Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پرسشی که ذهن برخی از معامله‌گران را درگیر کرده این است که چه اتفاقی رخ داده که بازار نسبت به تحولات و رخدادهای منطقه‌ای کم‌واکنش شده و دیگر به مانند سابق رفتارهای انتحارگونه از خود بروز نمی‌دهد ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، از دید اکثر فعالین بازار، قیمت‌ها در محدوده‌های کف قرار دارند. بنابراین واکنش به پارامترهای منفی، محدود و معقولانه شده. به‌عبارت دیگر ارزندگی بازار در این مقطع مانع از حساسیت زیاد بورس به ریسک‌های منطقه‌ای شده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه با کمی نگرانی نسبت به اخبار و تحولات لبنان آغاز کرد. در یک ساعت ابتدایی با وجود حضور پراکنده فروشنده‌ها، سماجت خوب خریداران را داشتیم و همین پافشاری و تقویت روحیه معامله‌گران موجب شد تا در نهایت طرف تقاضا مچ عرضه‌کنندگان را با قدرت بالا زمین بزند و لذا شاخص کل در یک روز فوق‌العاده با جهش 36 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 152 هزار واحدی پیشروی کرد ! ارزش معاملات با رشد 10 درصدی به 5.3 همت رسید و رقمی بالغ بر 390 میلیارد تومان وارد چرخه بازار شد. جالب است بدانید که در انتهای بازار دیروز و در 5 سطر اول سفارش‌های خرید در حدود یک همت تقاضا برای خرید سهام وجود داشت. دیروز بازار روز مهم و خوبی داشت. روزی که به همه نشان داد روند تا حدودی تغییر کرده و فضا عوض شده است. روزی که جریان پول بار دیگر به دل بازار زد و فروشنده‌ها عقب‌نشینی کردند. البته با یک مثبت نمی‌توان درخصوص روند بازار اظهارنظر کرد اما مثبت دیروز در این فضای خاص سیاسی، بسیار روحیه‌بخش و اثرگذار بود.

بعد از آخرین فرار نقدینگی که توسط معامله‌گران حقیقی از زمان روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شیطنت برخی صندوق‌های اهرمی تا ترور اسماعیل هنیه رخ داد، از 23 مرداد ماه یعنی درست 4 سال بعد از رکود عمیق در بورس، شاهد افزایش فعالیت معامله‌گران حقیقی در بازار هستیم. تا قبل از سال 1403 حدود 140 هزار کد حقیقی در بازار فعال بودند. این رقم در اوج ریزش بازار بر سر قضیه ترور اسماعیل هنیه و کاهش دامنه نوسان به 1 درصد، به 20 هزار کد فعال در روز رسید و امروز که این گزارش را قلم می‌زنیم، این عدد ریکاوری شده و تعداد کد فعال حقیقی در بازار از مرز 80 هزار کد گذر کرده است. شاید هنوز برای اظهارنظر زود باشد اما به نظر می‌رسد خوشبینی به چرخش سیاست‌های دولت، منجر به فعالیت بیشتر معامله‌گران حقیقی شده است. هرچند که هنوز نقدینگی جدیدی وارد بازار نشده و فعلا این معامله‌گران قدیمی هستند که با فروش صندوق درآمد ثابت و خرید سهام منجر به ایجاد تحرکات مثبت در بازار شده‌اند.

اما پرسشی که ذهن برخی از معامله‌گران را درگیر کرده این است که چه اتفاقی رخ داده که بازار نسبت به تحولات و رخدادهای منطقه‌ای کم‌واکنش شده و دیگر به مانند سابق رفتارهای انتحارگونه از خود بروز نمی‌دهد ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، از دید اکثر فعالین بازار، قیمت‌ها در محدوده‌های کف قرار دارند. بنابراین واکنش به پارامترهای منفی، محدود و معقولانه شده. به‌عبارت دیگر ارزندگی بازار در این مقطع مانع از حساسیت زیاد بورس به ریسک‌های منطقه‌ای شده است. اگر قیمت اکثر سهام در سطوح بالا قرار داشت، طبیعتا اصلاح قیمتی رقم می‌خورد. شاید بتوان گفت با توجه به اینکه قیمت‌ها در این بازار پایین‌تر از ارزش ذاتی قرار دارند، حتی ریسک‌های منطقه‌ای هم نتوانند برای بورس تحت عنوان «شوک ‌نوظهور» محسوب شوند، مگر اینکه ریسک‌های بعدی از منظر قدرت، ورای تصور معامله‌گران باشد که به‌نظر این مهم هم فعلا منتفی است. ضمن اینکه این نکته را باید لحاظ کرد که فرق می‌کند چه کسی وزیر و یا رئیس و بطور کل بالای سر بازار باشد !

آنچه که از رفتار سرمایه‌گذاران در‌ برابر اتفاقات متعدد اخیر شاهد بودیم، یک سیگنال مثبت محسوب می‌شود. از ادعاها و صحبت‌های عبدالناصر همتی؛ به‌نظر می‌رسد که کاهش شکاف بین دلار آزاد و نیما ادامه دارد. ضمن اینکه از چند روز گذشته شنیده می‌شود که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24