Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

و نکته آخر اینکه بازار صرفا با این جریان 10 - 15 همتی نمی‌تواند به شکل قطعی برگشت کند. در واقع این جریان پول بخشی از یک پروسه نجات است و لذا رسیدن جریان خبری قوی نقش اساسی در این مسیر خواهد داشت. به نظر نهاد ناظر با برخی مکاتبه‌ها درخصوص تجدید ارزیابی شرکت‌ها و برخی موارد دیگر نظیر سماجت روی اصلاح سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، می‌تواند جریان خبری را هم ایجاد کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 شهریور 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه از یکسو تعیین تکلیف کابینه و آرامش نسبی سیاسی و اخبار تزریق پول را یدک می‌کشید و از سوی دیگر تنگی دامنه نوسان و تکرار محدودیت 2 درصدی را می‌دید و لذا معاملات به شکل نوسانی اما با رگه‌هایی از تقاضا آغاز شد و با گذر از دقایق ابتدایی، رفته‌رفته سمت خرید سر و شکل بهتری گرفت و لذا شاخص کل در یک روز نیمه تعطیل با رشد 15 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 52 هزار واحدی قد کشید. با این حال رشد کمتر شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد که تمرکز رگولاتور صرفا روی نمادهای بزرگ و شاخص‌محور بوده و تا اینجا خبری از تزریق منابع به سهام و صنایع متوسط و کوچکتر نبوده است. ارزش معاملات کماکان ضعیف بوده و هنوز زیر 2 همت است اما بعضا می‌بینیم که تراز نقدینگی مثبت شده و اندک تحرکاتی در رفتار برخی از بازیگران حقیقی مشاهده می‌شود. روز شنبه رقمی بالغ‌ بر 150 میلیارد تومان توسط حقیقی‌ها وارد بازار شد.

گزارش امروز را با 5 موضوع پیش می‌بریم. موضوع اول بحث کابینه دولت و تحولات پیش روست. با دریافت رای اعتماد کابینه از مجلس، دولت چهاردهم به شکل رسمی‌تری آغاز به کار کرده است و حالا بازار در انتظار اظهارنظرهای رسمی وزرا به‌خصوص دو وزیر اقتصاد و صمت است. در حوزه سیاست خارجه، جمعه شب اظهارات جالب و بسیار مهم وزیر مربوطه را داشتیم. عباس‌ عراقچی درخصوص مسائل برجامی گفت، درگیر مذاکرات فرسایشی نخواهیم شد، با همکاری مجلس و سایر نهادها با قدرت پیش خواهیم رفت. خنثی‌سازی تحریم‌ها و رفع تحریم‌ها هر دو با هم دنبال می‌شود. تلاش برای رفع تحریم‌ها تکلیفی است که بر عهده وزارت امور خارجه گذاشته شده.

او گفت: شرایط بین‌المللی عوض شده، جنگ اکراین ترتیبات بین‌المللی را پیچیده کرده و جنگ غزه شرایط خاصی را در منطقه ایجاد کرده اما رفع تحریم‌ها برای عبور از شرایط فعلی، ماموریت اصلی ماست. در برجام هم برخی تاریخ‌ها منقضی شده اما شکل قبلی برجام می‌تواند رفرنس و مرجعی برای ادامه باشد. عراقچی گفت: در دوره جدید، تنش‌ها با واشنگتن را مدیریت و روابط با کشور‌های اروپایی را بازسازی می‌کنیم. به‌نظر صحبت‌های جالبی است. عراقچی حتی کار را با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز کرده و معتقد است باید دوره جدیدی از مذاکرات نه قالب برجام که به شکلی متفاوت آغاز شود. به این موضوع معتقدیم که برای ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد کشور، نیاز به رفع تحریم‌ها و مذاکرات بین‌المللی داریم. بدون اصلاح روابط خارجی، اصلاحات اقتصادی صرفاً یک فرآیند پرهزینه و مستهلک‌کننده اجتماعی و سیاسی است. اما بسیار مهم است که طرف مقابل هم رویکرد خود را تغییر داده و میل به مذاکره داشته باشد.

اما در وزارت اقتصاد بسیاری در انتظار ایجاد تغییرات‌ اساسی هستند. همتی تا پیش از اینکه به‌شکل رسمی وزیر شود، وعده‌های جالبی داده بود؛ از اصلاح دلار نیما و نرخ بهره گرفته تا ایستادگی در برابر قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد اعتماد برای حضور سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه. و لذا انتظارات از او بسیار بالاست. در کشور ما و در سیستم مدیریتی رسم بر این است وقتی راس یک مجموعه تغییر می‌کند، مدیران ارشد که منصوب مدیر قبلی بودند در مسیر تغییر قرار بگیرند. لذا بسیاری از فعالین بازار در انتظار تغییر رئیس سازمان بورسند. البته که رئیس سازمان نقش اساسی در آسیب‌های 15 - 16 ماه گذشته نداشت اما کاستی‌های بسیاری در تصمیمات اخیر داشت و از همه مهمتر اینکه، شجاعت لازم برای ایستادگی در برابر تصمیمات مخرب دولت و اتخاذ رویکردهای حمایتی از بازار را نداشت.

از این رو نه‌اینکه برای رئیس سازمان نقشی قائل نباشیم اما معتقدیم قدرت اصلی جای دیگر است. اگر قرار است بازار سرمایه خوب و مثبت پیش برود، باید سیاستگذاری‌های کلان اقتصادی اصلاح شود و البته ایجاد تغییرات در سازمان بورس، شوک مثبت کوتاه‌مدتی را به همراه خواهد داشت. فقط امیدواریم در انتصابات پیش رو کمی متفاوت‌تر عمل شود و وزیر اقتصاد پیش از معرفی رئیس جدید سازمان، دیدگاه‌های نهادهای مالی، کانون‌ها، شرکت‌های غیر دولتی و بخش خصوصی را ببیند و بشنود و فردی را انتخاب و منصوب کند که هم مجری خوبی برای اجرای سیاست‌های او باشد و هم از شجاعت کافی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برخوردار باشد و آن اعتماد و اتحادی که طی این سالها از بین رفته، مجددا برقرار کند.

موضوع سوم مربوط به تصمیمات اخیر بانک مرکزی است. در روزهای پایانی هفته گذشته فرزین چه با دستور از مقامات بالاتر و یا بدون دستور بالاخره کوتاه آمد و موضوع تزریق 10 همت پول به بازار توسط بانکها را قطعی و ابلاغ کرد. از طرف دیگر قرار است 5 همت پول توسط منابع حاصل از انتشار اوراق از طریق صندوق‌های حمایتی به بازار تزریق شود. به‌ نظر نهاد ناظر در بحث استفاده از این منابع می‌بایست به چند نکته خاص و مهم دقت کند. اول اینکه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24