امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.
بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.
در این مجمع به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.
مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:
*تسهیلات یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی اخذ شد.
*نرخ حمل فله خشک ۲۷ درصد کاهش یافت.
* میانگین نرخ صادرات سنگ آهن معادل ۲۴.۷ دلار شد که ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد.
*میزان حمل کانتینری توسط حکشتی باز نظر تعداد و وزن افزایش ۱۴ درصدی را تجربه کرد.
*میزان حمل فله ای از نظر وزنی کاهش ۵ درصدی داشت.
*میزان درصد سود تقسیمی این شرکت در سال ۱۴۰۱ روند افزایشی را اخذ کرد.
*گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۲ سال گزارش مقبول اخذ کرد.
*بازده کل سهام ۲۹ درصد شد.
*سود خالص گروه ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان است.
*جمع دارایی حکشتی به ۷۲ همت رسید.
*پروژه شمیم با موفقیت انجام شد و بهره برداری از آن نزدیک است.
*تجهیزات به صورت ادواری با ظرفیت داخلی انجام می شود.
*به منظور هوشمند سازی مصرف سوخت، با شرکتی دانش بنیان قردادری منعقد شد.
*قرارداد ساخت انواع ۱۲ فروند شناور منعقد شد.
* دستگاه شبیه ساز کشتی توسط حکشتی خریداری شد.
*حوزه حمل و نقل ترکیبی این شرکت طی چند سال گذشته فعال شده است.
*توسعه خط لجستیک در دستور کار قرار دارد.
*افزایش نرخ در نیمه اول سال جاری اخذ و منجر به افزایش درآمد شد اما روند درآمد، کاهشی بود که ناشی از تحریم، افزایش نرخ ارز فرسودگی ناوگان ... است.
*حکشتی ۲۳ شرکت عملیاتی فعال دارد.
*معادل نیم هکتار زمین برای یارد کامپیوتری و تخلیه بارگیری بندر چابهار خریداری شد.
*مشکلاتی برای عبور از دریای سرخ وجود ندارد.
*خرید سوخت بر پایه دلار است و در برخی شرکت ها بر اساس حواله ارزی مبادله می شود.
*این شرکت ۱۰ همت سود تلفیقی دارد.
*با توجه به سیاستهای حکشتی این شرکت برنامه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد.
*سود خالص این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱.۵ برابری را تجربه کرد.
*میزان عرضه و تقاضا حالت نامتعادل پیدا کرده است.
*مقرر شده تا با اجرای برخی سیاست و برنامه ها، حکشتی در نیمه دوم سال جاری شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.
* این شرکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل نیازمند ۲.۵ میلیارد دلار است.
خبر تکمیلی...
چهارشنبه (۱۱مهرماه)، مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۸۰ درصد سهامداران حکشتی برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.
بر همین اساس اعلام شد:
رتبه این شرکت در میان شرکت های کشتی رانی جهان است.
حکشتی معادل ۲۷ میلیون تن کالا جابه جا کرد.
همچنین در سال گذشته ۸۵ میلیارد تن مایل دریایی انواع محموله فله و کانتینر حمل شد.
حدود ۴ هزار دریانورد با این شرکت همکاری دارند.
سن ناوگان این شرکت به ۱۰ سال کاهش یافت.
حکشتی ۱۵۰ کشنده خریداری کرد.
یارد کشتی سازی اروندان به قطب کشتی سازی تبدیل می شود.
میانگین نرخ حمل
از سویی دیگر در مجمع امروز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
مطرح شد:
تسهیلات یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی اخذ شد.
نرخ حمل فله خشک ۲۷ درصد کاهش یافت.
میانگین نرخ صادرات سنگ آهن معادل ۲۴.۷ دلار شد که ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد.
میزان حمل کانتینری توسط حکشتی باز نظر تعداد و وزن افزایش ۱۴ درصدی را تجربه کرد.
میزان حمل فله ای از نظر وزنی کاهش ۵ درصدی داشت.
میزان درصد سود تقسیمی این شرکت در سال ۱۴۰۱ روند افزایشی را اخذ کرد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۲ سال گزارش مقبول اخذ کرد.
بازده کل سهام ۲۹ درصد شد.
سود خالص گروه ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان است.
جمع دارایی حکشتی به ۷۲ همت رسید.
خرید دستگاه شبیه سازی
با تاکید بر گزارش های مالی و سیایت های آتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد:
پروژه شمیم با موفقیت انجام شد و بهره برداری از آن نزدیک است.
تجهیزات به صورت ادواری با ظرفیت داخلی انجام می شود.
به منظور هوشمند سازی مصرف سوخت، با شرکتی دانش بنیان قردادری منعقد شد.
قرارداد ساخت انواع ۱۲ فروند شناور منعقد شد.
دستگاه شبیه ساز کشتی توسط حکشتی خریداری شد.
این شرکت ۱۴۳ فروند ناوگان حمل با ظرفیت حدود ۵ میلیون تن و ۱۵۹۹۱۵ TEU دارد.
سیاست های نوسازی
با توجه به صورت های مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی مجمع امروز حکشتی اظهار شد:
حوزه حمل و نقل ترکیبی این شرکت طی چند سال گذشته فعال شده است.
توسعه خط لجستیک در دستور کار قرار دارد.
افزایش نرخ در نیمه اول سال جاری اخذ و منجر به افزایش درآمد شد اما روند درآمد، کاهشی بود که ناشی از تحریم، افزایش نرخ ارز فرسودگی ناوگان ... است.
حکشتی ۲۳ شرکت عملیاتی فعال دارد.
معادل نیم هکتار زمین برای یارد کامپیوتری و تخلیه بارگیری بندر چابهار خریداری شد.
مشکلاتی برای عبور از دریای سرخ وجود ندارد.
خرید سوخت بر پایه دلار است و در برخی شرکت ها بر اساس حواله ارزی مبادله می شود.
میزان حمل کالاها به لحاظ وزنی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۷ دهم درصد افزایش داشته و به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته رسید.
در این مجمع همچنین به انعقاد قرارداد ساخت ۱۲ شناور با شرکتهای داخلی اشاره شد به طوری که حکشتی بر تأمین حداکثری نیازهای خود از تولیدات داخلی تاکید دارد که به همین منظور بیش از ۸۳ درصد از ملزومات مورد نیاز ناوگان از داخل تهیه و تامین شده است.
همچنین به روزآوری تجهیزات مورد نیاز ناوگان، تامین کانتینر و کانتینر یخچالی از داخل و خریداری کشتی سازی اروندان همگی در راستای حمایت از صنایع داخلی بوده است.
تقسیم سود 110 تومانی
در مجمع امروز شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد:
این شرکت ۱۰ همت سود تلفیقی دارد.
با توجه به سیاستهای حکشتی این شرکت برنامه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد.
سود خالص این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱.۵ برابری را تجربه کرد.
میزان عرضه و تقاضا حالت نامتعادل پیدا کرده است.
مقرر شده تا با اجرای برخی سیاست و برنامه ها، حکشتی در نیمه دوم سال جاری شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.
از محل سود انباشته شرکت افزایش سرمایه ۴۳ درصدی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و بر این اساس، سرمایه ثبتی این شرکت به هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
حکشتی معادل ۱۲۵۸۰ میلیارد تومان سود قابل تقسیم دارد.
این شرکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل نیازمند ۲.۵ میلیارد دلار است.
در پایان مجمع شرکت کشتی سازی جمهوری اسلامی ایران و با رای سهامداران حکشتی به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان تعلق گرفت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.