Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

طی 19 روز کاری گذشته یعنی از زمان تغییر روند بازار، شاخص هم‌وزن تنها 2 روز منفی بوده و در مابقی روزها مثبت بوده و در مدت یاد شده بازدهی بیش از 6 درصدی را ثبت کرده است. از اردیبهشت 1402 این نخستین باری است که بورس در شاخص هم‌وزن این تعداد روز مثبت مداوم را تجربه کرده و به نوعی سهامِ مردم بهتر از سهامِ دولت حرکت کرده است !

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 شهریور 1403

 1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه با گذر از تعطیلات آخر هفته و بواسطه سه رویداد، کاهش ریسک‌های سیاسی، اخبار مثبت در حوزه اقتصادی و افزایش نسبی قیمت‌ نفت و سایر کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، آغاز نسبتا خوبی داشت اما هر چه در دقایق ابتدایی بازار بیشتر فاصله گرفت، میل به عرضه در سهام بزرگ بیشتر شد و با گذر از نیمه‌های بازار این تفکر و رفتار به سایر صنایع تسری یافت. در نتیجه این رویداد، شاخص کل با افت 9 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 75 هزار واحدی عقب نشست اما شاخص هم‌وزن فضای بهتری داشت و یک رشد 3 هزار واحدی دیگر را ثبت کرد. ارزش معاملات با رشد 10 درصدی به 3.5 همت رسید و رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

نکته قابل‌ توجه معاملات در این چند روز، خرید نمادهای کوچک و متوسط در محدوده‌های مقاومتی بود. هر چند که در بازار دیروز عرضه‌های بیشتری را شاهد بودیم. مدتها بود که روحیه خرید رو به بالا در این نمادها دیده نمی‌شد. این تغییر جهت و افزایش اعتماد به نفس در معاملات چیزی است که در صورت تداوم می‌تواند وضعیت رکودی در بازار با 70 تا 75 هزار نفر کد فعال را ارتقا بخشد و در هفته‌های آتی شاهد مشارکت بیشتر معامله‌گران و سهامداران باشیم. طی 19 روز کاری گذشته یعنی از زمان تغییر روند بازار، شاخص هم‌وزن تنها 2 روز منفی بوده و در مابقی روزها مثبت بوده و در مدت یاد شده بازدهی بیش از 6 درصدی را ثبت کرده است. از اردیبهشت 1402 این نخستین باری است که بورس در شاخص هم‌وزن این تعداد روز مثبت مداوم را تجربه کرده و به نوعی سهامِ مردم بهتر از سهامِ دولت حرکت کرده است !

در حوزه سیاسی سه خبر خاص داشتیم. اول اینکه، حماس بر آمادگی خود برای اجرای توافق آتش‌بس فوری بر اساس اعلام رئیس‌جمهور آمریکا در ماه May تأکید کرد. دوم اینکه، آمریکا ناو "تئودور روزولت" را که برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله احتمالی جمهوری اسلامی در پی ترور هنیه در تهران در منطقه نگاه داشته بود، به آمریکا باز‌گرداند. سوم اینکه، پسر هنیه، در مصاحبه‌ای درخصوص انتقام خون پدرش گفت: چگونگی پاسخ مسأله‌ای است که به‌ سیاسیون و ایران مربوط است، اما به‌‌ نظر توقف جنگ علیه مردم فلسطین و خروج کامل از غزه، بهترین پاسخ به جنایت ترور هنیه است». از آنجا که بازار در مرداد ماه تحت فشار تحولات خاص سیاسی بود، به‌نظر کاهش این دست ریسک‌ها اثر مثبت بسزایی بر بازار و رفتار معامله‌گران داشته باشد.

در حوزه اقتصادی، دلار آزاد به سطوح کمتر از 60 هزار تومان رسیده و نیما هم با سرعتی آرام در حال رشد است. رویداد دیگر، سفر رئیس‌جمهور به همراه وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد به عراق بود. همتی در جریان این سفر گفت، یکی از کارهای مهم در بصره و اقلیم کردستان این است که بتوانیم در مقابل صادرات، از کشورهای مختلف واردات کنیم و منابع وارداتی خود را متنوع کنیم. امیدواریم طرف مقابل همکاری بیشتری داشته باشد تا به نتایج مطلوبی برسیم. به‌ نظر می‌رسد گشایش‌هایی در راه است اما فعلا نمی‌توان وزن بالایی به این موضوع داد. و خبر سوم اینکه، شنیده می‌شود وزیر اقتصاد دستور داده ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24