Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این بازار همیشه به این شکل ذلیل و بدبخت باقی نخواهد ماند و این نگاه بدبینانه تا ابد نمی‌تواند حاکم باشد. شک نکنید بازار از نقطه‌ای که هیچکس انتظارش را ندارد، برخواهد گشت و آن تحلیل‌های آبکی از شاخص 1.7 - 1.8 میلیون که در تلگرام و برخی گروه‌ها دست‌به‌دست می‌شود، بی‌اعتبار خواهد شد و قطعا افراد و تحلیلگرانی که حس بویایی و شنوایی قوی‌تری دارند، از این فضا بهره خواهند برد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 شهریور 1403

 1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه از یکسو دستور پرداخت ۱۰ همتی بانک مرکزی را می‌دید و از این نظر خیالش نسبت به کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های فرزین راحت شده بود و از سوی دیگر نگران تحولات سیاسی روزهای پایان هفته و رای‌گیری وزرا در مجلس برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم بود. بنابراین از همان ابتدا شاهد تردید در رفتار معامله‌گران و جدال بین خریداران و فروشندگان خوشبین و بدبین بودیم و البته هر چه از دقایق ابتدایی بازار بیشتر فاصله گرفتیم، با وجود تداوم عرضه‌ها اما میل به تعادل بیشتر شد و در نهایت شاخص کل به کمک حمایت از نمادهای بزرگ و رنج‌های تصنعی دقایق پایانی، با رشد اندک 4 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 37 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات تقریبا همتراز بازار با سه‌شنبه و کمتر از 2 همت بود و اندکی نقدینگی به اندازه خرید یکی واحد آپارتمان نقلی (6 میلیارد تومان) توسط حقیقی‌ها به بازار تزریق شد !

مهمترین اتفاق روزهای پایانی هفته گذشته، رای‌گیری وزرای دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی و دریافت رای اعتماد کلیه وزرا بود. واقعیت از نظر ذهنی تصور ما این بود که حداکثر 80 تا 85 درصد وزرا رای اعتماد بگیرند اما برخی رایزنی‌ها و اظهارنظرها موجب شد تا در یک اتفاق جالب شاهد تائید رای اعتماد 100 درصدی کابینه دولت باشیم ! بازار چهارشنبه به شدت نگران سنگ‌اندازی برای وزرای اقتصاد، کار، خارجه، بهداشت، صمت و نفت بود. 6 وزیری که نقش کلیدی برای حل بسیاری از مشکلات بازار دارند که خداروشکر چالشی از این ناحیه متوجه بازار نشد.

اما با تعیین تکلیف کابینه با فراغ بال و خیال راحت‌تری می‌توان درخصوص برخی مسائل سخن گفت. ادامه گزارش امروز را با بحث درخصوص وزیرِ اقتصادی پیش می‌بریم که در مجلس مخالفان بسیاری دارد ! عبدالناصر همتی از امروز وزیر امور اقتصاد و دارایی است. او قرار است به زودی برنامه‌های خود را بصورت رسمی اعلام کند. به‌نظر برنامه‌های همتی دو فاز دارد. در فاز اول برنامه‌های پولی، ارزی، اقتصادی، صنعتی و در نهایت بورسی کشور روشن می‌شود که سیگنال مهمی برای فعالین اقتصادی خواهد بود و در گام دوم باید شاهد اجرایی شدن و عملیاتی شدن برنامه‌ها باشیم. گفته می‌شود برنامه‌ها و بیانیه‌ها در حال نگارش بوده و به زودی به سمع و نظر فعالین اقتصادی خواهد رسید.

اما فاز دوم، دو گام دارد که سریعا باید به آن پرداخته شود. در گام نخست باید ضرب‌الاجلی برای اصلاحات برخی امور که قابلیت تغییر در کوتاه‌مدت را دارند، تعیین شود تا یک چراغ سبز پررنگ به برگشت جریان اعتماد برای فعالین اقتصادی روشن شود. اصلاح نرخ ارز و توقف برخی موارد در قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند جزء اولین سیگنال‌ها و آلارم‌های مهم باشد. گام دوم که مقداری زمان‌بر خواهد بود، مربوط به تحولات بودجه است که برخی اصلاحات و برگشت به عقلانیت در این حوزه بسیار مهم خواهد بود تا جایی که می‌تواند عاملی برای آشتی دولت با اقتصاد باشد.

شک نکنید اگر این دو گام عملیاتی شود، از آنجایی که بازار سرمایه در این سالها به شدت خار و ذلیل شده و از طرف دیگر کلیه بازارهای موازی در اشباع از خرید و رکود به سر می‌برند، نقدینگی قوی و بزرگی روانه بازار خواهد شد و این یک بازی برد - برد برای دولت و مردم خواهد بود. چراکه آنوقت است که با تقویت بازار ثانویه، دولت می‌تواند روی بازار اولیه و گسترش سهام پروژه حساب باز کند. موضوعی که دولت سیزدهم هیچ درکی از آن نداشت اما همتی با توجه به سبقه‌ای که در دولت دوازدهم داشت و شناختی که از بازار دارد، می‌تواند در مسیر اجرای آن قرار بگیرد.

نظر شخصی ما این است که به طور کلی بعد از انتخابات ریاست جمهوری با اینکه بازار سرمایه زیر بار یکی از سخت‌ترین شکنجه‌ها چه از بُعد قیمتی و چه از بُعد روانی قرار گرفت اما معتقدیم فرمان ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24