Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

طلا همواره به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب برای حفظ قدرت خرید در برابر تورم و سرمایه‌گذاری مطرح بوده است و قیمت آن در ایران به دو متغیر انس جهانی و نرخ دلار بستگی دارد. در طی روزهای اخیر، شاهد خیز انس جهانی طلا بودیم که مرتبا در حال ثبت رکورد جدیدی است و تا نزدیکی 2700 دلار نیز بالارفته است. از جمله دلایل این صعود، می‌توان به اتخاذ سیاست انبساطی توسط فدرال رزرو و کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره اشاره کرد.

مزایای خرید صندوق های طلا

سیدعلی خسروشاهی، مدیرعامل سبدگردان اندیشه صبا: طلا همواره به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب برای حفظ قدرت خرید در برابر تورم و سرمایه‌گذاری مطرح بوده است و قیمت آن در ایران به دو متغیر انس جهانی و نرخ دلار بستگی دارد. در طی روزهای اخیر، شاهد خیز انس جهانی طلا بودیم که مرتبا در حال ثبت رکورد جدیدی است و تا نزدیکی 2700 دلار نیز بالارفته است. از جمله دلایل این صعود، می‌توان به اتخاذ سیاست انبساطی توسط فدرال رزرو و کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره اشاره کرد. اگرچه فدرال رزرو موفق به کنترل نرخ تورم در حوالی 2.5 درصد شده است ولی افزایش تعداد بیکاران از ابتدای سال میلادی و ترس از رکود اقتصادی موجب شد تصمیم بگیرند تا نرخ بهره نیم درصد کاهش و به رقم 5 درصد برسانند البته انتظار می‌رود تا انتهای سال میلادی یک الی دو مرتبه دیگر شاهد این کاهش باشیم. باید توجه داشت که تقاضای طلا توسط بانک‌های مرکزی آسیایی بویژه چین در 6 ماهه نخست سال میلادی، در کنار تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و شرق اروپا تاثیر حائز اهمیتی بر روند صعودی طلا داشته‌اند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، نرخ دلار بر قیمت طلای داخل اثرگذار است. هرچند در یکسال اخیر، دولت با اجرای سیاست‌های انقباضی سعی در کنترل نرخ ارز را داشته که موفق هم بوده ولی با شروع نیمسال دوم سال جاری صحبت از کاهش و جبران کسری بودجه و همچنین افزایش قیمت بنزین مطرح است در کنار اینها باید افزایش شدید ریسک جنگ منطقه ای هم اضافه کرد لذا انتظارات تورمی به متغیر مهمی در تعیین نرخ ارز مبدل خواهد شد. 

به هر حال با توجه به شرایط اقتصادی موجود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا بسیار جذاب هستند چراکه نیاز به سرمایه قابل توجهی ندارند و از طرفی با معامله روزانه قریب به 1000 میلیارد تومان دارای نقدشوندگی خوبی هستند و ریسک اصالت و سرقت را نیز دربرنمی‌گیرند. در این میان، سبدگردان اندیشه صبا به عنوان مدیر صندوق طلای نفیس توانسته است با به ثبت رساندن عملکرد قابل توجه در بازه یکساله بالاتر از میانگین بازده صندوق‌های طلای بورس کالای ایران و ایجاد کمترین p/nav ممکن، اعتماد و رضایت سرمایه‌گذاران خود را جلب کند و همچنین مجوز افزایش سقف خود را دریافت کند. سقف سرمایه‌گذاری صندوق طلای نفیس از 200 میلیون واحد به 400 میلیون واحد افزایش یافته است تا بتواند رکوردهای جدیدی را تجربه کند و همچنان جزو بهترین‌های صندوق‌های طلای فعال در بازار سرمایه باشد.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24