Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار درک کرده که فرمان چرخیده و شرایط تغییر کرده اما هنوز فکت‌های قوی و محکمی برای آن دریافت نکرده و از این هفته منتظر این تغییرات است. اعتقاد ما این است که اگر این سیگنال‌ها به شکل عملی برسد، جریان پول هم شجاعت بیشتری پیدا کرده و آنگاه سیاستگذار با خیال آسوده‌تری در مسیر افزایش دامنه نوسان قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سه‌شنبه می‌رویم که بازار دیروز با کمی تردید ناشی از خبر حملات موشکی حزب‌الله لبنان به اسرائیل آغاز کرد اما عواملی نظیر پُر بودن خشاب صندوق‌های توسعه و تثبیت، تحرکات مثبت بازار شنبه و اظهارات هر دو کشور مبنی بر عدم تمایل به تشدید تنش‌ها باعث شد تا بازار خیلی پُر عرضه نباشد و شاهد معاملات متعادلی باشیم؛ هر چند که هنوز هم شک و تردید در رفتار معامله‌گران دیده می‌شود اما به‌نظر می‌رسد بعد از 5 ماه تحمل روزهای سخت و کوره پولسوزی، بازار در آخرین ماه از فصل تابستان، دست‌کم فضای بهتر و منطقی‌تری را تجربه کند. در نتیجه معاملات روز دوشنبه، شاخص کل با رشد نزدیک به 11 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 63 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با رشد خوب 34 درصدی به 2.4 همت رسید و رقمی بالغ بر 290 میلیارد تومان از پرتفوی معامله‌گران حقیقی به‌ سبد حقوقی‌ها منتقل شد و این یعنی هنوز هم حقیقی‌ها به ‌روند شکل ‌گرفته و حرکت رو به جلوی بازار اطمینان ندارند.

با توجه به تحولات روزهای اخیر، به نظر می‌رسد کوتاه بودن دامنه نوسان اتفاق چندان بدی هم نیست. به هر جهت این محدودیت جلوی رفتارهای هیجانی منفی را گرفته و از سوی دیگر میل به صف‌نشینی باعث شده تا فضای منطقی‌تری را در بازار داشته باشیم. برخی معتقدند هنوز ریسک جنگ از سر بازار برداشته نشده اما احتمالا هرچه از اتفاقات اخیر بیشتر فاصله بگیریم و سیاست‌های حاکمیت و وزارت خارجه روشن‌تر شود، ریسک جنگ نیز کمرنگ‌تر شده و بازار بتواند از این موضوع فاصله بگیرد. بنابراین بسیار محتمل است که علاوه بر هفته جاری، برای هفته نیمه‌تعطیل پیش رو هم دامنه 2 درصدی حفظ شود و از نیمه دوم شهریور به‌ سمت دامنه نوسان 3 درصدی حرکت کنیم. به نظر سیاستگذار به خوبی از صف‌پرستی بسیاری از فعالان بازار آگاه است و این محدودیت دامنه تبدیل به ابزاری برای مدیریت بحران شده است.

بازار به دنبال تغییر است. این تغییر از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. به تعیین تکلیف کابینه و رای اعتماد مجلس رسید و حالا بعد از استقرار وزرا و تشکیل هیات دولت، بازار در انتظار اظهارات افراد نشسته بر مسند قدرت است. در حوزه سیاست خارجه، طی چند روز اخیر فعالیت جدی عباس عراقچی را داشتیم. سفر نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران از دیگر اتفاقات مهم بود. به نظر قطری‌ها که نقش مهمی در پرونده غزه و موضوع هسته‌ای ایران دارند، بی‌دلیل به تهران سفر نکرده‌اند. بنابراین تغییر در حوزه سیاست خارجی مشهود است و لذا به دقت باید تحولات این حوزه را دنبال کرد.

حال بازار در انتظار اظهارنظر سایر وزرا به‌خصوص دو وزیر اقتصاد و صمت است. در روزهای پیش از رای‌گیری در مجلس، سیگنال‌های مهمی از سوی اتابک و به‌خصوص همتی صادر شد اما هنوز نسبت به‌آن تردیدهایی وجود دارد. بازار درک کرده که فرمان چرخیده و شرایط تغییر کرده اما هنوز فکت‌های قوی و محکمی برای آن دریافت نکرده و از این هفته منتظر این تغییرات است. اعتقاد ما این است که اگر این سیگنال‌ها به شکل عملی برسد، جریان پول هم شجاعت بیشتری پیدا کرده و آنگاه سیاستگذار با خیال آسوده‌تری در مسیر افزایش دامنه نوسان قرار خواهد گرفت. فقط امیدواریم آن صندلی ریاست که وزرا روی آن نشسته‌اند، سبب بیرون زدن سیاست‌های پوپولیستی چپ‌گونه و احمقانه نشود. بازار به دنبال ذره‌ای عقلانیت است تا روی خوش خود را نشان دهد.

فراموش نکنیم که همین عدم عقلانیت و دست‌درازی دولت سیزدهم به جیب شرکتها بود که سبب شد در گزارش‌های مالی اخیر (12 ماهه 1402 و 3 ماه بهار 1403) شاهد افت جدی حاشیه سود شرکتها باشیم. این گزارش‌ها در کنار سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، منجر به ‌‌خروج نقدینگی عجیبی از بازار شد. به‌نظر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24