Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : عملکرد شرکت در تیر 1403 به درآمد 2.06 هزار میلیارد تومانی ختم شده؛ رقمی که در قیاس با تیر 1402 از رشد 336 میلیاردی حکایت دارد. با شناسایی این رقم درآمدی، ارزش درآمدهای تجمیعی شرکت در اسکیل 4 ماهه به بیش از 6.6 هزار میلیارد تومان رسیده؛ حال آنکه این رقم برای دوره مشابه برابر با 5.9 همت بوده و این یعنی رشد 732 میلیاردی درآمدهای چهار ماهه بیزینس. نعمت محمدی مدیر مالی صنعت غذایی کوروش در خصوص آخرین وضعیت شرکت به بورس ۲۴ توضیحات مفیدی داده است... 

در روزهای رکودی صنعت و بورس ، این شرکت در حال پوست اندازی است...

بورس24 : عملکرد شرکت در تیر 1403 به درآمد 2.06 هزار میلیارد تومانی ختم شده؛ رقمی که در قیاس با تیر 1402 از رشد 336 میلیاردی حکایت دارد.

با شناسایی این رقم درآمدی، ارزش درآمدهای تجمیعی شرکت در اسکیل 4 ماهه به بیش از 6.6 هزار میلیارد تومان رسیده؛ حال آنکه این رقم برای دوره مشابه برابر با 5.9 همت بوده و این یعنی رشد 732 میلیاردی درآمدهای چهار ماهه بیزینس.

نعمت محمدی مدیر مالی صنعت غذایی کوروش در خصوص آخرین وضعیت شرکت به بورس24 توضیحات مفیدی داده است... 

 در مورد وضعیت و عملکرد شرکت در تیر ماه توضیح دهید. 
 
فروش شرکت در تیر ماه از ۲ هزار میلیارد تومان فراتر رفت و بهترین عملکرد ماهانه را در سال ۱۴۰۳ به ثبت رساندیم. همچنین درآمد شرکت در تیرماه از میانگین بهار حدود ۳۵ درصد بالاتر بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار داریم این روند رشد درآمدی در تابستان هم ادامه داشته باشد. 
 
 فروش ذرت و کنجاله در گزارش ماه تیر بخش زیادی از درآمد شرکت را تشکیل داد. در این باره چه توضیحی دارید؟ 
 
همانطور که اشاره کردید فروش ذرت و کنجاله در تیرماه بخش مهمی از درآمد شرکت بوده است. یکی از راهکارهای شرکت برای کسب درآمد انجام فعالیت‌های بازرگانی است. با توجه به اینکه فروش روغن، که لاین اصلی درآمدی شرکت است، ممکن است در بازه‌هایی با نوسان مواجه شود و مشکلات نرخ‌گذاری دستوری نیز باعث کاهش درآمد از این مسیر می‌شود، فعالیت بازرگانی روی اقلامی مانند ذرت و کنجاله به ما کمک می‌کند که کاهش درآمد از فروش روغن جبران شود. برای سال جاری هدف فروش بیش از ۴۰۰ هزارتن نهاده‌های دامی را داریم که تا کنون حدود ۱۵ درصد آن محقق شده و انتظار می‌رود تا انتهای سال درآمد شرکت از این محل افزایش یابد. 
 
 وضعیت عملکرد سهم در بین شرکت‌های مشابه به چه شکل بوده است؟ 
 
مهمترین همگروه ما که قابلیت قیاس با شرکت صنعت غذایی کوروش را دارد، شرکت صنعتی بهشهر (نماد غبشهر) است. همانطور که پیشتر توضیح داده شد تیرماه از ماه‌هایی بود که فروش روغن خوراکی با کاهش روبرو شد؛ به همین دلیل شرکت غبشهر که تنها درآمد آن از طریق فروش روغن خوراکی است با کاهش درآمد مواجه شد. در شرایطی که درآمد تیرماه غکورش حدود ۹درصد بالاتر از میانگین ۱۲ ماه قبل بود، درآمد تیرماه غبشهر تقریبا ۱۴درصد  پایینتر از میانگین ۱۲ ماه قبل بود و تاثیر فعالیت بازرگانی شرکت در این تفاوت نمایان است. 
 
 چرا فعالیت بازرگانی روی ذرت و کنجاله؟ 
 
وجود شرکت دام و طیور کوروش به عنوان زیرمجموعه صنعت غذایی کوروش باعث شده است که عمده فعالیت بازرگانی ما بر روی ذرت و کنجاله به عنوان خوراک دام و طیور باشد. بدین ترتیب این مزیت مضاعف در گروه ایجاد می‌شود که علاوه بر کسب سود بازرگانی برای شرکت صنعت غذایی، خوراک مورد نیاز شرکت دام و طیور نیز با کیفیت بالا و بهای تمام شده پایینتر تهیه شود. البته باید توجه کرد که بخش زیادی از نهاده‌های دامی در شرکت سپید ماکیان مصرف می‌شود چون این شرکت کاملترین و بزرگترین زنجیره تولید مرغ در کشور را دارد و این شرکت زیرمجموعه شرکت دام و طیور کوروش می‌باشد.

بازارگردانی سهم در حال حاضر با چه مجموعه ای است و سیاست بازارگردان در روزهای اخیر چگونه بوده است؟ 

بازارگردانی سهم با سبدگردان کوروش از شررکت های زیر مجموعه گلرنگ  است و در این مدت توانسته  عملکرد مثبتی در روند سهم ایجاد نماید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24