Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این فضا دقیقا همان چیزی است که بازار نیاز دارد. یعنی اندک نقدینگی حمایتی را پشت سر خود ببیند و از طرف دیگر جریان خبری به او کمک کند تا به مرور روند منطقی و متفاوتی از گذشته را در پیش بگیرد. در یک فضای اینچنینی امیدواری و اخبار اقتصادی به‌خصوص تغییرات نرخ سود و نرخ دلار است که می‌تواند بازار را تقویت کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری از یک هفته نیمه‌تعطیل شهریوری می‌رویم که بازار چهارشنبه همه را سورپرایز کرد ! البته نه از این نظر که رشد قوی و حیرت‌انگیزی داشته باشیم چراکه رشد 8 هزار واحدی شاخص اتفاق عجیبی نیست. اما از آنجا که تفکر قالب بواسطه قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و در پیش بودن یک هفته نیمه‌تعطیل روی تشدید عرضه‌ها بود، می‌توان گفت تحرکات چهارشنبه یک اتفاق مثبت و قابل تامل برای بسیاری از معامله‌گران و سهامداران بوده است. به‌نظر از کنار جسارت خریدارن بی‌تفاوت نباید گذشت؛ به‌خصوص که چند روزی است تقاضا در برخی از نمادهای ارزنده و با شرایط بنیادی و خبری قوی‌تر حفظ شده و همین موضوع شاخک برخی از افراد بدبین را تیز کرده است. در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل تا ارتفاع 2 میلیون 76 هزار واحدی قد کشید. ارزش معاملات برای سومین روز متوالی به بیش از 2 همت رسید و رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان از سبد حقوقی‌ها به پرتفوی معامله‌گران حقیقی منتقل شد و لذا تراز نقدینگی حقیقی‌ها مثبت شد.

انصافا بازار چهارشنبه با وجود برخی خبرها مبنی بر واکنش احتمالی ایران به اسرائیل بهتر از انتظار بود. برخی معتقدند با گذر از اربعین، ممکن است ایران به اقدامات اخیر اسرائیل واکنش نشان داده و باری دیگر شاهد تشدید تنش‌ها باشیم. البته پُر بودن خشاب صندوق‌های حمایتی و سیگنال‌های نصفه و نیمه همتی هم در بهبود بازار بی‌تاثیر نبود. این فضا دقیقا همان چیزی است که بازار نیاز دارد. یعنی اندک نقدینگی حمایتی را پشت سر خود ببیند و از طرف دیگر جریان خبری به او کمک کند تا به مرور روند منطقی و متفاوتی از گذشته را در پیش بگیرد. در یک فضای اینچنینی امیدواری و اخبار اقتصادی به‌خصوص تغییرات نرخ سود و نرخ دلار است که می‌تواند بازار را تقویت کند. جریان پول هم اگر قرار است تاثیرگذار باشد، حتما باید زیر سایه اخبار و تحولات موثر اقتصادی حرکت کند تا خریداران با اطمینان و شجاعت بیشتری در بازار حرکت کنند. و البته باز هم تاکید می‌کنیم که نحوه حمایت از بازار باید سر و شکل متفاوت و خاص‌تری بگیرد؛ چراکه بازار به هیچ‌وجه به رفتارهای حمایتی تکراری گذشته واکنش مثبت نشان نخواهد داد.

در گزارش‌های قبلی چندین بار درخصوص امیدواری به سیاست‌های همتی صحبت کردیم. اگرچه برخی او را در حادثه ریزش بازار سال 99 مقصر می‌دانند که البته تفکر بیراهی هم نیست اما فراموش نکنیم که همین فرد با در پیش گرفتن سیاست‌های منطقی در نیما، دلار بازار آزاد را کاهشی و بازار سرمایه در سال 97 را بر مدار رشد قرار داد. بنابراین او سابقه خوبی در این زمینه دارد و اگر تصمیمی می‌گیرد به خوبی از تبعات آن مطلع است دارد. ضمن اینکه به خوبی واقف است که برخی تصمیمات چه تبعات سنگینی برای بازار دارد و اینطور نیست که با آزمون و خطا همچون تیم قبلی دست به ندانم‌کاری و سیاستگذاری‌های تاریخ مصرف گذشته بزند.

حتی از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قرار است به‌زودی یک تابلوی ارزی دیگر در راستای کاهش بیشتر شکاف بین دلار آزاد و نیما طراحی و راه‌اندازی شود. اگر این اتفاق رخ دهد، تحول شگرفی در سودسازی شرکتها رقم خواهد خورد. شاید تاریخ اقتصادی و ارزی در حال تکرار شدن باشد و بهتر است فعالین بازار به ویژه حقوقی‌ها و آن دسته از افرادی که دارایی سنگینی تحت مدیریت خود دارند، با مروری بر تحولات و تصمیمات سال 97، تحلیل‌های گذشته‌نگر خود را به آینده‌نگر تبدیل کنند ! به هر حال قرار نیست تا ابد ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24