Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24: شرکت صنایع فولاد کردستان شرکتی که «تجلی» در آن 57 درصد مالکیت دارد ، از پیشرفت قابل‌توجه دو پروژه ملی خود در حوزه فولاد خبر داد. این دو پروژه که در لیست 48 طرح پیشران  قرار دارند، شامل مگامدول آهن اسفنجی بیجار و فولادسازی و نورد گرم پیوسته قروه هستند. با توجه به پیشرفت 40 درصدی پروژه آهن اسفنجی و آغاز مراحل اجرایی پروژه فولادسازی، انتظار می‌رود این دو پروژه نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور ایفا کنند.

پیشرفت قابل توجه پروژه‌های فولاد کردستان و چشم‌انداز روشن برای توسعه اقتصادی منطقه

بورس24 : شرکت صنایع فولاد کردستان شرکتی که «تجلی» در آن 57 درصد مالکیت دارد ، از پیشرفت قابل‌توجه دو پروژه ملی خود در حوزه فولاد خبر داد. این دو پروژه که در لیست 48 طرح پیشران  قرار دارند، شامل مگامدول آهن اسفنجی بیجار و فولادسازی و نورد گرم پیوسته قروه هستند. با توجه به پیشرفت 40 درصدی پروژه آهن اسفنجی و آغاز مراحل اجرایی پروژه فولادسازی، انتظار می‌رود این دو پروژه نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور ایفا کنند.

کریم رستمی زاده، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان، از پیشرفت قابل توجه دو پروژه ملی این شرکت خبر داد. وی با اشاره به قرارگیری این دو پروژه در لیست 48 طرح پیشران دفتر ریاست جمهوری، اظهار داشت: "پروژه مگامودول آهن اسفنجی بیجار با ظرفیت تولید 1.6 میلیون تن در سال و بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته پرد، در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین، پروژه فولادسازی و نورد گرم پیوسته با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال در شهرستان قروه در حال احداث است."

رستمی زاده تأکید کرد که این دو پروژه ملی نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور ایفا خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان، از پیشرفت قابل توجه پروژه‌های ملی این شرکت خبر داد. وی با اشاره به پروژه مگامودول آهن اسفنجی بیجار، اظهار داشت: "این پروژه که با ظرفیت تولید 1.6 میلیون تن در سال و به کارگیری تکنولوژی پیشرفته پرد در حال احداث است، هم‌اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تامین عمده مواد اولیه مورد نیاز این پروژه از جمله گندله، از طریق شرکت صبانور به‌عنوان یکی از سهامداران اصلی تامین خواهد شد. همچنین، با توجه به تملک محدوده‌هایی به نام فولاد کردستان، کمبود احتمالی گندله نیز از این طریق مرتفع خواهد شد."

رستمی‌زاده در ادامه به پروژه فولادسازی شهرستان قروه اشاره کرد و گفت: "این پروژه با هدف تولید یک میلیون تن ورق عریض با آلیاژهای مختلف در حال اجرا است. در دو ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی در این پروژه حاصل شده و جلسات متعددی با دانیالی، یکی از تکنولوگ‌های برجسته صنعت فولاد، برگزار شده است. مهندسی پایه این پروژه نیز به پایان رسیده و مراحل بعدی شامل مهندسی تفصیلی و اجرا در حال پیگیری است."

مدیرعامل فولاد کردستان با اشاره به پیشرفت 40 درصدی پروژه آهن اسفنجی بیجار، پیش‌بینی کرد: "با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و افزایش شیفت‌های کاری، انتظار داریم تا پایان سال آینده به مرحله پیش‌راه‌اندازی برسیم. با وجود استفاده از تکنولوژی پیشرفته پرد برای اولین بار در کشور، برخی تاخیرها در نهایی‌سازی این تکنولوژی رخ داده است. با این حال، با اتخاذ تدابیر لازم، تلاش می‌کنیم این تاخیرها را به حداقل برسانیم و پروژه را با اندکی تاخیر نسبت به برنامه اولیه به پایان برسانیم.

وی اظهار داشت: "در هر پروژه، منابع تامین مالی متنوعی پیش‌بینی می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سرمایه‌گذاری سهامداران است. تاکنون سهامداران نقش مؤثری در تامین مالی پروژه‌ها ایفا کرده‌اند. همچنین، برای تامین مالی پروژه‌ها، مذاکراتی با بانک‌های عامل شرکت انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم از تسهیلات ریالی استفاده کنیم. از آنجایی که پروژه فولادسازی قروه به منابع ارزی قابل توجهی نیاز دارد، مذاکراتی نیز با صندوق توسعه ملی و برخی بانک‌های خارجی در حال انجام است. امیدواریم بتوانیم منابع ارزی مورد نیاز این پروژه را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان، با اشاره به پروژه مگامودول آهن اسفنجی بیجار، اظهار داشت: "این پروژه به دلیل ضریب بازگشت سرمایه بالای خود (IRR)، حتی با وجود تاخیرهای احتمالی، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. با وجود افزایش هزینه‌های اجرایی ناشی از تورم و تعدیل‌های قانونی، ارزش افزوده حاصل از فروش محصول نهایی، این افزایش هزینه‌ها را جبران خواهد کرد و بر سودآوری پروژه خواهد افزود."

وی در ادامه به سرمایه گذاری مورد نیاز پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: "سرمایه گذاری اولیه پروژه آهن اسفنجی حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که با توجه به افزایش هزینه‌ها، این رقم به حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین، سرمایه گذاری اولیه پروژه فولادسازی قروه نیز حدود 16 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که با اعمال نرخ تورم، این رقم به حدود 20 تا 25 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت."

رستمی‌زاده با تأکید بر اهمیت هزینه‌های حمل و نقل، اظهار داشت: "هزینه‌های حمل و نقل یکی از عوامل مهم در افزایش بهای تمام شده محصولات فولادی است و بر این اساس، کاهش این هزینه‌ها در دستور کار شرکت قرار دارد."

منبع خبر: روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24