Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : صندوق توسعه بازار، با ابطال ۱۲ روز از واحدهای سرمایه‌گذاری موافقت کرد و این مبلغ از محل صندوق به کارگزاران پرداخت می شود.  رامین ابوالفضلی، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه در مورد  ابطال واحدهای  سرمایه‌گذاری کارگزاری ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه و  با اشاره به ابلاغیه اخیر سازمان بورس مبنی بر امکان ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری قبل از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ گفت : درخواست ابطال واحد ها با کارگزاری ها است اما، تصمیم‌گیری در مورد ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری به عهده هیئت مدیره صندوق است و این هیئت با توجه به شرایط بازار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

صندوق توسعه بازار در 250 نماد خرید زد ؛ جزئیات ابطلال یونیت های کارگزاران در این نهاد مالی

بورس24 : صندوق توسعه بازار، با ابطال ۱۲ روز از واحدهای سرمایه‌گذاری موافقت کرد و این مبلغ از محل صندوق به کارگزاران پرداخت می شود.

 رامین ابوالفضلی، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه در مورد  ابطال واحدهای  سرمایه‌گذاری کارگزاری ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه و  با اشاره به ابلاغیه اخیر سازمان بورس مبنی بر امکان ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری قبل از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ گفت : درخواست ابطال واحد ها با کارگزاری ها است اما، تصمیم‌گیری در مورد ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری به عهده هیئت مدیره صندوق است و این هیئت با توجه به شرایط بازار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 وی افزود : در شرایط کنونی بازار، اولویت اصلی صندوق حمایت از بازار است و به همین دلیل هیئت مدیره با ابطال گسترده واحدها موافقت نکرده است. هیئت مدیره تنها با ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری ۱۲ روز   تیر ماه ۱۴۰۰ موافقت کرده است و آن هم به دلیل مبلغ ناچیز آن بوده است، از طرفی این مبلغ از محل صندوق به کارگزاران پرداخت می شود و هیچ فروشی در بازار انجام نمی شود. 

ابوالفضلی در مورد  شایعات مربوط به فروش واحدهای صندوق در بازار خرد تأکید کرد :  صندوق  بیشتر برای خرید سهام خرد در بازار سرمایه ورود می‌کند  و  صندوق با خرید سهام شرکت‌های مختلف بالغ بر ۲۵۰ سهم ، نقش مهمی در حمایت از بازار سرمایه ایفا می‌کند.

وی همچنین به کاهش کارمزد کارگزاری‌ها و اساسا همه ارکان   از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد اشاره کرد و گفت :  این مبلغ صرف حمایت از بازار سرمایه می‌شود.

گفتنی است ، با تأیید هیات مدیره صندوق توسعه بازار مقرر شد با توجه به شرایط بازار سرمایه و نقدینگی صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه در حال حاضر امکان ابطال واحدهای صادر شده از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۴۰۰.۰۴.۱۲ در آخرین روز کاری شهریور ماه ۱۴۰۳ مقدور است و  چنانچه شرکتهای کارگزاری مایل به ابطال واحدهای دوره مذکور باشند نامه درخواست ابطال را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳.۰۶.۲۸ به این صندوق ارسال نمایند .طبق این مصوبه،  این اقدام با هدف بهبود وضعیت مالی کارگزاری‌ها و افزایش سودآوری آن‌ها صورت می‌گیرد.

کارگزاران چه می گویند؟

عظیم ثابت دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار نیز در گفت و گو با بورس24 گفت:با توجه به شرایط خاص صنعت کارگزاری در سال‌های اخیر، تصمیم گرفته‌ایم تا بخشی از منابع بلوکه شده را آزاد کنیم. این منابع  می‌تواند به صورت قابل توجهی به بهبود عملکرد مالی کارگزاری‌ها کمک کند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا توافقات لازم برای آزادسازی این منابع هرچه سریع‌تر نهایی شود. البته به دلیل حساسیت موضوع، نمی‌توانیم در حال حاضر درصد دقیقی از این منابع را اعلام کنیم.

وی افزود: آزادسازی این منابع هیچ تأثیری بر عرضه اوراق بهادار در بازار نخواهد داشت و صرفاً یک جابه‌جایی داخلی منابع محسوب می‌شود.کارگزاری‌ها می‌توانند با استفاده از این منابع، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام داده و یا بدهی‌های خود را کاهش دهند.

به گفته ثابت، این امکان برای کارگزاری‌ها فراهم شده است تا با استفاده از منابع خود یا منابع گروه مالی و ارتباطاتشان، منابع جدیدی را جذب کرده و از این طریق به سودآوری بیشتری دست یابند. این اقدام در راستای بهبود وضعیت مالی کارگزاری‌ها و افزایش توان رقابت آن‌ها در بازار صورت می‌گیرد.

کارگزاران  و سود پایان شهریور 

ثابت در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط این موضوع با افزایش عرضه در بازار، تأکید کرد:  این امر صرفاً یک جابه‌جایی منابع است و به افزایش عرضه نخواهد انجامید. 

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که؛ کارگزاری‌هایی که صورت‌های مالی خود را تا پایان شهریور ماه بسته‌اند، سود بیشتری را نشان خواهند داد و با فروش یونیت‌های خود می‌توانند به منابع مالی بیشتری دست یابند.

ثابت در مورد  تبصره ۲ ماده ۱۴ توضیح داد:  در این تبصره پیش‌بینی شده است که سرمایه‌گذار می‌تواند با معرفی یک سرمایه‌گذار جدید، درخواست ابطال واحدهای خود را بدهد. 

وی افزود: کارگزاری‌ها می‌توانند با استفاده از این منابع، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام داده و یا بدهی‌های خود را کاهش دهند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24