Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

موضوع دوم مربوط به حجم معاملات است. در فضای مجازی می‌بینیم که برخی مدام روی این مساله تاکید دارند که تا زمانی که ارزش معاملات به بیش از 6 - 7 همت نرسد، خبری از آغاز روند صعودی نخواهد بود. اما متاسفانه این افراد به دلیل کم‌تجربگی، دو نکته را در محاسبات خود لحاظ نمی‌کنند. اول اینکه هیچگاه در کف بازار ارزش معاملات یک‌شبه چندبرابر نمی‌شود؛ چراکه عموما در کف‌ها تردید نسبت به خاتمه یافتن روند نزولی، مانعی برای حجم گرفتن بازار خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه به دلیل قرار گرفتن در یک روز نیمه‌تعطیل، کم‌فروغ‌تر از روزهای ابتدایی هفته بود اما از حق نگذریم، شرایط خیلی هم بد نبود و با چالش جدی روبرو نبودیم. بازار از آن فضای قفلی صف خرید و صف فروش تا حدودی فاصله گرفته و حجم هم کمی بهتر شده است. در بازار سه‌شنبه، فشار عرضه در نیمه دوم به‌خصوص در سهام بزرگ و صندوق‌های اهرمی کمی بالا بود اما بسیاری از سهم‌ها به تعادل رسیدند و حتی در دقایق پایانی شاهد رنج مثبت در برخی از نمادها بودیم. نکته دیگر اینکه، بازار در سهام کوچکتر کماکان خریدار است و بسیاری از نمادها صفوف خرید خود را حفظ کردند. در نتیجه معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل با افت خفیف هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 109 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات با کمی افت به 2.7 همت رسید و رقمی بالغ بر 440 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

گزارش امروز را با 4 موضوع خاص پیش می‌بریم. موضوع اول اینکه، طی روزهای اخیر اظهارنظرهای امیدوارکننده‌ای را از سوی برخی مقامات کشور شاهد بودیم که نشان می‌دهد عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها کمی بیشتر شده و این احتمال وجود دارد که شاهد برخی اصلاحات اقتصادی باشیم. سه اظهارنظر از سوی سه فرد یعنی رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر اقتصاد درخصوص سه موضوع نرخ ارز، لاتاری خودرو و ناترازی انرژی به‌خصوص در نرخ بنزین نشان می‌دهد دولت به خوبی به مشکلات واقف است و احتمالا در مسیر تصمیمات سخت و برخی جراحی‌های اقتصادی قرار خواهد گرفت. به‌واقع پذیرش بحران و بیان آن بخش مهمی از ماجراست.

بارها در گزارش‌های اخیر عنوان کردیم که بعد از حوادث آبان سال 1401 اداره کشور گران خواهد شد و تصمیمات منطقیِ اقتصادی که تبعات اجتماعی زیادی دارد، جای خود را به تصمیمات غیرعقلایی خواهد داد. دولت جرات گرانی بنزین را نداشت، کسری بودجه را از جیب شرکت‌ها و بخش تولید جبران می‌کرد. ترس از رشد نرخ ارز و تورم داشت، نرخ بهره را بالا می‌برد و خلاصه در این 3 سال با انواع و تصمیمات غیرعقلایی مواجه بودیم. اما به نظر در دولت چهاردهم فضا کمی تغییر کند و با تصمیماتی نظیر اصلاح ناترازی‌های ارزی و انرژی، منطقی شدن قیمت‌ها، کمک به تولید، کاهش نرخ سود و هزینه‌های مالی و از همه مهمتر دور شدن از بحران قیمت‌گذاری دستوری شاهد بهبود تولید و رونق بازار سرمایه باشیم.

موضوع دوم مربوط به حجم معاملات است. در فضای مجازی می‌بینیم که برخی مدام روی این مساله تاکید دارند که تا زمانی که ارزش معاملات به بیش از 6 - 7 همت نرسد، خبری از آغاز روند صعودی نخواهد بود. اما متاسفانه این افراد به دلیل کم‌تجربگی و درک پائین از معاملات، دو نکته را در محاسبات خود لحاظ نمی‌کنند. اول اینکه هیچگاه در کف بازار ارزش معاملات یک‌شبه چندبرابر نمی‌شود؛ چراکه عموما در کف‌ها تردید نسبت به خاتمه یافتن روند نزولی، مانعی برای حجم گرفتن بازار خواهد بود. برای درک این مساله می‌توانید به‌جریان تغییر روند بازار در آبان سال 1401 رجوع کنید. نکته دوم اینکه، محدودیت دامنه نوسان مانعی برای رسیدن یکباره ارزش معاملات به بیش از 6 همت خواهد بود. به نظر با این دامنه، نهایت ارزش معاملات روزانه در حد 3 - 4 همت باشد و انتظار رقم بیشتر از این، آن هم با جریان بی‌اعتمادی فعلی و نبود نقدینگی قوی در بازار، منطقی نخواهد بود.

موضوع سوم، مربوط به این است که برای حضور در بازار باید به سراغ کدام صنایع و کدام شرکت‌ها رفت ؟ خریدار سهام کوچکتر باشیم یا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24