: صندوق طلای زرافشان در رقابت سوددهی از ابتدای سال جاری تا پایان روز نخست پاییز امسال همچنان نسبت به صندوق های طلا و دیگربازارهای مبتنی بر ،طلا پس از اونس جهانی پیشتاز است.صندوق طلای زرافشان امید ایرانیان با ۱۸.۵ درصد بازدهی در ۶ ماه طی شده ۱۴۰۳ پس از اونس جهانی در مقایسه با سایر صندوق های طلا انواع سکه و شمش رتبه نخست را از آن خود کرده است.

به گفته وی، از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون، اگرچه رشد قیمت سکه بیش از ۱۰۰ درصد نبوده، اما ارزش صندوق «زر» از ۳۵۰ میلیارد تومان به حدود ۱۴۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که ارزش دارایی‌های صندوق (AUM) ما حدود ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

امکان بررسی معاملات آپشن، پس از رشد ارزش دارایی به ۳ همت

وی در خصوص ایجاد آپشن طلا و ابزارهای آتی طلا توضیح داد: با توجه به بسته بودن سامانه معاملات  آتی سکه  و حجم نسبتاً کم دارایی‌هادر آپشن  (حدود ۱۴۷۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان)، فعلاً برنامه‌ای برای بازگشایی آپشن بر روی  صندوق زر افشان وجود ندارد. با این حال، در صورت افزایش ارزش دارایی‌های صندوق به ۳ همت، امکان بررسی مجدد موضوع بازگشایی آتی بر روی صندوق مزبور  وجود خواهد داشت.

امید انصار چقدر بازدهی می‌دهد؟ 

موسوی در ادامه با اشاره به نرخ های صندوق های درآمد ثابت این شرکت گفت:  صندوق امید انصار از سال ۱۴۰۰ تاکنون رشد چشمگیری داشته و حجم دارایی‌های آن از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این صندوق توانسته است طی این مدت، حدود ۵ هزار میلیارد تومان منابع جدید جذب کند. با توجه به عملکرد موفق این صندوق، نرخ بازدهی آن در چندین مرحله افزایش یافته و هم‌اکنون به نرخ موثر بانکی ۳۰.۶ درصد ( حدود ۲۷.۱ درصد ساده  ) رسیده است.

وی افزود: صندوق امید انصار از نظر میزان ذخیره نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین صندوق‌های بازار شناخته می‌شود. پیش از این، این صندوق تنها صندوق پنج ستاره بازار بود و اکنون نیز با دارا بودن بیش از ۱۳۵۰ میلیارد تومان ذخیره، توانایی حفظ این جایگاه را دارد.با وجود فشارهای موجود در بازار، صندوق امید انصار همچنان قادر به افزایش نرخ بازدهی خود است.

مدیر عامل تامین سرمایه امید گفت: توزیع ذخیره این صندوق متناسب با شرایط بازار و با هدف حداکثر بازدهی برای سرمایه‌گذاران انجام می‌شود. در حال حاضر، با توجه به درخواست افزایش سقف سرمایه‌گذاری از سازمان مربوطه، امکان افزایش نرخ توزیع وجود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24