بورس 24 : این غول فولادی در مرداد 1403 از محل فروش 750 هزار تن محصول، تقریبا 24.5 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. با شناسایی این رقم، ارزش درآمدهای تجمیعی بیزینس در اسکیل 5 ماهه به حوالی 122 هزار میلیارد تومان رسیده، حال آنکه این رقم دوره مشابه برابر با 104 همت بوده و این یعنی جامپ 18 هزار میلیاردی درآمدهای تجمیعی!
بورس24 : این غول فولادی در مرداد 1403 از محل فروش 750 هزار تن محصول، تقریبا 24.5 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.
با شناسایی این رقم، ارزش درآمدهای تجمیعی بیزینس در اسکیل 5 ماهه به حوالی 122 هزار میلیارد تومان رسیده، حال آنکه این رقم دوره مشابه برابر با 104 همت بوده و این یعنی جامپ 18 هزار میلیاردی درآمدهای تجمیعی!
با توجه به بودجه تنظیم شده برای دوره 9 ماهه منتهی به اسفند 1403 و همچنین گزارش عملکردی فصل بهار، برای دوره 1403 رقم درآمدی 285 هزار میلیارد تومان تارگت گذاری شده؛ فلذا با گذشت 5 ماه و شناسایی 122 همت درآمد، تقریبا 43% از این بودجه کاور شده است.
در این بودجه، تناژ فروش دوره 9 ماهه در سطح 6.3 میلیون تن برآورد شده است. در بهار 1403 مجموعا 2.3 میلیون تن محصول فروخته شده بود و این یعنی زمانیکه شرکت بتواند در یک فصل، به میزان 2.3 میلیون تن محصول بفروشد، در صورت تکرار همین روند، پوشش بودجه 6.3 میلیون تنی نه تنها کاملا امکان پذیر است، بلکه احتمال سبقت از بودجه و ثبت انحراف مثبت نیز وجود دارد.
درآمد شرکت در دوره 1402 برابر با 241 همت بوده، بنابراین تا به اینجای کار، با گذشت 5 ماه، تقریبا 51% از درآمد دوره قبل کاور شده است!
در ضمن، عملکرد شرکت در مرداد 1402 درآمدی به ارزش 19.7 همت به همراه داشته، بنابراین از نقطه نظر درآمد ماهانه نیز شاهد رشد 4.8 همتی درآمدها هستیم.
در بررسی دلایل این رشد درآمدی، اصلی ترین فاکتور، افزایش نرخ فروش محصولات است. در اسکیل 5 ماهه، از محل فروش محصولات گرم تقریبا 75.5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شده، رقمی که معادل 62% از سبد درآمد 5 ماهه است.
هر تن از این محصولات گرم در مرداد 1403 به نرخ 33.5 میلیون تومان در بازار داخلی معامله شده، حال آنکه این نرخ در مرداد 1402 برابر با 27 میلیون تومان بوده؛ فلذا در این مدت یک ساله، نرخ فروش داخلی این محصول استراتژیک به میزان 24% افزایش یافته است.
در ضمن، در بودجه عملیاتی دوره 9 ماهه منتهی به اسفند 1403 نرخ فروش هر تن از این محصولات گرم در عدد 34.9 الی 35 میلیون تومان برآورد شده؛ فلذا انتظار رشد این نرخ را در ماه های آتی داریم.
محصول تختال در سبد صادراتی شرکت حرف اول را می زند. بر خلاف میانگین نرخ فروش داخلی 5 ماهه که نسبت به دوره مشابه 25% رشد داشته، نرخ فروش صادراتی تختال نسبت به دوره مشابه تنها 2% افزایش را ثبت کرده است!
البته تیم مدیریتی نیز میزان عرضه این محصول در بازار های صادراتی را کمتر کرده و در عوض تناژ بیشتری را به سمت فروش در بازار های داخلی هدایت کرده که خب! اقدام اقتصادی است.
از محل فروش محصولات سرد نیز بیش از 23.2 همت درآمد عاید بیزینس شده است. این رقم در دوره مشابه برابر با 19.4 همت بوده و این یعنی رشد 3.8 همتی ارزش درآمدهای 5 ماهه.
نکته حائز اهمیت در خصوص محصولات سرد آن است که تمام متغیر های بنیادی نظیر تناژ تولید، فروش و نرخ فروش این محصول نسبت به دوره مشابه افزایش داشته است!
- تناژ تولید به میزان 45 هزار تن
- تناژ فروش به میزان 37 هزار تن
- نرخ فروش نیز به میزان 12%
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.