Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

چهار میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات از ابتدای امسال تا ۲۴ شهریور به صنایع حمل و نقل و خودرو اختصاص یافته است.

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

بورس24 : بر اساس گزارش بانک مرکزی، صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند که در مجموع سهم صنعت چهار میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار است.

میزان ارز اختصاص یافته برای صنایعی از جمله حمل و نقل و خودرو، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید، صنایع شیمیایی و پلیمری، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک، صنایع منسوجات و پوشاک و سایر موارد ۲۴ میلیارد و ۶۶ میلیون دلار در ۶ ماه امسال است. همچنین برای صنایع کشور ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار ارز نیمایی و هفت میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات اختصاص یافته است.

بر اساس تفکیک صنایع، سهم ارز نیمایی اختصاص یافته به «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، ارز «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار، ارز «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار، ارز «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار، ارز «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون دلار، ارز «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۶۳ میلیون دلار و سهم سایر صنایع ۶ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار گزارش شده است.

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات این صنایع نیز به ترتیب یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار، ۵۹۰ میلیون دلار، ۲۴۶ میلیون دلار، ۴۸ میلیون دلار و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار ثبت شده است.

همچنین بیشترین ارز نیمایی به جز گروه سایر صنایع، به صنایع حمل و نقل و خودرو با ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان و کمترین ارز به منسوجات و پوشاک با ۸۶۳ میلیون دلار اختصاص یافته است.

بیشترین ارز واردات در مقابل صادرات نیز بعد از گروه سایر صنایع در رتبه دوم به حوزه صنایع حمل و نقل و خودرویی با یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار اختصاص یافته است.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24