Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز سوت پایان تابستان کشیده می‌شود. انصافا نیمه نخست امسال و 180 روز اخیر یکی از بدترین و افتضاح‌ترین دوره‌ها بوده و انواع و اقسام اتفاقات تلخ و ریسک‌های خاص به بازار تحمیل شد. البته از آنجا که فضای حرکتی بازار در شهریور کمی بهتر بود، امیدواریم که نوار گرفتاری‌های بازار پاره شده باشد و نیمه دوم سال خاص و متفاوتی در پیش باشد. این موضوع یعنی فضای حرکتی بهتر بازار در 180 روز پیش رو به چند عامل بستگی دارد. در صدر این لیست، قطعا اصلاح دلار نیما و نرخ بهره قرار دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری از فصل تابستان می‌رویم که بازار سه‌شنبه به لطف سخنان رئیس‌جهمور در نشست خبری روز دوشنبه و البته اظهارات و وعده‌های امیدوارکننده وزیر اقتصاد و حجت‌اله صیدی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان بورس، با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و هر چه اظهارات بیشتری از این دو عزیز شنید، سمت و سوی بهتری در خرید گرفت و فروشنده‌ها هم کمی در لاک دفاعی رفتند. به نظر صحبت‌های روزهای اخیر مسئولین جدید، نقش موثری در بازار و تقویت روحیه معامله‌گران و سهامداران داشته است. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد بیش از 16 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 84 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با جهش بسیار خوب 40 درصدی از مرز 4 همت گذر کرد و رقمی بالغ بر 370 میلیارد تومان وارد چرخه بازار شد.

البته بازار برای طول موج‌های قوی‌تر و ماندگارتر و ایستادگی در برابر عرضه‌های نیمه‌راهی، نیاز به ‌‌انگیزه و پولهای بزرگتر دارد. بازار باید درسی به‌یادماندنی به فروشنده‌های همیشه در صحنه بدهد و جریان نوسان‌گیر کوتاه‌مدتی را از دور خارج کند. یعنی چه ؟ یعنی دست فروشنده‌ها علی‌الخصوص حقوقی‌هایی که به‌ دنبال خرید مجدد در قیمت‌های پائین‌ترند را بسوزاند و فرصت جایگزین کردن سهام از آنها را بگیرد ! این اتفاق سبب می‌شود تا اولا فروشنده‌ها برای عرضه سهام خود با احتیاط و تامل بیشتری رفتار کنند و ثانیا کف‌های قیمتی یک پله بالاتر بیایند. در این 2 سال عمدتا فروشنده‌ها برنده بازار بودند و خریداران بازنده. بنابراین تغییر این جریان به‌ روند حرکتی بازار کمک بسزایی خواهد کرد. البته حس می‌کنیم از یک ماه گذشته چنین رفتاری به شکل خفیف آغاز شده اما برای تایید این موضوع، به 3 - 4 بار دست به دست شدن بازار و شرایط بهتر نیاز داریم.

اما امروز سوت پایان تابستان کشیده می‌شود. انصافا نیمه نخست امسال و 180 روز اخیر یکی از بدترین و افتضاح‌ترین دوره‌ها بوده و انواع و اقسام اتفاقات تلخ و ریسک‌های خاص به بازار تحمیل شد. البته از آنجا که فضای حرکتی بازار در شهریور کمی بهتر بود، امیدواریم که نوار گرفتاری‌های بازار پاره شده باشد و نیمه دوم سال خاص و متفاوتی در پیش باشد. این موضوع یعنی فضای حرکتی بهتر بازار در 180 روز پیش رو به چند عامل بستگی دارد. در صدر این لیست، قطعا اصلاح دلار نیما و نرخ بهره قرار دارد. در حال حاضر به‌خصوص در نرخ بهره با وجود شعارهای ریز و درشت اما حتی رگه‌هایی از اصلاح و تغییر رفتار دیده نمی‌شود و حتی خود دولت با همین نرخ‌ها طی روزهای اخیر اقدام به فروش اوراق و تامین مالی کرد !

باز خداروشکر که بعضا تحرکاتی در دلار نیمایی دیده می‌شود. تحولات شرکتها و اخبار کدال از دیگر موضوعات مهم و اثرگذار بازار در 6 ماه پیش رو خواهد بود که البته تحولات جدی در این حوزه هم بستگی به تصمیمات و تغییر رویه دولت دارد. موضوع سوم اخبار و رویدادهای سیاسی است که این روزها کمی امیدوارکننده دنبال می‌شود. اظهارات خاص ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24