Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

طی مدت اخیر بازار با سه جریان خبری حرکت کرده. اولی، خبر بسته نجات بود که البته حرف‌ و حدیث‌های بسیاری به این بسته ناقص‌الخلقه وارد است. دومی، اظهارات همتی درخصوص اقتصاد و بازار بود که صرفا در حد حرف و حدیث باقی مانده و عملی نشده و سومی هم جریان خبر در گروه خودرویی است که البته چندان هم قابل اتکا نیست. اما به هر جهت می‌بینیم که جریان خبری چه تاثیری در بازار دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته آن هم با یک رئیس جدید در سازمان بورس می‌رویم که بازار سه‌شنبه با عرضه‌های بیشتری در سهام بزرگ و شاخص‌ساز آغاز کرد اما در سهام متوسط و کوچک به پشتوانه تحرکات مثبت خودرویی‌ها و ویراژ آنها در جاده مخصوص، فضای بهتری حاکم بود. البته به این تحرکات هم نباید خیلی دلخوش بود ! اما به هر جهت نمی‌توان از نقش موثر گروه خودرو در بازار چشم‌‌پوشی کرد. آنها با شایعه و قصه‌های تودلی در کانون توجهات قرار گرفته‌اند و نخ تسبیحی برای به گردش درآمدن نقدینگی در صنایع ریالی‌اند. با این حال باید مراقب بود تا با خبر و جوسازی بازار را بازی ندهند. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت بیش از 7 هزار واحدی تا سطح دو میلیون و 88 هزار واحدی عقب نشست اما شاخص هم‌وزن با رشد 2,500 واحدی تا سطح 688 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با کمی افت به 2.6 همت رسید و تراز نقدینگی حقیقی‌ها تحول بااهمیتی نداشت.  

در بازار دو روز کاری گذشته، رد پای خریدهای حمایتی تا حدودی (نه خیلی) مشهود بود. حتی برخی معتقدند کدهای جدیدی وارد بازار شده و در حال خرید و تزریق منابع به شکل غیرمحسوس هستند. به نظر اگر فضای پولی و خبری بهتری ایجاد شود یا تحولات جدیدی رخ دهد، بازار قابلیت حرکت دوباره را دارد؛ چراکه قیمت‌ها به قدری افت کرده که یک حرکت کوچک هم می‌تواند زمینه‌ساز تحرکات قوی‌تر شود. طی مدت اخیر بازار با سه جریان خبری حرکت کرده. اولی، خبر بسته نجات بود که البته حرف‌ و حدیث‌های بسیاری به این بسته ناقص‌الخلقه وارد است. دومی، اظهارات همتی درخصوص اقتصاد و بازار بود که صرفا در حد حرف و حدیث باقی مانده و عملی نشده و سومی هم جریان خبر در گروه خودرویی است که البته چندان هم قابل اتکا نیست. اما به هر جهت می‌بینیم که جریان خبری چه تاثیری در بازار دارد.

البته گرایش جریان پول در بازار هم کمی تغییر کرده و بواسطه جذابیت قیمت‌ها و اصلاح سنگین اخیر، برخی از سهم‌هایی که چشم‌انداز قوی‌تری دارند، بیش از سایرین مورد توجه بوده و آخرین ریزش ناشی از ترور هنیه را جبران کرده‌اند. آنچه در بازار این روزها دیده می‌شود، حرکت به سمت سهامی است که طی سالهای اخیر اصلاح عجیبی را تجربه کرده بودند. رد پای پول در این سهم‌ها به‌خصوص آنهایی که تحولات مثبت بنیادی بهتری دارند نیز قوی‌تر است.

آن چیزی که در تابلوی معاملات مشخص است، صندوق‌های اهرمی دیگر جذابیت گذشته را لااقل در کوتاه‌مدت ندارند و از این جهت دیگر لیدر بازار نخواهند بود. از طرف دیگر نسبت شاخص هم‌وزن به شاخص کل نشان می‌دهد، وضعیت هم‌وزن مطلوب‌تر است. بنابراین چنین برداشت می‌شود که احتمالا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24