بورس 24: در اسکیل گروه، در شهریور 1403 با کسب بیش از 4.84 هزار میلیارد تومان درآمد، ارزش تجمیعی درآمدهای دوره 9 ماهه به رقم 36 هزار میلیارد تومان رسیده است! تقریبا 6 همت بیشتر از دوره مشابه. پوینت مثبت گزارش شهریور ماه آن است که در دوره 12 ماهه قبلی، درآمد تجمیعی گروه «انتخاب» در سطح 40 هزار میلیارد تومان گزارش شده بود و حالا در دوره جدید، با گذشت 9 ماه و کسب 36 همت درآمد، تقریبا 90% از درآمد سال مالی قبلی کاور شده است.
بورس24 : در اسکیل گروه، در شهریور 1403 با کسب بیش از 4.84 هزار میلیارد تومان درآمد، ارزش تجمیعی درآمدهای دوره 9 ماهه به رقم 36 هزار میلیارد تومان رسیده است! تقریبا 6 همت بیشتر از دوره مشابه.
پوینت مثبت گزارش شهریور ماه آن است که در دوره 12 ماهه قبلی، درآمد تجمیعی گروه «انتخاب» در سطح 40 هزار میلیارد تومان گزارش شده بود و حالا در دوره جدید، با گذشت 9 ماه و کسب 36 همت درآمد، تقریبا 90% از درآمد سال مالی قبلی کاور شده است.
در اسکیل 9 ماهه، 36 همت درآمد گزارش کرده؛ بنابراین به طور میانگین در هر ماه 4 همت فروش داشته است. رقم متوسط درآمد ماهانه در دوره مشابه برابر با 3.3 همت محاسبه شده است.
در سه ماهه تابستان، روند فروش بیزینس تماما صعودی بوده؛ بدین صورت که در تیر ماه با درآمد 3.97 همتی استارت زده و در شهریور ماه به درآمد 4.84 همتی رسیده؛ تقریبا در عرض سه ماه، 1 همت رشد درآمدی را شاهد هستیم.
به طور میانگین، رقم درآمد ماهانه در تابستان در سطح 4.3 همت محاسبه شده است. در یک سناریوی معقول، اگر فرض کنیم که در سه ماه باقیمانده دوره مالی نیز همین رقم درآمدی کسب شود، برای فصل پاییز انتظار 13 همت درآمد داریم.
در صورت عملی شدن این سناریو، با احتساب 36 همت درآمد 9 ماهه، ارزش درآمدهای سالانه گروه «انتخاب» به حوالی 49 الی 50 هزار میلیارد تومان خواهد رسید؛ تقریبا 10 همت بیشتر از دوره قبل.
در این مدت 9 ماهه، گروه «انتخاب» مجموعا 1.59 میلیون دستگاه محصول در بازار های هدف داخلی و صادراتی فروخته است. سه گروه محصول برودتی، شوینده و صوتی تصویری سهم بالایی در سبد درآمدی بیزینس دارند؛ بدین صورت که تقریبا 41% از رقم درآمد تجمیعی گروه از محل فروش محصولات برودتی، 23% از محل محصولات شوینده و 22% نیز از محل محصولات صوتی تصویری حاصل می شود.
تغییرات نرخ فروش هر یک از محصولات مذکور در یک سال اخیر به شرح زیر بوده است (مبنای مقایسه با شهریور 1402):
- محصولات برودتی: رشد نرخ 45% از 28.8 به تقریبا 42 میلیون تومان در هر دستگاه
- محصولات شوینده: رشد نرخ 18% از 17 به 20 میلیون تومان در هر دستگاه
- محصولات صوتی تصویری: رشد نرخ 66% از 17.7 به 29.5 میلیون تومان در هر دستگاه
گروه «انتخاب» در بازه 6 ماهه منتهی به بهار 1403 به خوبی توانسته بهای تمام شده تولیدات خود را کنترل کند و با وجود تورم حداقل 50% در یک سال گذشته، این سرفصل مهم بنیادی تنها 8% رشد کرده است. همچنین سرفصل هزینه های عمومی اداری بیزینس نیز به خوبی کنترل شده و رشدی کمتر از تورم را ثبت کرده است!
برای نیمه نخست 1403، حاشیه سود عملیاتی این غول لوازم خانگی در سطح 15% محاسبه شده است. در صورت کسب 50 همت درآمد در دوره 1403، سود عملیاتی بیزینس در حوالی 7.5 الی 8 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. سود عملیاتی دوره گذشته برابر با 5.4 همت بوده است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.