Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

با اجرای طرح کیمیا در شرکت ملی صنایع مس ایران رتبه ایران در تولیدات معدنی از پانزدهم دنیا به رتبه ششم ارتقاء می یابد.

ملی مس با اجرای طرح کیمیا در آستانه جهشی بزرگ

بورس24 : با اجرای طرح کیمیا در شرکت ملی صنایع مس ایران رتبه ایران در تولیدات معدنی از پانزدهم دنیا به رتبه ششم ارتقاء می یابد.

به گفته اکبر قلیپور پاشا مدیر امور سهام شرکت ملی صنایع مس ایران ، این شرکت بر آن است تا در راستای برنامه هفتم توسعه، ظرفیت کاتد تولیدی را از ۳۲۵ هزار تن به ۱ میلیون تن، کنسانتره را از ۱.۳ میلیون تن به ۴.۳ میلیون تن، برداشت سنگ سولفوری از معادن را از ۵۵ میلیون تن به ۱۷۷ میلیون تن و عملیات خاکبرداری را از ۲۸۰ میلیون تن به ۶۲۹ میلیون تن ارتقا دهد و در این راستا گام های موثری نیز برداشته است.

وی در حاشیه بازدید از طرح های بزرگ معدنی ملی مس در سرچشمه و شهربابک به خبرنگاران گفت: اجرای این طرح مستلزم تأمین زیرساخت‌ها از جمله ماشین‌آلات معدنی (شامل ۳۳ دستگاه حفاری استخراجی، ۴۲ دستگاه شاول، ۲۲۳ دستگاه دامپتراک و ۳۷ دستگاه آماده‌سازی و حمل مواد منفجره)، IPCC، سیستم‌های هوشمند معادن، آب به میزان ۲۰۰.۵ میلیون متر مکعب، برق به میزان ۱۸۲۲ مگاوات، گاز با حجم ۱۷۵۲ میلیون متر مکعب و جاده دسترسی به ابعاد ۷۲ کیلومتر ، انباشتگاه‌های باطله با حجم ۵.۶۵۲ میلیارد تن است که طرح های عملیاتی در این خصوص نیز از سوی شرکت تهیه شده  است.

وی یادآور شد: با توجه به عضویت شرکت ملی صنایع مس ایران در انجمن مس ایران و تأیید طرح توسط این نهاد، این طرح از پشتیبانی انجمن مس ایران برخوردار است.

قلیپور اظهار داشت : با توجه به دسترسی ایران به منابع زمین‌شناسی گسترده شامل ۶۰ میلیون تن ذخایر مس محتوای معدنی و رتبه پنجم از نظر ذخایر مس جهان و ۲۰.۴ میلیارد تن منابع زمین‌شناسی (اندازه‌گیری شده، نشان داده شده و استنباط شده) با عیار متوسط ۰.۳۹درصد اجرای طرح های توسعه ای یک ضرورت به نظر می رسد.

وی خاطر نشان کرد: دورنمای بازار فوق‌العاده جذاب تقاضای کاتد در جهان، عرضه و تقاضای جهانی کاتد طبق پیش‌بینی مؤسسه CRU با اجرای کلیه طرح‌های توسعه در حال انجام، نشان‌دهنده کسری ۴۰۰ هزار تنی در سال ۲۰۲۸ است که این موضوع نیز نشاندهنده میزان تقاضای مس در جهان بوده و بر ضرورت اجرای چنین طرحی بیش از پیش صحه میگذارد.

مدیر امور سهام شرکت ملی صنایع مس ایران اتکا به توان داخلی در فناوری، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با سایر فلزات اساسی را از دیگر مزایای اجرای طرح کیمیا دانست .

وی همچنین در خصوص عواید اجرای طرح کیمیا گفت : افزایش ظرفیت تولید کاتد به یک میلیون تن، رسیدن به معادل  ارزی درامد سالانه بالغ بر ده میلیارد دلار و اشتغالزایی حدود ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم با اجرای طرح کیمیا محقق خواهد شد.

قلیپور هدف اولیه طرح بزرگ کیمیا در شرکت ملی صنایع مس ایران را با عنایت به منویات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در تأکید بر ظرفیت‌های حوزه معدن و صنایع معدنی و جایگزینی معدن به جای نفت، دانست و گفت : سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری ویژه‌ای در توسعه اکتشافات و افزایش ظرفیت تولید و بهره‌برداری از منابع و ذخایر معدنی در شرکت انجام گرفته شده است.

یادآور می شود سهامداران عمده شرکت ملی مس ، شرکتهای کارگزاری و خبرنگاران طی روزهای دهم و یازدهم مهرماه از نزدیک از معادن مس سرچشمه ، دره زار ، مس میدوک و خاتون آباد دیدار داشته و در جریان اجراو پیشرفت طرح های توسعه ای این شرکت در راستای تحقق طرح کیمیا قرار گرفتند.

منبع خبر: مس پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24