Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این روزها فشار فروش از سمت حقوقی‌ها کم نیست که با توجه به ماهیت شهریور و شرایط این ماه (پایان سال مالی برخی از حقوقی‌ها و تسویه اعتباری‌ها) کمی طبیعی به نظر می‌رسد اما در مجموع بازار کمی سوار بر بال سهم‌های کوچک شده و این چرخش در بازار مشهود است. نکته مهم اینکه، در این سواری، بازار خیلی به اندازه و سایز شرکتها اهمیتی نمی‌دهد و دقت و توجه بیشتر به اخبار و چشم‌انداز سودآوری آنها دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه فضایی شبیه به بازار سه‌شنبه داشت و حتی با وجود قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و افت قیمت نفت و فلزات در بازارهای جهانی، خبری از فشار عرضه جدی در گروه‌های متاثر از این رویداد نظیر پالایشی، فلزی و معدنی، نبود اما صنایع متوسط و کوچکتر فضای فوق‌العاده‌ای داشتند و به استقبال رئیس جدید سازمان بورس رفتند. در نتیجه این رویداد دماسنج اصلی بازار با افت 4 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 84 هزار واحدی عقب نشست اما شاخص هم‌وزن با رشد نزدیک به 5 هزار واحدی تا کانال 673 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با رشد خوب 24 درصدی به 3.2 همت رسید و رقمی بالغ بر 110 میلیارد تومان وارد چرخه بازار شد. این روزها فشار فروش از سمت حقوقی‌ها کم نیست که با توجه به ماهیت شهریور و شرایط این ماه (پایان سال مالی برخی از حقوقی‌ها و تسویه اعتباری‌ها) کمی طبیعی به نظر می‌رسد اما در مجموع بازار کمی سوار بر بال سهم‌های کوچک شده و این چرخش در بازار مشهود است. نکته مهم اینکه، در این سواری، بازار خیلی به اندازه و سایز شرکتها اهمیتی نمی‌دهد و دقت و توجه بیشتر به اخبار و چشم‌انداز سودآوری آنها دارد. به نظر نگاه مثبت بازار به شرکت‌های خودرویی باعث شده تا به طور کلی نگاه به سایر صنایع تغییر کند و دوباره این گروه نبض بازار را در دست بگیرد ...

اگر به خاطر داشته باشید، در گزارش صبح چهارشنبه هم به این نکته اشاره شد که "گرایش جریان پول در بازار کمی تغییر کرده و بواسطه جذابیت قیمت‌ها و اصلاح سنگین اخیر، برخی از سهم‌هایی که چشم‌انداز قوی‌تری دارند، بیش از سایرین مورد توجهند. آن چیزی که در تابلوی معاملات مشخص است، صندوق‌های اهرمی دیگر جذابیت گذشته را لااقل در کوتاه‌مدت ندارند و از این جهت دیگر لیدر بازار نخواهند بود. از طرف دیگر نسبت شاخص هم‌وزن به شاخص کل نشان می‌دهد، وضعیت هم‌وزن مطلوب‌تر است. (البته باید همینطور باشد. اینکه اهرمی‌ها جلوتر از سهام حرکت کنند دقیقا همان مشکلی را ایجاد می‌کند که در ماه‌های گذشته درگیر آن بودیم.) بنابراین چنین برداشت می‌شود که احتمالا در کوتاه‌مدت شاهد درجازدن بزرگان بازار باشیم تا با رشد سایر سهام (سهامی که چند سال فقط با سرکوب قیمتی مواجه بودند)، ناترازی ایجاد شده در بورس از بین برود و امکان رشد فراگیر بازار فراهم شود."

اما گزارش امروز با موضوع رئیس جدید سازمان بورس پیش می‌بریم. همانطور که مطلعید، روز سه‌شنبه اعضای شورای عالی بورس به دکتر صیدی، به‌عنوان عضو هیات مدیره و رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رای اعتماد دادند. در سوابق اجرایی صیدی؛ عضویت موظف در هیأت‌مدیره بانک‌صادرات و معاون بین‌الملل، مدیرعامل سرمایه‌گذاری خوارزمی، قائم‌مقام مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر، نایب رئیس هیأت‌مدیره ایران‌خودرو، سرپرست حسابرسی در مؤسسه بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بانک صادرات دیده می‌شود. ضمن تبریک مجدد و آرزوی توفیق برای دکتر صیدی، معتقدیم که او وظیفه سنگینی به گردن دارد و میز ریاست در سازمان بورس را در یک شرایط سخت و بحرانی تحویل گرفته است. اما مهمترین وظایف و برنامه‌های رئیس جدید سازمان در ساختمان مطهری چه باید باشد ؟

به نظر وظایف و برنامه‌های آی صیدی را باید در 3 دسته کوتاه‌مدتی، میان‌مدتی و بلندمدتی طبقه‌بندی کرد. برنامه‌های کوتاه‌مدتی آن دسته از تصمیماتی هستند که به سرعت نتیجه می‌دهند و باید در کوتاه‌مدت اجرایی شوند. صیدی در بدو ورود به سازمان باید در اسرع وقت موضوع واریز وجه بانکها به صندوق توسعه و خرید آنها در بازار را پیگیری کند. متاسفانه طبق اخباری که به گوش می‌رسد، بانکها کارشکنی کرده و وعده تزریق منابع عملیاتی نشده است. گام دوم این است که زنگ بحران را برای دولت به صدا درآورده تا اصلاحات اساسی هر چه سریعتر در دستور کار وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه قرار بگیرد. کاری که عشقی نتوانست در این سالها انجام دهد و رئیس جدید با این کار می‌تواند دل سهامداران را بدست آورده و بازار را دست‌کم در کوتاه‌مدت نجات دهد.

اما برنامه‌های میان‌مدتی چه باید باشد ؟ دکتر صیدی در زمان ریاست آقای همتی در بانک مرکزی، مدیرعامل بانک صادرات بوده است. بنابراین ارتباط تنگاتنگی بین این دو فرد وجود دارد و تصور می‌کنیم انتخاب ایشان در راستای همسو شدن و پیش بردن برنامه‌های دکتر همتی است. لذا آقای صیدی باید صیانت و دفاع از حق و حقوق سهامداران را در راس برنامه‌های خود قرار دهد. او باید در سَمت درست ماجرا بایستد و برای مبارزه‌ای جدی آماده شده و یار و یاور همتی باشد. به نظر آقای صیدی 4 برنامه خاص میان‌مدتی دارد. البته منظور از میان‌مدت، اجرایی برنامه‌ها در بازه زمانی یک تا 6 ماهه (نهایتا پایان سال) است.

او باید در نخستین گام، ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24