Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گو با بورس 24 : این معدن به صورت تعاونی اداره می‌شد و سهامداران آن عمدتاً کارگران معدن بودند. به همین دلیل، کارگران با انگیزه‌ای بالا و بهره‌وری بالایی کار می‌کردند و این معدن به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال سنگ بخش خصوصی کشور تبدیل شده بود. تولید این معدن حتی از شرکت کطبس نیز حدود ۵۰ درصد بیشتر بود.نکته قابل توجه این است که این معدن به صورت مستقل اداره می‌شد و هیچ یک از شرکت‌های بزرگ و بورسی سهام‌دار آن نبودند.

معدن منفجر شده طبس ربطی به شرکت های بورسی ندارد

بورس24 : رابطه ای بین  شرکت معدن جو و شرکت‌های دیگر مانند پروده طبس و تکادو( سهامدار کپرور) به گونه‌ای بود که این شرکت‌ها سهامدار معدن نبودند و حادثه‌ اخیر تأثیر قابل توجهی بر سوددهی و ارزش سهام این شرکت‌ها نخواهد داشت.

سعید صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران در گفت و گو با بورس24 در خصوص ابعاد این حادثه و تاثیرات آن بر برخی شرکت های بورسی گفت: تمام معدن  منفجر نشده است، متاسفانه تعداد تلفات ۵۲ نفر بود و تعداد پرسنل  ۱۵۰۰ نفر هستند(گرچه نبود  ۱ نفر  هم خیلی زیاد است).حادثه اخیر معدن زغال سنگ، اگرچه منجر به از دست رفتن جان تعدادی از کارگران شد، اما تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر تولید کلی زغال سنگ کشور نداشته است. با این حال، کاهش تدریجی تولید داخلی زغال سنگ و افزایش وابستگی به واردات، به عنوان یک چالش ساختاری، هزینه‌های تولید فولاد را افزایش داده و توان رقابتی صنایع فولاد کشور را کاهش می‌دهد.

صمدی گفت: این معدن به صورت تعاونی اداره می‌شد و سهامداران آن عمدتاً کارگران معدن بودند. به همین دلیل، کارگران با انگیزه‌ای بالا و بهره‌وری بالایی کار می‌کردند و این معدن به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زغال سنگ بخش خصوصی کشور تبدیل شده بود.

به گفته وی،  تولید این معدن حتی از شرکت اصلی طبس نیز حدود ۵۰ درصد بیشتر بود.نکته قابل توجه این است که این معدن به صورت مستقل اداره می‌شد و هیچ یک از شرکت‌های بزرگ و بورسی سهام‌دار آن نبودند.

وی خاطر نشان کرد: تا زمان بررسی دقیق حادثه و مشخص شدن میزان خسارت وارد شده به تاسیسات و تجهیزات معدن، نمی‌توان با قطعیت در مورد میزان کاهش تولید اظهار نظر کرد. با این حال، با توجه به وسعت معدن و پراکندگی فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف، به نظر می‌رسد که این حادثه تاثیر قابل توجهی بر تولید کلی زغال سنگ کشور نخواهد داشت. 

معدنجو سهامدار پروده طبس بود، ضرری متحمل این شرکت نمی شود

وی در پایان گفت: نکته قابل توجه این است که اگرچه این معدن ۲۰ درصد سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس را در اختیار داشت، اما ساختار مالکیت به گونه‌ای بود که سهامداران معدن به صورت مستقیم از بحران‌های احتمالی شرکت زغال‌شویی متاثر نمی‌شدند. برخلاف شرکت‌های سهامی عام که سهام آن‌ها در بورس معامله می‌شود و هرگونه نوسان در ارزش سهام می‌تواند بر درآمد سهامداران تاثیرگذار باشد، در این مورد، سهام‌داران معدن عمدتاً کارگران بودند.

وی گفت: همچنین، رابطه بین این معدن و شرکت‌های دیگر مانند پروده طبس و تکادو( سهامدار کپرور) به گونه‌ای بود که این شرکت‌ها سهام‌دار  معدن نبودند. بنابراین، حادثه‌ای که در این معدن رخ داده است، تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر سوددهی و ارزش سهام این شرکت‌ها نخواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24