Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محسن علیزاده، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که وجود داشت و با تصمیمات خلق‌الساعه دولت هم رخ داد، افزایش نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها بود؛ آن هم بدون توجه به این‌که می‌تواند چه آثار مخربی را در سهام این شرکت‌ها در بازارسرمایه ایجاد کند و چه میزان می‌تواند باعث خروج پول از بازارسرمایه شود.

سه اقدام اساسی کمیسیون اقتصاد مجلس یازدهم

بورس24 : محسن علیزاده، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که وجود داشت و با تصمیمات خلق‌الساعه دولت هم رخ داد، افزایش نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها بود؛ آن هم بدون توجه به این‌که می‌تواند چه آثار مخربی را در سهام این شرکت‌ها در بازارسرمایه ایجاد کند و چه میزان می‌تواند باعث خروج پول از بازارسرمایه شود.

وی در ادامه افزود: این تصمیمات اتخاذ و ابلاغ شده بود و آن ابلاغ هم محرمانه مانده بود، در صورتی که نباید محرمانه می‌ماند و باید حتما در زمان مقرر خود افشا می‌شد؛ این موضوع بسیار نگران‌کننده بود، به همین جهت به دنبال آن بودیم که اصلاح نرخ خوراک رخ دهد که جلسات متعددی با انجمن‌های مربوطه‌ داشتیم.

عضو سابق ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد: جلسات متعددی را همراه با همکارانم با معاون اول رئیس جمهور، اعضای کمیسیون اقتصادی دولت و با وزیر اقتصاد داشتیم؛ همچنین با توجیهات و ادله‌ قانونی که عنوان کردیم، موفق شدیم با ابطال این مصوبه در هیات تطبیق، مصوبات دولت و قوانین این نرخ خوراک را اصلاح کنیم که زمان و انرژی بسیار زیادی گرفت، اما وقتی به نتیجه رسید، می‌دانستیم که حتما می‌تواند رضایت بسیار خوبی در بازار سرمایه ایجاد کند.

به گفته علیزاده؛ بازارسرمایه در سال‌های گذشته آسیب بسیار زیادی از همین تصمیمات خلق‌الساعه دیده و اعتمادی که در سال‌های ۹۹ به بازار سرمایه به وجود آمده بود؛ کاهش پیدا کرد. در نتیجه تمام تلاش ما این نبود که این اعتماد را برگردانیم، اما در بخش‌هایی از دولت این همراهی شکل نگرفت.

 عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با پیشنهادی که در دولت آمده بود، بند «س» تبصره 6 قانون بودجه ۱۴۰۳ معافیت‌هایی برای شرکت‌های تولیدی حذف شده بود؛ در این خصوص نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر همکاران که از بدنه بازارسرمایه بودند و در مجلس مسئولیتی نداشتند تلاش بسیار داشتند که نهایتا منتج به اصلاح آن شد.

وی در نهایت گفت: مهم ترین موضوعی که به دنبال آن بودم تجدید ارزیابی بود که می‌تواند باعث پویایی و فعال شدن مدیران شود. همچنین در بسیاری از شرکت‌ها، ذخیره دارایی‌های خود و عدم تجدید ارزیابی به دنبال این هستند که سود شناسایی کنند که همین موضوع باعث شده که پروژه‌های جدید تعریف نکنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24