Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین از آغاز تجدید ارزیابی دارایی ها در زیرمجموعه های این شرکت خبر داد و اعلام کرد : تاکنون 5 شرکت آنتی بیوتیک سازی ، کاسپین رشت ، کارخانجات داروپخش ، تولید ژلاتین کپسول و پارس دارو تجدید ارزیابی دارایی ها و برنامه افزایش سرمایه از این محل را به مراحل پایانی و نهایی نزدیک کرده اند. عقیل آرین نژاد مدیرعامل تیپیکو در گفت و گو با بورس 24 با بیان این که تطبیق ارزش و مارکت کپ شرکت های دارویی مطابق با دارایی هایی که دارند در اولویت اصلی این هلدینگ است ، خاطر نشان کرد : هم اکنون اغلب زمین ها، دارایی ها و ساختمان های شرکت های زیرمجموعه کارشناسی شده، ارقام افزایش سرمایه ها مشخص گردیده و گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت ها نیز تهیه شده است.

آغاز تجدید ارزیابی های سنگین در زیرمجموعه های تیپیکو ؛ «دارو» ، «دکپسول» «دتماد» و حالا «دپارس»

بورس24 : مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین از آغاز تجدید ارزیابی دارایی ها در زیرمجموعه های این شرکت خبر داد و اعلام کرد : تاکنون 6 شرکت آنتی بیوتیک سازی ، کاسپین رشت ، کارخانجات داروپخش ، تولید ژلاتین کپسول ، مواد اولیه داروپخش و پارس دارو تجدید ارزیابی دارایی ها و برنامه افزایش سرمایه از این محل را به مراحل پایانی و نهایی نزدیک کرده اند.

افزایش سرمایه های رگباری در پیش است

عقیل آرین نژاد مدیرعامل تیپیکو در گفت و گو با بورس24 با بیان این که تطبیق ارزش و مارکت کپ شرکت های دارویی مطابق با دارایی هایی که دارند در اولویت اصلی این هلدینگ است ، خاطر نشان کرد : هم اکنون اغلب زمین ها، دارایی ها و ساختمان های شرکت های زیرمجموعه کارشناسی شده، ارقام افزایش سرمایه ها مشخص گردیده و گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت ها نیز تهیه شده است.

مدیرعامل سرمایه گذاری دارویی تامین افزود: گزارش افزایش سرمایه بیشتر شرکت ها از 3 محل تجدید ارزیابی دارایی ها، آورده نقدی سهامداران و سود انباشته به سازمان بورس و شستا ارسال شده و منتظر تایید نهایی به جهت برگزاری مجمع تصویب این افزایش سرمایه ها هستیم.

وی افزود : به جهت جذاب نمودن این افزایش سرمایه ها برای سرمایه گذاران ، بخش عمده ای از افزایش سرمایه های مزبور از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته است و تنها در برخی از شرکت ها افزایش سرمایه از محل آورده نقدی خواهیم داشت.

این مقام مسئول بازه زمانی، تصویب و برگزاری مجامع تمامی شرکت ها را طی 3 ماه آینده عنوان کرد و گفت: مجامع از مهرماه برگزار می شود ولی ترتیب شرکت ها برای این منظور مشخص نیست ، به طوری که مجوز هر شرکتی از سازمان برای مجمع افزایش سرمایه مورد تایید قرار گیرد، مجمع آن به سرعت برگزار می شود.

وقت خرید سهام دارویی است؟

گفتنی است ، تیپیکو سال مالی اخیر خود یعنی منتهی به پایان اردیبهشت ماه 1403 را با سود 3453 میلیارد تومانی به پایان برد.همچنین این شرکت در عملکرد 3 ماهه به واسطه شناسایی سود فروش سرمایه گذاری ها شاهد جهش 3800 درصدی سود خالص خود بوده است.

از نکات مهم سهم سیاست تقسیم سود حداکثری است به طوری که در مجمع اخیر از 314 تومان سود 300 تومان آن تقسیم شد.

اما تحولات مهم در تجدید ارزیابی شرکت های دارویی زیر مجموعه می باشد. با توجه به گذشت بیش از 5 سال از آخرین افزایش سرمایه برخی سهام این گروه شرکت هایی نظیر کاسپین رشت ، کارخانجات داروپخش ، تولید ژلاتین کپسول و آنتی  بیوتیک سازی و تولید مواد اولیه داروپخش خبر از تجدید ارزیابی های سنگینی داده اند.

در ادامه شرکت های دیگری نظیر  دپارس ، دشیمی و دتوزیع و دتماد هم برنامه افزایش سرمایه سنگینی دارند.

در این بین شرکت کارخانجات داروپخش افزایش سرمایه بیش از 1800 درصدی را اعلام کرده است. در دکپسول افزایش سرمایه بالای 1300 درصدی و در کاسپین بیش از 500 درصد تصویب شده است.

همچنین در مجمع عنوان شده است ، زمین های دپارس و دابور بسیار ارزشمند هستند و درصد افزایش سرمایه آن ها بالا خواهد بود.

در زیر مجموعه های تیپیکو اما دپارس هم شاهد یک افزایش سرمایه جذاب و سنگین خواهد بود. این سهم با پی بر ای فوروارد کمتر از 5 با این افزایش سرمایه شاهد رقیق شدن شدید قیمت 5000 تومانی سهام شرکت و اقبال به سمت سهم پس از افزایش سرمایه خواهد بود به طوری که پیشبینی می شود می توان انتظار بازدهی خوبی از سهم و شرکت در افزایش سرمایه را داشت.ازسوی دیگر برنامه دولت برای پرداخت مطالبات داروساز ها و بدهی داروخانه ها می تواند بار بزرگی از دوش شرکت های دارویی برداشته وسهام این گروه را به دوران طلایی خود بازگرداند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24