Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مجمع پترول امروز با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع ۱۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مجمع پترول 10 تومان سود تقسیم کرد

قانعی مدیرعامل شرکت در خصوص عملکرد پترول گفت: تامین مالی پروژه‌ها در بازار سرمایه بسیار سخت شده  چراکه  نرخ‌ سود  بسیار  است.  تسهیلات از بانک‌ها هم به شدت کاهش یافته و بانک‌ها به شرکت‌های تولیدی به سختی وام می‌دهند.

وی گفت: در سال گذشته، ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه برای پتروشیمی ارغوان گستر ایلام و ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال برای پتروشیمی صدف خلیج فارس تامین مالی کردیم. شرکت   ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه برای شرکت نگین سنقر را پیگیری می کند. در یک سال گذشته حدود ۲۸ درصد حقوق مالکانه  و نرخ بازدهی دارایی‌ها رشد ۸۲ درصدی داشته است. ما در سال مالی گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دیگر را خریداری کرده ایم.

پیگیری های مهم پترول هم به شرح زیر اعلام شد:

* پیگیری در خصوص تامین خوراک ارزان و پایدار پتروشیمی ایلام که منجر به قرارداد و خرید سی تری پلاس و اتیلن  شده است.

*تامین کاتالیست اوره در راستای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی لردگان از پیگیری‌های ویژه پترول بوده است.

*با توجه به عدم تناسب قیمتی پلی اتیلن با اتیلن و قیمت تمام شده کارگروهی در همین راستا با محوریت پترول جهت تامین نرخ فروش اتیلن تشکیل که منجر به تغییرات در نرخ فروش شده است.

*با توجه به اتلاف محصولات تولیدی اتیلن در مخازن ذخیره قراردادی در سال ۲۰۱۶ منعقد و به استمداد دعاوی مطروحه از سال ۲۰۱۸ راکت ماند که مذاکرات در این خصوص انجام و قرارداد BOGدر راستای کاهش اتلاف اتیلن منعقد شده است.

*برای، افزایش ظرفیت پلی اتیلن قرارداد تامین اتیلن از خط اتیلن غرب با شرکت پتروشیمی گچساران منعقد شده است.‌

*با توجه به نزدیکی راه‌اندازی پتروشیمی ارغوان گستر در راستای افزایش تولید پلی پروپیلن قرارداد تامین خوراک سی تری پلاس با پتروشیمی گچساران منعقد شده است.

*توضیحات رئیس مجمع پترول درخصوص مشکلات واگذاری پتروشیمی ایلام توسط تاپیکو:

ایلام باید با تاپیکو راجع به افزایش سرمایه صحبت کند. در گذشته هم   با ۱۵ نفر که خدمت‌شان بوده‌ایم گفتند تاپیکو با افزایش سرمایه  موافقت نکرده است، به هر حال  در حال  رایزنی هستیم.

*اظهارات رشید قانعی درخصوص مذاکرات واگذاری پتروشیمی ایلام با سهامداران این شرکت:

مذاکرات برای واگذاری پتروشیمی ایلام با چالش‌های جدی روبرو شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این پیچیدگی، اختلاف نظر بین سهامداران اصلی شرکت در خصوص نحوه حل مشکل است. از سوی دیگر، روال قانونی طولانی و پیچیده، نیاز به تاییدیه‌های متعدد از جمله هیئت مدیره شرکت، روند مذاکرات را کند کرده است.

بدهی‌های شرکت به شرکت‌های دیگر، از جمله شرکت فارس، یکی دیگر از مشکلات اصلی است. برای حل این مشکل، چندین راهکار پیشنهاد شده است: افزایش سرمایه، واگذاری شرکت و یا پرداخت بدهی به صورت مرحله‌ای. با این حال، تاکنون هیچ توافق نهایی بر روی هیچ یک از این راهکارها حاصل نشده است.

تغییرات مدیریتی در شرکت‌های دخیل در این مذاکرات، بر روند مذاکرات تاثیر گذاشته است. با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز توافق نهایی حاصل نشده و آینده پتروشیمی ایلام همچنان نامشخص است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24