Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حجت‌الله صیدی به عنوان هفتمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

هفتمین رئیس بورس کسی شد که به قیمت سهام 3 دلاری اعتقاد دارد

بورس24 : حجت‌الله صیدی به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

خبرنگار بورس24 گزارش داد که با پیشنهاد عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی و با تصویب اکثریت اعضای دارای حق رای حاضر در جلسه امروز شورای بورس (1+6) حجت الله صیدی مدیرعامل اسبق بانک صادرات ایران به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب و معرفی شد.

پیش از این علی صالح آبادی، محمد فطانت فرد، شاپور محمدی، حسن قالیباف اصل، محمدعلی دهقان دهنوی و مجید عشقی رئیس سازمان بورس بوده اند.

حجت الله صیدی سوابق متعددی در حوزه‌های بانکی، سرمایه‌گذاری و حسابداری دارد.

سوابق  اجرایی رئیس جدید

صیدی علاوه بر تحصیلات آکادمیک برجسته در حوزه حسابداری (دکترای حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی و مدارک حرفه‌ای Business Accountant و CIMA)، دارای سوابق اجرایی گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، به ویژه در حوزه بانکداری و سرمایه‌گذاری است.

وی عمده فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در بخش بانکی کشور و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی سپری کرده است. او در طول دوران فعالیت خود، مسئولیت‌های کلیدی و استراتژیک متعددی را بر عهده داشته‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به عضویت موظف در هیأت مدیره بانک صادرات ایران و معاونت بین‌الملل، مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، قائم‌مقامی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، نایب رئیسی هیأت مدیره شرکت ایران خودرو، سرپرستی حسابرسی در مؤسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و سازمان حسابرسی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعاملی بانک صادرات ایران اشاره کرد.

 آشنایی  با مسائل بانکی، به ویژه در حوزه بانکداری بین‌الملل، تجربه مدیریت در سازمان‌های بزرگ و تسلط بر استانداردهای حسابداری و اصول حسابرسی از جمله ویژگی‌های بارز  صیدی است که وی را به گزینه مناسبی برای ریاست سازمان بورس تبدیل می‌کند.

اظهارات کلیدی و یک جمله معروف

پیام ویژه صیدی در آبان ۹۹ به سهامداران این بود که با تجربه ۳۰ سال حضور در بازار مالی کشور می خواهم یک پیام ویژه به سرمایه گذاران و سهامداران فعال در بازار سرمایه بدهم. طی ۳۰ سال گذشته بازدهی بازار سرمایه کشور در بازه های ۵ ساله، ۲ ساله یا ۲۰ ماهه هرگز کمتر از بازدهی ارز، خودرو، سکه طلا و مسکن نبوده و ممکن است گاهی در یک بازه چند ماهه بازدهی دلار یا سایر بازار ها از شاخص بورس پیشی بگیرد، اما بعد از ۲ سال بازدهی بورس قطعا کمتر از دلار، سکه و طلا نخواهد بود.

او  جمله ای معروف دارد که می گوید:  فکر می کنم اگر ظرفیت ها، قدرت سودآوری و ارزش دارایی های صنعت بانکداری و همچنین شاخص های مختلفی که برای قیمت گذاری یک بنگاه در بازار سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد، در محاسبات لحاظ شود، قطعا ما با قیمت هایی به مراتب بهتر از ارزش فعلی نماد بانک ها مواجه می شویم. همه بانک های بزرگ کشور سهام شان حداقل باید ۲ یا ۳ دلار قیمت داشته باشد.

انتظارات از رئیس جدید سازمان بورس

با توجه نزدیکی او به بدنه وزارت اقتصاد و دولت، انتظار می‌رود وی بتواند با اتخاذ سیاست‌های مناسب، به بهبود وضعیت بازار سرمایه و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند. برخی از مهمترین انتظارات از رئیس جدید سازمان بورس عبارتند از:

افزایش شفافیت و کاهش فساد

توسعه ابزارهای مالی جدید

جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

کاهش نوسانات شدید بازار

بهبود زیرساخت‌های بازار سرمایه

آینده‌ای روشن برای بازار سرمایه؟

انتخاب حجت‌الله صیدی به عنوان رئیس سازمان بورس، امیدواری‌ها را برای بهبود وضعیت بازار سرمایه افزایش داده است. با توجه به سوابق و تجربیات وی، انتظار می‌رود شاهد تحولات مثبتی در بازار سرمایه باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24