Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید: شرکت در نه ماهه نخست سال مالی، به رقم قابل توجه سود خالص ۱۹۷ میلیارد تومان دست یافت. با توجه به تعدیلات اخیر در نرخ گاز، انتظار می‌رود مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دیگر به این سود افزوده شود. همچنین، مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان به عنوان ذخیره برای اختلاف نرخ یوتیلیتی منظور شده است.

پتروشیمی تخت جمشید در انتظار رایی است که می تواند سود شرکت را از 197 به 354 میلیارد تومان برساند

بورس24 : پتروشیمی تخت جمشید با رشد قابل توجه سود در نه ماهه نخست سال و چشم‌انداز مثبت برای آینده، خبر از افزایش تولید و فروش محصولات خود داد.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مقدار فروش و ۳۷ درصدی ارزش فروش در سال گذشته ، از اجرای پروژه‌های جدید برای تامین پایدار خوراک سخن گفت.

سود 354 میلیارد تومانی؟

محمد جواد بدری مدیر عامل پتروشیمی تخت جمشید در خصوص عملکرد مناسب شرکت در سال پیش رو به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت پتروشیمی تخت جمشید در نه ماهه نخست سال مالی، به رقم قابل توجه سود خالص ۱۹۷ میلیارد تومان (یک میلیون و ۹۷۳ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال) دست یافت. با توجه به تعدیلات اخیر در نرخ گاز، انتظار می‌رود مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دیگر به این سود افزوده شود. همچنین، مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان به عنوان ذخیره برای اختلاف نرخ یوتیلیتی منظور شده است. با توجه به پیگیری‌های حقوقی در دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبه افزایش نرخ یوتیلیتی، در صورت حصول نتیجه مطلوب، سود شرکت به بیش از ۳۵۴میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این دستاورد قابل توجه، نتیجه تلاش‌های مستمر همکاران شرکت و همچنین بهبود مدل های فروش بوده است. شرکت پتروشیمی تخت جمشید همچنان به تلاش خود برای افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی برای سهامداران ادامه خواهد داد.

این مقام مسئول در پتروشیمی تخت جمشید گفت: با توجه به اعلامیه کاهشی نرخ گاز سوخت مصرفی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به عنوان افزایش سود شرکت در تاریخ مرداد ماه امسال در حساب ها اعمال شد و در سایت کدال نیز اطلاع رسانی صورت گرفت ولی هنوز بابت اختلاف نرخ یوتیلیتی تعدیلاتی در حساب ها صورت گرفته و منتظر رای دیوان هستیم و پس از دریافت رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مصوبه افزایش نرخ، اصلاحات لازم در دفاتر انجام و در کدال جهت اطلاع سهامداران محترم اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

رکورد تولید 6 ماهه علیرغم گرمای تابستان 

مدیر عامل پتروشیمی تخت جمشید تصریح کرد: عملکرد تولید و فروش شرکت در 6 ماه دوم سال مالی در مقایسه 6 ماهه ابتدای سال به دلیل افزایش در حجم تولید و فروش و نرخ محصولات و افزایش نرخ ارز، سودآوری شرکت در شرایط مناسب تری قرار گرفت که پس از تکمیل گزارش مالی جهت اطلاع سهامداران در کدال افشا خواهد شد. 

۳۷ درصد رشد در رقم فروش و 17 درصد در مقدار فروش 

بدری با اشاره رشد فروش شرکت در سال گذشته در خصوص روند فروش محصولات گفت: شرکت در سال مالی گذشته (۴۰۲ و ۴۰۱) مقدار ۷۹۶۶۰ تن به ارزش ۳۱۰۰میلیارد تومان فروش داشته و در بودجه سال مالی (۴۰۳ و ۴۰۲) مقدار تولید و فروش ۷۹۰۰۰ تن به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده بود.
وی ادامه داد: با توجه به اتمام سال مالی شرکت توانست ۸۰.۸۶۴ تن به ارزش ۵۲۳۹ میلیارد تومان فروش داشته باشد و در مقایسه با بودجه از لحاظ مقدار فروش 17 درصد و از لحاظ مبلغ فروش 37 درصد افزایش داشته است. 

تامین خوراک پایدار با پروژه BD

وی گفت: شرکت در نظر دارد پروژه احداث بوتادین را اجرا نماید و همه مجوزات لازم از سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اخذ گردیده و تسطیح زمین و فنس کشی آن انجام شده و در حال رایزنی با بانک جهت تامین اعتبار پروژه هستیم. همچنین اسناد مناقصه به شرکت های مطرح ارسال شده است که به زودی در این خصوص در سامانه کدال برای سهامداران اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24