Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل پترول: پروژه ارغوان با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره‌برداری است. برای تأمین خوراک مورد نیاز این پروژه، قراردادی با پتروشیمی گچساران منعقد شده است. همچنین، پروژه پتروشیمی صدف نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. با راه‌اندازی این پروژه‌ها، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزایش یافته و سهم شرکت در بازارهای داخلی و خارجی تقویت خواهد شد.

پترول امسال پروژه های ارغوان و صدف را به بهره برداری می رساند

بورس24 : رشید قانعی مدیرعامل پترول درخصوص برنامه های این شرکت گفت: در سال گذشته، شرکت پترول با افزایش قابل توجه درآمد و سود مواجه شد. این رشد عمدتاً به دلیل فروش دارایی‌های صدف و افزایش تولید در واحدهای تولیدی بود.

وی افزود: ما حدود ۵ همت سال گذشته سود ساختیم . با این حال، زیان ناشی از نوسانات نرخ ارز، بر سودآوری  شرکت های زیر مجموعه تاثیرگذار بود و نتوانستیم تقسیم کنیم.  در مجموع، سود خالص شرکت نسبت به سال قبل بیش از 300درصد افزایش یافت.

قانعی گفت: برنامه ما در سال آتی در حوزه بازار سرمایه سهام عام پروژه کردن صدف و ارغوان است، جلسات خوبی با سازمان بورس داشتیم، امیدواریم بتوانیم این دو شرکت را با این روش عرضه کنیم. شرکت ارزش‌گذار معرفی شده و کارهای ارزش‌گذاری خود را انجام می‌دهد ، جلسات کمیته‌ها تشکیل  می‌شود که انشاالله بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

مدیرعامل پترول درخصوص چالش اصلی این شرکت گفت: یکی از چالش‌های پیش روی شرکت، زیان ناشی از نوسانات نرخ ارز در شرکت‌های لردگان و ایلام است. برای حل این مشکل، در حال همکاری با هلدینگ خلیج فارس هستیم تا با اصلاح ساختار مالی این دو شرکت، زیان‌های ناشی از تغییر نرخ ارز را کاهش دهیم و در نتیجه، سودآوری شرکت را افزایش دهیم.

او درمورد پروژه های شرکت گفت: در بخش پروژه‌ها نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. پروژه پک ارومیه به مراحل پایانی رسیده و واحد تولید استایرن آن به بهره‌برداری رسیده است. سایر بخش‌های این پروژه نیز تا پایان مهرماه آماده بهره‌برداری خواهند شد.

قانعی افزود: پروژه ارغوان نیز با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره‌برداری است. برای تأمین خوراک مورد نیاز این پروژه، قراردادی با پتروشیمی گچساران منعقد شده است. همچنین، پروژه پتروشیمی صدف نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. با راه‌اندازی این پروژه‌ها، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزایش یافته و سهم شرکت در بازارهای داخلی و خارجی تقویت خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24